Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Sign in to follow this  
Pitpoint_BE

Mercedes-Benz Actros NGT

Recommended Posts

Ik vind het toch niet erg verstandig van Mercedes. Vrachtwagens en autobussen zouden i.p.v. op CNG op LNG moeten rijden.

Stel je voor dat zo'n Mercedes-truck net voor jou aan een Shell-station in Duitsland (of een Dats 24-station in België) 200 kg CNG getankt heeft, en de CNG-compressor heeft opnieuw tijd nodig om op de juiste druk te komen. En jij wil met je CNG-auto CNG tanken, er komt slechts 0,5 kg CNG uit. Dan sta je daar wel schoon voor schut. Als je aardgastanks leeg zijn, dan word je op die manier verplicht om op benzine te rijden.


Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 uren geleden, muscles zei:

Ik vind het toch niet erg verstandig van Mercedes. Vrachtwagens en autobussen zouden i.p.v. op CNG op LNG moeten rijden.

Stel je voor dat zo'n Mercedes-truck net voor jou aan een Shell-station in Duitsland (of een Dats 24-station in België) 200 kg CNG getankt heeft, en de CNG-compressor heeft opnieuw tijd nodig om op de juiste druk te komen. En jij wil met je CNG-auto CNG tanken, er komt slechts 0,5 kg CNG uit. Dan sta je daar wel schoon voor schut. Als je aardgastanks leeg zijn, dan word je op die manier verplicht om op benzine te rijden.

Inderdaad, maar bij 200kg zal hij toch ook wel eens moeten wachten tot de tank zich heeft herdrukt.

Edited by pluxy
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1

Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes  Black Nano  :  922073_5.png

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het voordeel van CNG t.o.v LNG is natuurlijk wel dat er inmiddels wel een redelijk netwerk van bestaat, er zijn daarentegen slechts +- 3 LNG pompen in België. Idealiter worden CNG vrachtwagens bij een voldoende dekkend LNG netwerk naar LNG omgebouwd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze nu es een LNG netwerk in Limburg zouden plaatsen, hier is nogal veel qua transport aanwezig, en dan zouden de CNG-wagens ook NOG beter vertegenwoordig worden...

Iemand genoeg zin om eens een mailtje te sturen naar bv Essers????


autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

 

794532_5.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 19/9/2018 om 13:13, muscles zei:

Ik vind het toch niet erg verstandig van Mercedes. Vrachtwagens en autobussen zouden i.p.v. op CNG op LNG moeten rijden.

Stel je voor dat zo'n Mercedes-truck net voor jou aan een Shell-station in Duitsland (of een Dats 24-station in België) 200 kg CNG getankt heeft, en de CNG-compressor heeft opnieuw tijd nodig om op de juiste druk te komen. En jij wil met je CNG-auto CNG tanken, er komt slechts 0,5 kg CNG uit. Dan sta je daar wel schoon voor schut. Als je aardgastanks leeg zijn, dan word je op die manier verplicht om op benzine te rijden.

Bedrijven die de overstap naar dit soort voertuigen maken hebben eerder een eigen station dan dat ze publiek gaan tanken.
Maar je hebt wel een punt.


---

PitPoint clean fuels

Driven by nature, human nature.

 

www.pitpoint.be

---

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 19/9/2018 om 23:04, Mylan1999 zei:

Het voordeel van CNG t.o.v LNG is natuurlijk wel dat er inmiddels wel een redelijk netwerk van bestaat, er zijn daarentegen slechts +- 3 LNG pompen in België. Idealiter worden CNG vrachtwagens bij een voldoende dekkend LNG netwerk naar LNG omgebouwd.

We werken aan allebei :)

  • Vind ik leuk 1

---

PitPoint clean fuels

Driven by nature, human nature.

 

www.pitpoint.be

---

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur terug, Pitpoint_BE zei:

Bedrijven die de overstap naar dit soort voertuigen maken hebben eerder een eigen station dan dat ze publiek gaan tanken.
Maar je hebt wel een punt.

Ja, gelukkig is dat zo.


Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...