Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)
Op 17/01/2018 om 18:07, OpelcorsaBE zei:

Hallo

wil ik niet zeggen, hoezo?

Ik denk dat je wel genoeg vertrouwen hebt in de installateur van je LPG want anders kon je het antwoord anders formuleren waarbij de installateur eveneens anoniem blijft.

Het feit dat je zoveel vertrouwen hebt maakt dat je je geen zorgen hoeft te maken, het komt allemaal goed :D, laat alvast aanvoelen dat je zeer tevereden bent ( niet over je storing maar dat laat je niet merken ), zulke klanten wilt iedereen behouden B|

aangepast door Lage Emissie Zone

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Geplaatst:

Net terug van de lpg-installateur, ik denk dat ik te maken heb met een slechte garagist.

Hij heeft met de auto gereden en niks gemerkt (omdat de motor volledig warm was, garagist is 50 km van mijn huis, dus geen storingen of lampjes op dashboard).

Hij zei tegen mij dat hij die gasfilters heeft vervangen, ik zei een vriend en toen zei hij dat hij normaal uit de garantie valt van 3 jaar als er geen stempel op staat (had die mij tijdens aankoop nooit gezegd).

En dan zei die dat ik eens bij Esso moest tanken en kijken of het probleem zich voordeed (ik tank altijd bij Total en heb nooit problemen gehad).

Tenslotte ging hij kijken of de bougies en zo goed waren, ik had tegen hem gezegd dat een andere garagist alles has gecontroleerd en dat alles goed was.

In het kort: net getankt bij Esso en als de problemen zich morgen en overmorgen voordoen --> terug bellen voor afspraak, en dan moet mijn auto daar blijven voor een onderzoek.

Ik denk dat hij er alles aan wilt doen om het buiten de garantievoorwaarden te plaatsen omdat ik de gasfilter niet heb laten vervangen door een erkende garagist.

Geplaatst:

Ik kan geen oordeel vellen over uw garagist gezien ik niet weet waar je gaat. Hou er wel rekening mee dat er aan een goed geplaatste lpg installatie zelden iets stuk gaat (buiten normale slijtage).

Het is natuurlijk niet slim om tijdens uw garantieperiode "een vriend" aan uw installatie te laten prutsen. Hij heeft de lpg filter vervangen zeg je. Waarom ? Normaal moet die vervangen worden elke 20.000 km. Ik doe soms wel eens 40.000 met een filter, zonder probleem. Welke filter heeft uw vriend er in gestopt ? Een nieuwe ? Een oude die hij ergens anders van gesloopt heeft ? Heeft ie nog ergens anders aan geprutst ? Het is dus logisch dat uw installateur daar niet zo tevreden mee is. Hoe zou je zelf zijn.

Ik snap wel niet goed waarom hij voorstelt om bij Esso te tanken. Is dat dan beter dan Total of  Shell. Ik denk het niet. Ik tank meestal LPG bij Total omdat dit het dichtste bij mijn woning is.

Als ik afga op uw uitleg dan heb ik een vermoeden dat het toch om de afstelling gaat of misschien om de temperatuursensor die stuk is.

Toen mijn temperatuursensor stuk was had ik volgende symptomen. Starten op benzine, geen probleem. Vertrekken geen probleem. Wanneer na een paar minuten de motor wilde overschakelen op lpg ging dit heel moeizaam, met schokken, stoten, niet meer willen optrekken en zelfs stilvallen. Eenmaal de motor voldoende warm was verdwenen de problemen en reed ie goed.

Temperatuursensor werd vervangen en het probleem was opgelost. Het is inderdaad het beste om de wagen daar een nacht te laten zodat dat installateur er eens met koude motor mee kan rijden.

Ik wil wel nog meegeven dat de lpg installaties van tegenwoordig ingewikkelde stukjes techniek zijn, veelal computergestuurd, die een goede afstelling vergen. Veel installateurs hebben nog hun erkenning van in de jaren stilletjes maar hebben niet veel kaas gegeven van moderne installaties. Ga naar een installateur met een goede naam en faam, die samenwerkt met constructeurs en merkgarages. Het is wat zoeken maar ze bestaan (Van Meenen, AGS, Piers autogas). Bij deze ben je zeker dat de installatie goed geplaatst zal zijn en dat je een goede service na verkoop krijgt.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Mijn vriend zijn vader heeft 3 lpg auto's en hij zei dat het normaal is omdat het vochtig weer is, hij zei dat het zal verdwijnen als we ergens in de lente zitten, geloven jullie dit? 

Geplaatst:

Als je iedere keer een vriend van een vriend of de vader van een vriend van een vriend gaat geloven dan ga je niet ver komen. Er zijn veel mensen die 30 jaar geleden met LPG gereden hebben en denken dat ze er nu nog wat van kennen. Als je 30 jaar geleden met uw auto door een plas reed bestond de kans dat ie stilviel. Er zijn er toch die zever kunnen vertellen zenne.

Kijk, ik zit aan mijn 5e auto op lpg, met moderne systemen erin. Telkens meer dan 200.000 km mee gereden. Ik heb nog nooit bij vochtig weer problemen gehad.

In uw bericht staat niet dat de installateur het ding uitgelezen heeft, er staat enkel dat hij ermee gereden heeft. Of heeft de gewone garage die uitgelezen ? Die kan geen problemen aan de lpg installatie zien want hij heeft de software niet om die uit te lezen.

In plaats van advies te vragen aan jan en alleman waarvan 90 procent er geen bal van kent laat de wagen toch gewoon 1 nacht bij de installateur zodat die hem deftig kan onderzoeken met koude motor. Desnoods vraag je een vervangwagen. Bij mijn installateur krijg je die trouwens gratis mee. Service na verkoop weet je wel.

En laat er geen vriend meer aan prutsen, dan heb je geen klodden achteraf. Goedkoop is meestal geen beterkoop.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
47 minuten geleden, Flat Twin Power zei:

Als je iedere keer een vriend van een vriend of de vader van een vriend van een vriend gaat geloven dan ga je niet ver komen. Er zijn veel mensen die 30 jaar geleden met LPG gereden hebben en denken dat ze er nu nog wat van kennen. Als je 30 jaar geleden met uw auto door een plas reed bestond de kans dat ie stilviel. Er zijn er toch die zever kunnen vertellen zenne.

Kijk, ik zit aan mijn 5e auto op lpg, met moderne systemen erin. Telkens meer dan 200.000 km mee gereden. Ik heb nog nooit bij vochtig weer problemen gehad.

In uw bericht staat niet dat de installateur het ding uitgelezen heeft, er staat enkel dat hij ermee gereden heeft. Of heeft de gewone garage die uitgelezen ? Die kan geen problemen aan de lpg installatie zien want hij heeft de software niet om die uit te lezen.

In plaats van advies te vragen aan jan en alleman waarvan 90 procent er geen bal van kent laat de wagen toch gewoon 1 nacht bij de installateur zodat die hem deftig kan onderzoeken met koude motor. Desnoods vraag je een vervangwagen. Bij mijn installateur krijg je die trouwens gratis mee. Service na verkoop weet je wel.

En laat er geen vriend meer aan prutsen, dan heb je geen klodden achteraf. Goedkoop is meestal geen beterkoop.

Je hebt gelijk, ik zal de installateur straks bellen en hou jullie op de hoogte

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Vandaag auto naar de lpg-installateur gebracht, hij heeft het uitgelezen en er kwam een foutmelding van bobine in cilinder 4, of dat de oorzaak is is onzeker, mijn auto zal daar tot en met dinsdag blijven voor een onderzoek.

Geplaatst:

Moet iets in de 70 euro betalen, nieuwe lpg-filter erin gezet en er zat olie op de injector (wat voor olie is niet bekend), de installateur blijft aandringen dat het te maken heeft met het slechte gas van Total.

Hij heeft de filters eruit gehaald en opnieuw ingezet. Ik vroeg of het niet in de garantie zat en hij zei van niet. Het is nog steeds niet zeker of er schade is aan de injector. De auto doet het nu normaal, geen tikken en lampjes op mijn dashboard.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
11 minuten geleden, OpelcorsaBE zei:

Moet iets in de 70 euro betalen, nieuwe lpg-filter erin gezet en er zat olie op de injector (wat voor olie is niet bekend), de installateur blijft aandringen dat het te maken heeft met het slechte gas van Total.

Hij heeft de filters eruit gehaald en opnieuw ingezet. Ik vroeg of het niet in de garantie zat en hij zei van niet. Het is nog steeds niet zeker of er schade is aan de injector. De auto doet het nu normaal, geen tikken en lampjes op mijn dashboard.

Je zou elders LPG kunnen gaan tanken. Zo te zien is deze webpagina up-to-date met LPG-stations en prijzen:

https://www.mylpg.eu/stations/belgium/list

Overigens daalt de officiële maximumprijs vanaf morgen, 31 januari 2018, met 2,2 eurocent per liter: zie bijgevoegd screenshot.

Maximumprijzen-vanaf-2018-01-31ste.png

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:

Het zou raar zijn dat het ligt aan het gas dat je getankt hebt. Niets is onmogelijk natuurlijk maar ik tank 95 procent van de keren bij Total omdat ik die pomp altijd passeer op weg naar huis. Nog nooit problemen gehad.  Even een paar keer elders tanken kan geen kwaad natuurlijk. Goed jouw factuur bijhouden voor het geval je binnen een week of twee-drie weer problemen hebt.

Geplaatst:
4 uren geleden, Flat Twin Power zei:

Het zou raar zijn dat het ligt aan het gas dat je getankt hebt. Niets is onmogelijk natuurlijk maar ik tank 95 procent van de keren bij Total omdat ik die pomp altijd passeer op weg naar huis. Nog nooit problemen gehad.  Even een paar keer elders tanken kan geen kwaad natuurlijk. Goed jouw factuur bijhouden voor het geval je binnen een week of twee-drie weer problemen hebt.

Inderdaad ik tank(te) ook 95% van de gevallen bij Total, daarom dat ik het raar vind dat het plots is gebeurd ipv rustig rustig. Ik heb al spijt dat ik daar mijn lpg-installatie heb laten installeren eerlijk gezegd, het is geen Belgische of Nederlandse installateur, je voelt het al aankomen wat ik ermee bedoel (ik ben zelf ook allochtoon btw), wat ik heb geleerd is dat je nooit zomaar naar de goedkope installateur moet gaan.

Geplaatst:
5 uren geleden, OpelcorsaBE zei:

Moet iets in de 70 euro betalen, nieuwe lpg-filter erin gezet en er zat olie op de injector

Ik vind de prijs heel redelijk voor het werk en het vervangen van die filter.

5 uren geleden, OpelcorsaBE zei:

De auto doet het nu normaal, geen tikken en lampjes op mijn dashboard.

Hopelijk blijft de auto goed rijden en is het probleem definitief opgelost.

Ik zou wel naar dezelfde installateur blijven gaan.  Niet naar "iemand die er wel iets van kent...heel lang geleden" :(

• Vind ik leuk 1

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km)

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Mazda 2 Homura '24

Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km

Geplaatst:

Weet je toevallig welk merk van installatie er in de wagen zit ? Het is inderdaad beter om naar een installateur met enige naam te gaan. Zeker met de moderne lpg installaties. Die moeten echt wel goed afgesteld zijn om problemen te vermijden maar éénmaal ze goed zijn heb je dan meestal ook geen problemen meer. Je zal een paar honderd euro meer betalen maar op termijn win je dat er toch uit omdat je dan een goede installatie hebt.

Hopelijk blijft ie nu inderdaad goed. Ik heb in het begin ook leergeld moeten betalen hoor maar nu gaan ze me niet veel meer wijsmaken.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
18 uren geleden, Koen C zei:

Ik vind de prijs heel redelijk voor het werk en het vervangen van die filter.

Hopelijk blijft de auto goed rijden en is het probleem definitief opgelost.

Ik zou wel naar dezelfde installateur blijven gaan.  Niet naar "iemand die er wel iets van kent...heel lang geleden" :(

Ja maar ik had gehoopt dat het werk(buiten het vervangen van de filters) in de garantie zou zitten

Geplaatst:
6 uren geleden, Flat Twin Power zei:

Weet je toevallig welk merk van installatie er in de wagen zit ? Het is inderdaad beter om naar een installateur met enige naam te gaan. Zeker met de moderne lpg installaties. Die moeten echt wel goed afgesteld zijn om problemen te vermijden maar éénmaal ze goed zijn heb je dan meestal ook geen problemen meer. Je zal een paar honderd euro meer betalen maar op termijn win je dat er toch uit omdat je dan een goede installatie hebt.

Hopelijk blijft ie nu inderdaad goed. Ik heb in het begin ook leergeld moeten betalen hoor maar nu gaan ze me niet veel meer wijsmaken.

Ik heb Landi LPG

Geplaatst:

De installateur zei als hij nog eens zo Iers doet dat we deze keer de injector zullen vervangen, hij heeft nu 4 schroeven in de bobine vervangen. Ik hou jullie op de hoogte indien er iets gebeurt. Hij zei dat het vervangen van de injector in de garantie zit.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik heb het gevoel dat ik weer hetzelfde probleem ga ervaren, dit keer zonder dat het check engine lampje gaat branden, tijdens het uitlezen voordat mijn auto gerepareerd werd was er al een foutmelding in de bobine. Ik denk dat ik volgende week de bobine ga laten vervangen bij een erkend opel-garage, zou dit de garantie van mijn lpg installatie in gevaar kunnen brengen? ik weet niet of bobine iets met gas te maken heeft maar op forums en toen we mijn auto hadden laten uitlezen ben ik tot deze conclusie gekomen, ik wil dit dan ook aan een opel-garage laten doen omdat het een zeer duur onderdeel is (inclusief montage). 

Wat denken jullie? 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...