Ga naar inhoud

Vw App-connect

Kris81
 Delen

Aanbevolen berichten

• 2 maanden later...

Wij hebben de app connect in onze nieuwe Caddy Maxi. Op zich heel tevreden over. Ik gebruik het met m'n iPhone, kan dus niets zinnigs zeggen over de android versie. Er is wel een usb connectie vereist, via bluetooth werkt het niet. Maar dat is geen slechte zaak, want muziekoverdracht is kwalitatief veel beter via usb dan via bluetooth.

Google maps werkt ook (en feitelijk beter dan Apple Kaarten), net zoals Waze trouwens. Alleen reageert Siri soms op iets wat mevrouw google zegt. Spijtig genoeg volgen daar geen conversaties uit, want dan zou het nog grappig zijn. Nu is het gewoon irritant, maar het valt gelukkig niet heel vaak voor.

Voor die prijs koop je geen gps met hetzelfde gebruiksgemak, constant up-to-date kaarten en al de andere functies (muziek, berichten, bellen, ...) als de app connect. 

Kort samengevat: ik zou het opnieuw kiezen.

• Hahaha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb Apple Carplay nu ook op mijn Discover Media. Was reeds eerder door Cartronic geactiveerd op dit toestel en ik moest enkel nog de USB poort laten vervangen door een Apple compatibele USB poort. Dit kostte 50 euro bij Cartronic.nl. Navigatie werkt zeer goed met Waze.Aangenamere stem dan bij de originele Navigatie van VW en ook waarschuwingen bij snelheidscontroles enz. Spraakbedieining via Siri werkt ook goed. Spotify werkt ook prima met stuurbediening.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarnet in Herentals eens binnengewipt voor prijs te vragen.

(230 euro + btw) + (uurloon + btw), minstens 1u werk aan 60 euro per uur btwe.

Weet ik nie, maar da is met de haren getrokken zenne.

Bovendien zou de usb-stekker in dashboard compatibel moeten zijn (chip erin Apple). Sommige modellen hebben dit standaard, andere niet.

Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes  Black Nano  :  922073_5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag eens prijs bij Cartronic.nl zou ik zeggen. Vervangen van de usb door een Apple-usb kostte bij mij 50  euro (half uurke werk). Vanaf  Mib2 (tweede generatie Discover Media met het grotere scherm vanaf voorjaar 2015) zou er sowieso een Apple-usb in zitten. Ik heb mijn Composition Media MIB1 (klein scherm) daar laten vervangen door een Discover Media MIB2 met vrijgeschakeld Carnet. Overigens echt een aanrader nu Waze ook met Apple Carplay werkt. Zij kennen er overigens meer van dan de gemiddelde VW-dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15/12/2018 om 17:09, Didierb zei:

Google maps werkt ook (en feitelijk beter dan Apple Kaarten), net zoals Waze trouwens.

Wij hebben het niet, omdat waze toen nog niet beschikbaar was toen we de bestelling ondertekenden. En daar hebben we nu een beetje spijt van, dus we overwegen het als retrofit te laten aanbrengen. Zou je eens een fotootje kunnen nemen van hoe waze eruit ziet op het on-board multimediasysteem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, MrFingers zei:

Wij hebben het niet, omdat waze toen nog niet beschikbaar was toen we de bestelling ondertekenden. En daar hebben we nu een beetje spijt van, dus we overwegen het als retrofit te laten aanbrengen. Zou je eens een fotootje kunnen nemen van hoe waze eruit ziet op het on-board multimediasysteem?

Misschien helpt dit?

Ik heb de 300 euro betaald om de App-connect te activeren en nog geen minuut spijt gehad!

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Brembos zei:

Vraag eens prijs bij Cartronic.nl zou ik zeggen. Vervangen van de usb door een Apple-usb kostte bij mij 50  euro (half uurke werk). Vanaf  Mib2 (tweede generatie Discover Media met het grotere scherm vanaf voorjaar 2015) zou er sowieso een Apple-usb in zitten. Ik heb mijn Composition Media MIB1 (klein scherm) daar laten vervangen door een Discover Media MIB2 met vrijgeschakeld Carnet. Overigens echt een aanrader nu Waze ook met Apple Carplay werkt. Zij kennen er overigens meer van dan de gemiddelde VW-dealer.

Die 150euros bij cartronic.nl?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanuit Antwerpen een uurtje rijden , niet zo ver dus. Ik kan de exacte prijs niet zeggen omdat Carnet al geactiveerd was op de Discover Media die ze er bij mij hebben ingezet. Stuur hen een mailtje voor de juiste prijs. Is je USB poort in je auto Apple compatibel ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Brembos zei:

Is je USB poort in je auto Apple compatibel ?

In feite zou je de vraag beter omgekeerd stellen, is je Apple compatibel met de USB-poort? Want het is Apple die niet compatibel is met zijn afwijkingen van de standaard.

Hoe activeert Cartronic trouwens CarPlay (of vergelijkbare bij de andere VAG merken) want dat moet via een licentiecode? Vragen zij die dan aan bij VW (of andere VAG'ers) in jou plaats?

aangepast door Lange_666
Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe kan ik weten of deze compatible is, als ze het in een officiele garage nog niet kunnen zeggen.? 

CarNet is bij mij ook al actief.

aangepast door pluxy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf voorjaar 2015 met de invoering van de MIB2 (groter scherm navi) zou het een Apple usb moeten zijn. Intriest dat een officiele garage zulke basis zaken niet eens weet. Ze vragen die code zelf aan bij VW. Toen ik er was stonden er een tiental splinternieuwe VW's waar één of andere aanpassing (parkeersensoren , navi , originele trekhaak plaatsen) aan moest gebeuren in opdracht van een officiele dealer. Dat zou te maken hebben met het Nederlande systeem van bijtelling voor bedrijfswagens waardoor het fiscaal gunstiger is om bepaalde accesoires achteraf te laten plaatsen. Ze werken trouwens zeer snel en alles perfect afgewerkt. Achteruitrijcamera inbouwen + usb vervangen was amper 1u30 werk .

aangepast door Brembos
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

• Nieuwe aanmaken...