Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wat vinden jullie daarvan 2 jaar geleden stond cng aan 0.76 en nu 1.03 euro, is dit geen bedrog van onze regering? Op die manier hebben ze toch rap onze premie ivs en vrijstelling wegentaks verdiend. Toch raar dat nu ook niet zo het beste is voor het milieu ?

Geplaatst:
16 uren geleden, HERREMAN SAMMY zei:

Wat vinden jullie daarvan 2 jaar geleden stond cng aan 0.76 en nu 1.03 euro, is dit geen bedrog van onze regering? Op die manier hebben ze toch rap onze premie ivs en vrijstelling wegentaks verdiend. Toch raar dat nu ook niet zo het beste is voor het milieu ?

Op de één of andere manier proberen Dats24, Q8, Total, de Enora-stations en de tankstations uitgerust met een CNG-installatie van PitPoint hun nieuwe pompen en nieuwe installatie terug te verdienen.

Maar bij sommige merken zoals bijvoorbeeld bij Q8 kan je pluspunten sparen. 500 pluspunten geven recht op een bon van 5 euro. Met diezelfde pluspuntenkaart kan je o.a. ook punten verdienen als je in de Q8-shop en bij Tom&Co aankopen doet. En wanneer je Super98 moet tanken dan zou je dat eventueel ook bij Q8 kunnen doen om meer pluspunten te sparen. En Q8 doet regelmatig acties met bonnen en zelfs een herfstactie.

Ik heb geen enkele connectie met Q8, alleen dat ik er regelmatig ga tanken en zo veel mogelijk gebruik maak van hun acties.

Van iemand anders in mijne fitness heb ik gehoord dat Total ook een klantenkaart heeft. Ik denk dat het de Total Club Card is. Ik weet het niet zeker.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:
17 minuten geleden, Lange_666 zei:

Total is enkel (redelijk) goedkoop voor CNG, de rest van hun brandstoffen zijn pokkeduur.

Ik weet dat Total voor LPG ook op verschillende plaatsen een redelijke korting geeft.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:
16 uren geleden, HERREMAN SAMMY zei:

Eerlijk gezegd begrijp ik ni goed jouw probleem want ik heb eens ergens gelezen dat er op cng geen taxen en accijnzen worden geheven dus krijgt de staat niks buiten de btw dus zie ik ni in waar ze daar rap rijk van worden. Misschien moet ge ook de prijs van diesel van 2 jaar geleden es vergelijken met die van nu. Zou de index daar voor iets tussen zitten? 
B|

• Vind ik leuk 1

2016 Audi A3 g-tron 1.4 S-line S-tronic 

183422446_LR.JPG.387a5358ae7015129dece944d6c052cb.JPG  

2019 NIU NGT ( E-scooter )
2020 Opel Grandland X 1.6 hybrid 4 "Ultimate"

Geplaatst: (aangepast)
14 uren geleden, muscles zei:

Van iemand anders in mijne fitness heb ik gehoord dat Total ook een klantenkaart heeft. Ik denk dat het de Total Club Card is. Ik weet het niet zeker.

Als particulier kan je een Total Club kaart krijgen.

Gratis :)

Bij elke tankbeurt moet je met je ticket naar binnen om de punten laten bijschrijven.

Met die punten kan je dan spullen in de shop kopen. 

Of brandstof mee betalen na heel veel sparen...

Indien je minstens 25 liter benzine of diesel per 3 weken tankt, is er ook een depannage verbonden aan de kaart voor 1 auto.

Voor CNG en LPG weet ik niet.

Maar vermits de brandstof (diesel en benzine) zo'n 10 cent duurder is dan bij Lukoil ofzo, kan je zelf berekenen of zo'n assistance niet duur betaald is t.o.v. een gelijkaardige bij VAB, Ethias, Touring, etc.

Zeker indien je telkens meer dan 25 liter tankt (bijna leeg naar volle tank, om bijvoorbeeld het verbruik op een andere manier te kunnen uitrekenen)

Je wordt per mail verwittigd als je 3 weken bijna verstreken zijn.

Meer voordelen zijn er aan die kaart niet verbonden.

Of toch : na elke tankbeurt krijg je een mail om mee te doen aan een "wedstrijd" om een Audi Q3 te winnen.  (niet gewonnen xD)

Of tickets voor een F1 wedstrijd in Spa.  (niet meegedaan)

Of tickets voor het veldrijden. (idem)

Het hangt er maar van af wat er op dat moment wordt aangeboden.

aangepast door Koen C

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km)

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Mazda 2 Homura '24

Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km

Geplaatst:

Ik heb er in 't begin dat ik in Hoboken ging tanken naar gevraagd, maar TOTAL klantenkaart gaf geen enkel voordeel bij CNG tanken.
En voor benzine blijf ik er, vanwege veel te duur, gewoon weg. Dan liever instant-korting bij elke (10 euro) tankbeurt :D

2016 Audi A3 g-tron 1.4 S-line S-tronic 

183422446_LR.JPG.387a5358ae7015129dece944d6c052cb.JPG  

2019 NIU NGT ( E-scooter )
2020 Opel Grandland X 1.6 hybrid 4 "Ultimate"

Geplaatst:
Op 11/30/2017 om 18:43, HERREMAN SAMMY zei:

Zoals eerder gezegd, er bestaat zoiets als de index en inflatie. Het blijft nog altijd de goedkopere brandstof.

Welke premies hebben wij gehad van de staat? Geen BIV en wegentaks, dat is ook het geval voor elektrisch en die kregen daar wel nog een belastingsvoordeel bij.

En qua milieuvriendelijkheid (of beter: milieubelasting) zit CNG nog altijd bij de top. CO² wordt gezien als de boosdoener (en dan stoten we ook minder uit) maar alle andere stoffen zoals NOx stoten wij een pak minder uit. De productie is niet meer milieubelastend als die van een andere verbrandingsmotor. Dus als je alles samentelt, is momenteel CNG de betere oplossing in mijn ogen.

De allerbeste oplossing is nog altijd de auto laten staan en de fiets nemen, maar dat kan niet in de huidige vorm van de maatschappij, ook voor mij niet.

• Vind ik leuk 1

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Geplaatst:

Misschien dat de prijs van CNG terug zakt net voor en tijdens het autosalon in januari ?

Zodoende dat de berekeningen van kandidaat-kopers / twijfelaars nog meer in het voordeel zijn van CNG (t.o.v. diesel / benzine).

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km)

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Mazda 2 Homura '24

Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...