Dr Nick Geplaatst: 19 juni 2018 Geplaatst: 19 juni 2018 dan mogen we je zeker verwachten op de Belgian AirForce Days. ik zal aan de Opskant aan het werk zijn, maar heb zelf ook de kans om toch 1 dag te gaan kijken autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km
Lange_666 Geplaatst: 10 juli 2018 Geplaatst: 10 juli 2018 (aangepast) Laatste versie DCS (Digital Combat Simulation): Landen op een vliegdekschip (FFW naar 06:50 om het aanvliegen te skippen voor de landing...) https://www.youtube.com/watch?v=TuigBLhtAH8 10 juli 2018 aangepast door Lange_666 Om één of andere reden werkt de video hier niet... 2
DeNbEiRe_84 Geplaatst: 10 juli 2018 Auteur Geplaatst: 10 juli 2018 Op 19/6/2018 om 18:49, Dr Nick zei: dan mogen we je zeker verwachten op de Belgian AirForce Days. ik zal aan de Opskant aan het werk zijn, maar heb zelf ook de kans om toch 1 dag te gaan kijken Ik ga deze editie alvast enkel naar de spottersdag ? Volkswagen Golf 7 "IQ Drive" 1.0 TSI (2020) - Petrol Blue Volkswagen Golf 8 "Active" 1.0 TSI (2021) - Kings Red
DeNbEiRe_84 Geplaatst: 10 juli 2018 Auteur Geplaatst: 10 juli 2018 9 uren geleden, Lange_666 zei: Laatste versie DCS (Digital Combat Simulation): Landen op een vliegdekschip (FFW naar 06:50 om het aanvliegen te skippen voor de landing...) https://www.youtube.com/watch?v=TuigBLhtAH8 DCS is heerlijk spul en ultrarealistisch. Staat op de wishlist, maar eerst een high end PC (die staat ook op de wishlist). Volkswagen Golf 7 "IQ Drive" 1.0 TSI (2020) - Petrol Blue Volkswagen Golf 8 "Active" 1.0 TSI (2021) - Kings Red
Lange_666 Geplaatst: 10 juli 2018 Geplaatst: 10 juli 2018 Eens die high-end PC er is moet je niet wachten, de DCS basis is gratis te downloaden met reeds geupdate Caucasus regio, de Su-25 en de TF-51 zijn eveneens inbegrepen. Kan je al "vliegen" zonder extra kosten... 1
Populair bericht MrFingers Geplaatst: 10 juli 2018 Populair bericht Geplaatst: 10 juli 2018 (aangepast) Hobbymatig speel ik (bas)gitaar. Voornamelijk de bas, maar aangezien basturbatie (basgitaar spelen op je eentje) nogal snel een saaie bedoeling kan worden, speel ik ook gewoon gitaar . Misschien dus toch een ideetje om deze sticker op de achterruit te kleven. Daarnaast lukt het me om mijn immer uitzettende bierspier in bedwang te houden door te rijden met een koersfiets. Ik ben wel iemand van het type "if it ain't broken, don't fix it", daarom dat ik nog altijd rondrij met een Guerciotti uit 1974. 12kg droog aan de haak, met 2x5 versnellingen (de keuze uit ZWAAR, ZWAAR en zwaar van verzet). En hoewel een beetje gedateerd, werkt deze als een naaimachine, en erg betrouwbaar bovendien. En het blijft natuurlijk gewoon leuk om mensen op hele dure moderne carbon-framed fietsen met 3x11 versnellingen (elektronisch aangestuurd uiteraard) in te halen op een lang recht stuk, of op een van de smerige (kassei)hellingen hier in de streek met iets dat technisch gesproken uit het Pleistoceen komt... om bij het moment van voorbijsteken even een paar tanden zwaarder te schakelen. Qua interesses: wat (smartphone)fotografie, bieren van spontane gisting en oude vliegtuigen. 10 juli 2018 aangepast door MrFingers 3 2
Lange_666 Geplaatst: 10 juli 2018 Geplaatst: 10 juli 2018 Ah ja, doe ik ook nog... fietsen... koersfiets: 2 stuks, nen alu "slecht weer - / winterfiets en ne carbonnen zomer exemplaar, deze laatste (voor de kenners) in Di2 uitvoering. 1
Populair bericht Aardgasrijder Geplaatst: 11 juli 2018 Populair bericht Geplaatst: 11 juli 2018 Ik heb 15 jaar lang aan atletiek gedaan, op jonge leeftijd behoorde ik tot de beste van België in de werpnummers (kogelstoten en discuswerpen), maar toen ik ouder werd deed ik atletiek eerder recreatief. Meerkampen deed ik graag, maar lange afstand lopen was niet aan mij besteed. Ik wilde na enkele jaren geen sport meer gedaan te hebben dus eens iets anders proberen, het ging fietsen worden. Jaren geleden kreeg ik plots het idee om mee de Mont Ventoux op te fietsen, het was een sponsoropdracht voor de school van mijn vrouw. We zouden fietsen om geld in te zamelen voor een nieuw dak te bekostigen. Wetende dat ik nooit van mijn leven meer dan 20 km gefietst had, leek me dit een leuke uitdaging. Aanvankelijk wilde ik met de mountainbike de Ventoux oprijden, deze had ik nog in het tuinhuis staan, maar ik heb toen toch beslist om een koersfiets te kopen. Voor de Ventoux kocht ik een Cube Attempt (2011), een showroommodel waar extra korting op werd gegeven, ik kreeg schoenen aan -70% en met een Shimano 105 afgemonteerde fiets heb ik de Ventoux opgefietst. Aanvankelijk tijdens de trainingen hield ik echt niet van bergop rijden, maar eenmaal de conditie er was, vond ik bergop rijden best prettig. Je eigen ritme zoeken en je kon relaxed berop rijden. Ik woon in de omgeving van Valkenburg, waar er dus jaarlijks de Amstel Gold race wordt gereden, ik ken er ondertussen dus alle hellingen Na enkele maanden trainen zijn we afgezakt naar de Ventoux en de hele groep heeft de kale berg beklommen. Ik heb 3 jaar gefietst met een paar mensen van de buurt, maar sinds de geboorte van ons tweede kindje kan ik het niet meer opbrengen om gaan te fietsen. Fulltime werken en dan op een zaterdag zeggen, ik ga weer fietsen van 8 tot 13 u, dat kan ik er niet meer voor opbrengen. De tijd dat ik thuis ben, wil ik nuttig besteden. Er zijn maar 2 dagen weekend, als je dan ook nog een halve dag gaat fietsen, dan is het weekend snel om. De enige hobby die ik nu nog heb, is aardgasrijder.be ? 4 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Populair bericht MrFingers Geplaatst: 11 juli 2018 Populair bericht Geplaatst: 11 juli 2018 (aangepast) 1 uur terug, Aardgasrijder zei: maar sinds de geboorte van ons tweede kindje kan ik het niet meer opbrengen om gaan te fietsen. Fulltime werken en dan op een zaterdag zeggen, ik ga weer fietsen van 8 tot 13 u, dat kan ik er niet meer voor opbrengen. Herkenbaar (zonder de kinderen dan, daar begin ik niet aan). Ik los dit op door 2x in de week 's avonds een dik uurtje te gaan rijden, en dan geef ik mezelf "opdrachtjes", kwestie van het wat spannend & interessant te houden. Dat kan gaan van "een volledige rit op grote plateau vooraan (54T)", of "haal een gemiddelde snelheid van xx km/h", of "doe alle (veld)wegels tussen drie grote steenwegen", of "rij een volledige rit op een enkel verzet",... Strava is daar een geweldig hulpmiddel voor. En eens per maand probeer ik een rit van 100km in te plannen in het weekend (altijd naar ergens anders. Ben al eens naar de Citadel van Namen gereden en terug, of via Tielt-Winge naar Sint-Truiden, of rond Brussel, of naar Mechelen & Aarschot, "de lekdreef in Averbode",... Ik heb hier een aantal lussen van 19 tot 40 kilometer uitgestippeld die me langs mooie landschappen brengen, met fijne fietswegen met amper verkeer. Dan pik ik er daar gewoon eentje uit, tezamen met een opdrachtje. De combinaties zijn dan talrijk genoeg om voldoende afwisseling te brengen, en je verliest er niet veel tijd mee. Op TV is er 's avonds toch amper iets. 11 juli 2018 aangepast door MrFingers 4 1
nonzerosumgame Geplaatst: 23 juli 2018 Geplaatst: 23 juli 2018 Voornamelijk fotografie en koken hier. Fietsen ook wel, maar dan eerder touring dan echt koersen. Vorig jaar en het jaar daarvoor een fietsvakantie gedaan in Zuidoost-Azië van respectievelijk 1400 km en 1250 km. 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen