wimdc Geplaatst: 31 juli 2018 Geplaatst: 31 juli 2018 Prijzen in dollar per gallon (3,78 liter). Voor CNG is dat in GGE (Gasoline Gallon Equivalent) om geen appels met peren te moeten vergelijken zoals in Europa met liters en kilo's. Tankstation in Zuid-Wisconsin. Heb veel duurdere prijzen gezien in Chicago. PS: E-85 is Ethanol.
JoBé Geplaatst: 31 juli 2018 Geplaatst: 31 juli 2018 Heb ik dat dan goed : $ 1.99 voor 3,78 l => (afgerond) $ 0.53 / liter ? ? 2016 Audi A3 g-tron 1.4 S-line S-tronic 2019 NIU NGT ( E-scooter ) 2020 Opel Grandland X 1.6 hybrid 4 "Ultimate"
nonzerosumgame Geplaatst: 31 juli 2018 Geplaatst: 31 juli 2018 43 minuten geleden, JoBé zei: Heb ik dat dan goed : $ 1.99 voor 3,78 l => (afgerond) $ 0.53 / liter ? ? 0,59 € / liter voor benzine.. brandstof is echt belachelijk goedkoop in de VS
Lange_666 Geplaatst: 1 augustus 2018 Geplaatst: 1 augustus 2018 Moet ook met die slurpers die daar rondrijden (alhoewel er al heel veel kleine(re) wagens rondrijden). Grote pickup...8L...stopt aan de supermarkt en laat de motor draaien om de wagen intern wat koel te houden (Page, Arizona, het kan er warm zijn). Pas 40 min later komt de eigenaar weer buiten en rijdt dan verder, in een koele wagen. Zo goedkoop is de benzine in de US of A. 2
Lage Emissie Zone Geplaatst: 1 augustus 2018 Geplaatst: 1 augustus 2018 35 minuten geleden, Lange_666 zei: Moet ook met die slurpers die daar rondrijden (alhoewel er al heel veel kleine(re) wagens rondrijden). Grote pickup...8L...stopt aan de supermarkt en laat de motor draaien om de wagen intern wat koel te houden (Page, Arizona, het kan er warm zijn). Pas 40 min later komt de eigenaar weer buiten en rijdt dan verder, in een koele wagen. Zo goedkoop is de benzine in de US of A. In het stemhokje moeten we dat ook maar eens voor elkaar krijgen dat onze brandstof betaalbaar wordt, de prijzen nu zijn een SCHANDE!!! 1 1 VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
wimdc Geplaatst: 1 augustus 2018 Auteur Geplaatst: 1 augustus 2018 3 uren geleden, Lange_666 zei: Moet ook met die slurpers die daar rondrijden (alhoewel er al heel veel kleine(re) wagens rondrijden). Grote pickup...8L...stopt aan de supermarkt en laat de motor draaien om de wagen intern wat koel te houden (Page, Arizona, het kan er warm zijn). Pas 40 min later komt de eigenaar weer buiten en rijdt dan verder, in een koele wagen. Zo goedkoop is de benzine in de US of A. En in de winter, waar het keihard vriest, rijden ze speciaal kilometers ver naar een tankstation met bediening om zelf niet te hoeven uit te stappen. Uiteraard laten ze de motor draaien tijdens de tankbeurt. Qua aantal grote benzineslurpers is er toch 'n groot verschil tussen den buiten (boeren en stielmannen) en stedelijk gebied waar de meerderheid Europese en Aziatische auto's zijn. Pick-Ups hebben trouwens een andere nummerplaat: TRUCK, wat bij ons de camionetten zijn.
Populair bericht Lange_666 Geplaatst: 1 augustus 2018 Populair bericht Geplaatst: 1 augustus 2018 4 uren geleden, Lage Emissie Zone zei: In het stemhokje moeten we dat ook maar eens voor elkaar krijgen dat onze brandstof betaalbaar wordt, de prijzen nu zijn een SCHANDE!!! Ons sociaal systeem heeft nu eenmaal een prijs. Als ik mag kiezen tussen het onze of dat van VS, geef mij het onze maar. 3
wimdc Geplaatst: 1 augustus 2018 Auteur Geplaatst: 1 augustus 2018 1 uur terug, Lange_666 zei: Ons sociaal systeem heeft nu eenmaal een prijs. Als ik mag kiezen tussen het onze of dat van VS, geef mij het onze maar. Ons sociaal systeem wordt gefinancierd door de sociale bijdragen die (bijna) iedereen betaalt. De vele taksen op brandstoffen en auto's zouden moeten herinvesteerd worden in het wegennet, zodat dit eens eindelijk fatsoenlijk wordt. 2
Dr Nick Geplaatst: 1 augustus 2018 Geplaatst: 1 augustus 2018 30 minuten geleden, wimdc zei: Ons sociaal systeem wordt gefinancierd door de sociale bijdragen die (bijna) iedereen betaalt. De vele taksen op brandstoffen en auto's zouden moeten herinvesteerd worden in het wegennet, zodat dit eens eindelijk fatsoenlijk wordt. onder dat principe, hoe ga je dan bv de zorg, of de politie e.d. betalen? autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km
Populair bericht JoBé Geplaatst: 1 augustus 2018 Populair bericht Geplaatst: 1 augustus 2018 3 uren geleden, Lange_666 zei: Ons sociaal systeem heeft nu eenmaal een prijs. Als ik mag kiezen tussen het onze of dat van VS, geef mij het onze maar. 2 uren geleden, wimdc zei: Ons sociaal systeem wordt gefinancierd door de sociale bijdragen die (bijna) iedereen betaalt. De vele taksen op brandstoffen en auto's zouden moeten herinvesteerd worden in het wegennet, zodat dit eens eindelijk fatsoenlijk wordt. 1 uur geleden, Dr Nick zei: onder dat principe, hoe ga je dan bv de zorg, of de politie e.d. betalen? Waar je het ook wil "onderbrengen" maakt niet uit: de taksen dienen voor "algemeen nut" (haha). Betaal je ze niet op brandstof, dan zal het op iets anders zijn. Hoe dan ook: de uitgaven van de regering(en) moeten betaald worden, het moet toch èrgens vandaan komen hé, zo lang het maar niet uit eigen zak is. Vandaar dat hun wedde 3 keer zo hoog is: één keer om van te leven zoals u en ik, één keer om de kosten te betalen die zelf uitvinden (en dus niet zoals u en ik van "het" inkomen) en één keer om te sparen. (Want stel je voor dat ze volgende keer niet meer verkozen worden ... ? ) En wat de Amerikaan betreft: die wil maar één ding, zijn eigen vrijheid. Vrijheid om zijn eigen wapen te hebben, vrijheid om zijn eigen dikke wagen(s) goedkoop te kunnen hebben en te kunnen gaan en staan waar ie wil, en tenslotte de vrijheid om te kunnen doen en laten wat ie wil in & op zijn eigen-dom. Al de rest zal hem worst wezen. Oppervlakkig, narcistisch volkje. Op m'n 18de wou ik er een jaar naartoe om te studeren, nu -na 2 vakanties aldaar bij "vrienden" en 1x omgekeerd- zou ik er nog niet gratis willen wonen. Ze mogen hun goedkope brandstof hebben, als ze er eens (ernstig) ziek worden ... 4 2016 Audi A3 g-tron 1.4 S-line S-tronic 2019 NIU NGT ( E-scooter ) 2020 Opel Grandland X 1.6 hybrid 4 "Ultimate"
الميثان Geplaatst: 26 september 2018 Geplaatst: 26 september 2018 In de vs is tanken wel iets ingewikkelder dan in België.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen