MrFingers Geplaatst: 3 juli 2018 Auteur Geplaatst: 3 juli 2018 Ondertussen nog een telefoontje van VW gekregen (allé, de vrouw). De Polo is gemaakt in Pamplona, en wordt met de vrachtwagen naar D'Ieteren gebracht. En dan zou het nog 10 dagen duren eer alles afgehandeld is, dus misschien 27 juli hier op de oprit. 1
Lange_666 Geplaatst: 3 juli 2018 Geplaatst: 3 juli 2018 43 minuten geleden, MrFingers zei: De Polo is gemaakt in Pamplona Alle A0 platformen (Polo, Ibiza, Fabia, Audi A1) zouden daar normaal geconcentreerd worden en in één fabriek gemaakt.
guy_cng Geplaatst: 3 juli 2018 Geplaatst: 3 juli 2018 9 uren geleden, MrFingers zei: Om in de WK-sfeer te blijven: we zitten in de verlengingen. Auto is gemaakt, op 21/6/2018... Maar staat nu ergens op een parking wortel te schieten, want de verwachte levering bij D'Ieteren is maar 17/7. En dan moet die nog naar de dealer, dus reken nog een (dikke) week extra eer die daar is, dan rijklaar maken, papierwinkel, verzekering,... Al een chance dat de ketting van mijn fiets nog goed gesmeerd is! @guy_cng De Polo TGI is wel recentelijk aangepast. Eerst was het een motorisatie van 40l benzine met 10/11kg aardgas, maar tegenwoordig is het een 9l benzinetank, en 14kg aardgas. Ik ben eens benieuwd welke versie wij zullen krijgen. mijne is gemaakt op 16/6, maar heeft op myvolkswagen nog altijd geen leverdatum. Heb ook nog niets gehoord van de garage.. Wat duurt dat wachten toch lang, zeker omdat mijn huidige 16 jaar oude Volvo serieuze kuren begint te krijgen. Ik dacht dat ze hem van Spanje gingen brengen met de boot, niet met de vrachtwagen. Ik vraag me toch wel af waarom het allemaal zo lang duurt. Als ik hem ergens eind juli heb, dan zijn dat toch bijna 6 weken om hem van Spanje naar hier te brengen. Wat de grootte van de tank betreft. het zou een leuke verrassing zijn als hij een grote aardgastank heeft, maar ik denk het niet. Dacht dat het pas vanaf september grotere tanks zouden zijn. VW Polo 2018 TGI (in bestelling 26/01/2018, productie 16/06/2018)
MrFingers Geplaatst: 4 juli 2018 Auteur Geplaatst: 4 juli 2018 @guy_cng Idem, niets te zien op MyVolkswagen hier. Ik heb er dan zelf even achter liggen porren (gewoon een privé-berichtje via Facebook naar VW & D'Ieteren) kwestie van wat voorbereid te kunnen zijn qua financiën, (vakantie)planning,... D'Ieteren had dan zelf even gebeld naar de vrouw. Het heeft blijkbaar te maken met de planning van de fabriek in Pamplona, de planning van D'Ieteren zelf en het inplannen van de vrachtvervoerder zelf. Via het spoor gaat door de band genomen sneller, maar Spanje heeft een afwijkende spoorbreedte (dus overslag (en dus tijdsverlies & kosten) aan de grens met Frankrijk), en er is een capaciteitsprobleem. Daarom dus de vrachtwagen (per schip is gewoon te traag). Volgens het contract zal het waarschijnlijk wel een 40/10 zijn ipv een 9/14.
Populair bericht deverhelst Geplaatst: 4 juli 2018 Populair bericht Geplaatst: 4 juli 2018 21 uren geleden, guy_cng zei: mijne is gemaakt op 16/6, maar heeft op myvolkswagen nog altijd geen leverdatum. Heb ook nog niets gehoord van de garage.. Wat duurt dat wachten toch lang, zeker omdat mijn huidige 16 jaar oude Volvo serieuze kuren begint te krijgen. Ik dacht dat ze hem van Spanje gingen brengen met de boot, niet met de vrachtwagen. Ik vraag me toch wel af waarom het allemaal zo lang duurt. Als ik hem ergens eind juli heb, dan zijn dat toch bijna 6 weken om hem van Spanje naar hier te brengen. Wat de grootte van de tank betreft. het zou een leuke verrassing zijn als hij een grote aardgastank heeft, maar ik denk het niet. Dacht dat het pas vanaf september grotere tanks zouden zijn. had dat dan gezegd hé jongens, ik zou wel eens langs Pamplona gepasseerd zijn hoor ! ? 1 2
MrFingers Geplaatst: 19 juli 2018 Auteur Geplaatst: 19 juli 2018 D'Ieteren heeft de vooropgestelde levering in Kortenberg van 17/7 niet gehaald, aldus de garage... Waar de auto nu is: geen idee. 1 2
Populair bericht MrFingers Geplaatst: 22 juli 2018 Auteur Populair bericht Geplaatst: 22 juli 2018 myvolkswagen-app zei vanmiddag ineens "verwachte levering: 28/7" 1 2
Populair bericht MrFingers Geplaatst: 25 juli 2018 Auteur Populair bericht Geplaatst: 25 juli 2018 (Discrete) sticker is besteld en is onderweg... de track ‘n trace van Aardgasrijder is beter dan die van VW/D’Ieteren Nummerplaat ook in orde... 1-USB, dus we hebben een excuus om hem 3x in te parkeren: vooruit, dan achteruit en uiteindelijk terug vooruit, net zoals de seriële poort. En maandag mag hij opgehaald worden. Net op tijd, want de fiets heeft een klapband opgelopen. 3 2
Populair bericht MrFingers Geplaatst: 30 juli 2018 Auteur Populair bericht Geplaatst: 30 juli 2018 ? 6
DeNbEiRe_84 Geplaatst: 30 juli 2018 Geplaatst: 30 juli 2018 Van harte gefeliciteerd @MrFingers Alvast veel plezier met je Polo TGI ? (allé, uw madam toch) ? 1 Volkswagen Golf 7 "IQ Drive" 1.0 TSI (2020) - Petrol Blue Volkswagen Golf 8 "Active" 1.0 TSI (2021) - Kings Red
Populair bericht MrFingers Geplaatst: 1 augustus 2018 Auteur Populair bericht Geplaatst: 1 augustus 2018 (aangepast) Zo, de auto al wat leren kennen, de eerste tankbeurt(en) achter de rug. Ik moet zeggen, het bevalt me/ons zeer! 90pk voor een auto van 1260kg is "adequaat", en de 5-speed versnellingsbak komt qua verhoudingen erg overeen met de 5-speed die we beiden nog kennen van de Golf IV 1.9 TDI. Wat dus wil zeggen dat het niet de meest vinnige auto is, zeker niet bij het inhalen op de autosnelweg, maar dat zal hoogstwaarschijnlijk wel beteren eens de motor & transmissie ingereden is, en er dus hogere toerentallen verkend mogen worden. Qua sturen, draaicirkel en algehele wegligging: erg volwassen & autoritair. Volgt erg nauwkeurig stuurcommando's op, en draait erg kort & strak, met minieme input aan het stuurwiel. Qua geluid. Muisstil als je een diesel gewoon bent, maar deze is toch iets luider als de demo-wagen (1.0 TSI 95pk) die we in februari getest hebben om een idee te krijgen van het model. Misschien doordat er geen grote afdekplaat over de motor zit dat deze wat luider is? Maar het verschil tussen het rijden op CNG & benzine is amper hoorbaar. Infotainment werkt naar behoren, de radio klinkt goed en kan zelfs zwakke FM-signalen opvangen, de standaard zetels ondersteunen goed en de kofferruimte is meer dan adequaat, zelfs zonder de verlaagde vloerplaat. De tanks zijn mooi weggewerkt, en door het extra gewicht tussen de achterwielen plakt deze mooi tegen het wegdek. Afhandeling door de garage was perfect, met een erg degelijke en uitgebreide uitleg erbovenop, en de auto kwam mooi afgevuld met een volle tank 100% zuivere CNG, en een klets benzine. Arme Polo, de eerste tank het allerbeste krijgen, en daarna veroordeeld zijn tot verschillende gradaties van "flutgas" voor zolang deze niet in Duitsland komt. Een vierkante sticker zou normaal voorzien zijn, maar deze was zo niet direct voorhanden, dus ging er terstond het meer discrete EU-model op. Door de ruitvorm past deze mooi naast de nummerplaat, waardoor het nu ook weer niet zo hard opvalt. We zullen zien welke nieuwe regels er zullen volgen voor aardgaswagens. Misschien vanaf 2019 de volledige handleiding van een spuitbus verplicht op de gehele breedte van het kofferdeksel? "Houder onder druk, na gebruik niet doorboren of verbranden. Niet blootstellen aan open vlam of temperaturen van 50°C,..." Ik zal maar zwijgen, misschien lezen ze mee, en krijgen ze ideeën...? Al bij al erg tevreden hierzo. Ik zie mezelf juist nog de grille vervangen door die van een hoger model. De Trendline heeft geen chromen sierstrip lopen door het midden (die de twee koplampen met elkaar verbindt, en doorloopt in de omlijsting van de pinkers), en dat stoort me harder dan ik had verwacht. (voor de liefhebbers: de motorruimte, en de locatie van de sticker.) 1 augustus 2018 aangepast door MrFingers 3 2
Lange_666 Geplaatst: 2 augustus 2018 Geplaatst: 2 augustus 2018 12 uren geleden, MrFingers zei: De Trendline heeft geen chromen sierstrip lopen door het midden (die de twee koplampen met elkaar verbindt, en doorloopt in de omlijsting van de pinkers), en dat stoort me harder dan ik had verwacht. Zeg maar gerust plastiek tegen chromen sierstrippen...het heeft weinig met chrome te maken buiten de kleur. 1 1
MrFingers Geplaatst: 2 augustus 2018 Auteur Geplaatst: 2 augustus 2018 10 uren geleden, Lange_666 zei: Zeg maar gerust plastiek tegen chromen sierstrippen...het heeft weinig met chrome te maken buiten de kleur. détails, m'n beste... détails
guy_cng Geplaatst: 6 augustus 2018 Geplaatst: 6 augustus 2018 @MrFingers wat is je verbruik? VW Polo 2018 TGI (in bestelling 26/01/2018, productie 16/06/2018)
Lange_666 Geplaatst: 6 augustus 2018 Geplaatst: 6 augustus 2018 Liefst berekend verbruik, geen boordcomputer.
MrFingers Geplaatst: 6 augustus 2018 Auteur Geplaatst: 6 augustus 2018 (aangepast) Daar ben ik nu mee bezig, door verscheidene tankstations te frequenteren, en dan zo te extrapoleren hoeveel km/kg en hoeveel €/km het kost afhankelijk van brandstof. Maar aangezien deze wagen zich niet door enorme hoeveelheden gas vreet, niet iedere pomp hetzelfde is qua druk en er nu ook weer niet ZO veel kilometers gemaald worden gaan die berekeningen nog wel eventjes duren. De boordcomputer zegt 4.2kg/100km, maar dat is met H+ gas (fabriekshalve), H-gas (1x) en veel L-gas gemengd. Normaalgezien tanken we L-gas (10.2739 kWh) hier in de Dats à 97ct/kg. Dat heeft ons al 1x een bereik gegeven van 269.4km en toen was de tank echt bijna leeg-leeg (boordcomputer zei 0km voor 3km aan een stuk, echter zonder over te schakelen op benzine). Er zat toen 11.5kg (geschat) in. Afgelopen weekend met die quasi lege tank in Hoboken verzeild geraakt, en daar bij de Pitpoint H-gas getankt, 12.8kg à 1.08€/kg, en die tank zijn we nu soldaat aan het maken. De eerlijkheid gebiedt mij wel te zeggen dat er niet echt hyperzuinig omgesprongen wordt, dus de rechtervoet ziet behoorlijk wat actie, acceleraties zijn wat ze moeten zijn en hoewel er, zoals met een diesel, vroeg opgeschakeld wordt, is het terugschakelen om een vervelende middenvakrijder (of tractor) voorbij te kegelen ook geen uitzondering. @guy_cng hoe zit het met jouw wagen, is die al geleverd? 6 augustus 2018 aangepast door MrFingers 1 1
guy_cng Geplaatst: 7 augustus 2018 Geplaatst: 7 augustus 2018 16 uren geleden, MrFingers zei: Daar ben ik nu mee bezig, door verscheidene tankstations te frequenteren, en dan zo te extrapoleren hoeveel km/kg en hoeveel €/km het kost afhankelijk van brandstof. Maar aangezien deze wagen zich niet door enorme hoeveelheden gas vreet, niet iedere pomp hetzelfde is qua druk en er nu ook weer niet ZO veel kilometers gemaald worden gaan die berekeningen nog wel eventjes duren. De boordcomputer zegt 4.2kg/100km, maar dat is met H+ gas (fabriekshalve), H-gas (1x) en veel L-gas gemengd. Normaalgezien tanken we L-gas (10.2739 kWh) hier in de Dats à 97ct/kg. Dat heeft ons al 1x een bereik gegeven van 269.4km en toen was de tank echt bijna leeg-leeg (boordcomputer zei 0km voor 3km aan een stuk, echter zonder over te schakelen op benzine). Er zat toen 11.5kg (geschat) in. Afgelopen weekend met die quasi lege tank in Hoboken verzeild geraakt, en daar bij de Pitpoint H-gas getankt, 12.8kg à 1.08€/kg, en die tank zijn we nu soldaat aan het maken. De eerlijkheid gebiedt mij wel te zeggen dat er niet echt hyperzuinig omgesprongen wordt, dus de rechtervoet ziet behoorlijk wat actie, acceleraties zijn wat ze moeten zijn en hoewel er, zoals met een diesel, vroeg opgeschakeld wordt, is het terugschakelen om een vervelende middenvakrijder (of tractor) voorbij te kegelen ook geen uitzondering. @guy_cng hoe zit het met jouw wagen, is die al geleverd? ja, ik rij er al 2 weken mee rond. Met het H-gas van de fabriek heb ik 278 KM gereden met 1 tank. nadien heb ik 1 keer getankt met 90, en de overige keren met 80%. Ik probeer echt heel zuinig te rijden en met moeite haal ik 4.8, maar sinds de start sta ik op 5 kg. Ik weet niet wat ik verkeerd doe. Op spritmonitor.de zie ik verbruiken van 3.14 tot 3.5. Deze morgen naar het werk gereden (35 km) waarvan ongeveer de helft autostrade en het overige een mix van stad en gewestwegen. Ik heb superzuinig gereden en op de autostrate 95 tussen de camions en ik had 4.1. Ik snap echt niet hoe je onder de 4 kan geraken. Als ik iets of wat normaal rij, dan zit ik snel tegen de 5. Ik probeer op de autostrade max 120 te rijden op CC. Ik ben eens benieuwd wat het gaat geven als ik in september op reis ga naar Zweden. Dan wil ik toch wel 120-130 rijden, dus het verbruik zal nog omhoog gaan... Voor de rest leuke auto. Een niet zo grote auto, maar groot genoeg voor mezelf. Het stuur vind ik wel zalig. Geef echt het gevoel dat je met een premium auto rijdt... 1 VW Polo 2018 TGI (in bestelling 26/01/2018, productie 16/06/2018)
MrFingers Geplaatst: 7 augustus 2018 Auteur Geplaatst: 7 augustus 2018 (aangepast) Airco waarschijnlijk, dat wonderlijke ding vreet energie dat het geen naam heeft. Hier schommelt het verbruik ook behoorlijk, vooral het optrekken is funest voor de zuinigheid. Ik vrees een beetje dat dat mede komt door de 5-bak die erin zit. De nieuwe TGI heeft een 6-bak, en ik vermoed dat die minder belastend gaat zijn voor de motor. Wat is je bandendruk? Hier kwam de auto van de garage met 2.7bar (0.5 bar hoger dan op de sticker staat) in de Bridgestone Ecopia banden. En ook L-gas, dat is gewoon minder energiedicht dan H-gas (of H+ gas). Verder deel ik je mening ook: verdomd toffe auto (waarom zou je nog een Golf kopen, deze is groot zat, en ziet er nog eens beter uit ook), erg fijne wegligging en inderdaad een fijn stuurwiel & -gedrag. 7 augustus 2018 aangepast door MrFingers 1
Lange_666 Geplaatst: 7 augustus 2018 Geplaatst: 7 augustus 2018 4 uren geleden, guy_cng zei: Op spritmonitor.de zie ik verbruiken van 3.14 tot 3.5. Deze morgen naar het werk gereden (35 km) waarvan ongeveer de helft autostrade en het overige een mix van stad en gewestwegen. Ik heb superzuinig gereden en op de autostrate 95 tussen de camions en ik had 4.1. Ik snap echt niet hoe je onder de 4 kan geraken. Als ik iets of wat normaal rij, dan zit ik snel tegen de 5. Ik probeer op de autostrade max 120 te rijden op CC. H-gas of beter nog H+ gas is het antwoord. Ik heb 1 jaar gereden op L-gas (90%), verbruik 4,5 kg, nu reeds 1,5 jaar op H+gas (op een enkele uitzondering na), verbruik 3,45 kg wat mijn totaal gemiddelde over 44.000 op net geen 4 kg brengt. Over die 120 km/u op autostrade mag wel niet teveel over gaan anders loopt het verbruik op. Ik blijf er meestal onder. Nog lager verbruik kan enkel door lange afstanden op lage snelheid te doen, 70-90 km/u zonder telkens te moeten stoppen en weer optrekken, hier in Belgïë zo goed als onmogelijk.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen