Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Enkele jaren geleden was er een vw passat met cng op de markt met een 1400cc motor die 140 (of was het 150) pk had. Weet iemand waarom deze motor niet meer gebruikt wordt?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

1.4 TSI met 150 Pk.

De passat wordt niet meer gemaakt op CNG, bij de Touran zijn ze ook gestopt met deze motor.

De reden is me onduidelijk, maar VW heeft in de beginjaren van de 1.4 TSI veel problemen gekend met de distributieriem, dit is iets wat ik wel weet.

Dit had niets te maken met CNG, dit was een kwaliteitsprobleem over de hele 1.4 TSI motor, dus ook bij benzine.

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Geplaatst:
4 uren geleden, Puren zei:

Enkele jaren geleden was er een vw passat met cng op de markt met een 1400cc motor die 140 (of was het 150) pk had. Weet iemand waarom deze motor niet meer gebruikt wordt?

150 pk. Dat heeft waarschijnlijk te maken met de hogere CO2-uitstoot. 117 g/km voor de Passat Berline en 119 g/km voor de Passat Variant. Dat zijn dan ook Euro 5-voertuigen. Bron van die uitstootwaarden: Gibgas.

VW-Passat_Touran_CNG.png

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapers | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:

Naar ik gehoord heb was de motor te oud en paste deze niet (meer) op het platform van de huidige Passat. De huidige Passat is gebaseerd op het MQB-platform, de oudere Passats op een ander platform.

De Duitse fora melden wel problemen met deze motoren. Ook de DSG scheen soms problemen te kunnen geven. Ik heb echter veel collega's gehad met een Touran of Passat die probleemloos hebben gereden.

Ik heb nu een collega die meer dan 600.000 km met zijn Passat heeft gereden. Relatief probleemloos (wel veel lange afstanden).

• Bedankt 1

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...