stefanmiler Geplaatst: 24 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2017 4 uren geleden, Bob zei: Mooi voor zo een grote wagen, bij mij is dit een van de beste die ik ooit heb gehad, tot hiertoe, 50 000 km, nog niet anders dan lof. Mijn slechtste was de voorganger, Zafira 20 DTI, die viel zowat uit mekaar na 100 000 km en ik had er toen al twee turbo' s en twee EGR-kleppen in vervangen. Je verbruik is ook keurig en zowat in dezelfde lijn als bij mij , onder de 5 kg op snelweg, met of zonder aanhanger, boven de 5 kg rond de kerk, telkens op de max toegelaten snelheid, en vooruitziend rijdend. Zag ik daar op één van de foto' s een aparte pomp voor vrachtwagens of ben ik mis? In Tr hebben ze die ook maar daar is het gas iets duurder dan naft en bijna onvindbaar. Er zijn zoals muscles zegt verschillende stations met ook vrachtwagen aansluitingen. Die twee van Slovenië bijvoorbeeld, de Vosseschijnstraat in Antwerpen, ... Ik dacht ook 1 van de twee in Duitsland, maar daar ben ik niet zeker meer van.
Koen C Geplaatst: 24 augustus 2017 Geplaatst: 24 augustus 2017 13 uren geleden, muscles zei: Het is echter wel een 3tal km rijden (enkel) vanaf de autosnelweg en een beetje zoeken de eerste keer Zoals stefanmiller al schreef : af en toe van de snelweg af, breekt de sleur / het beton. Voordeel is dat de koffie en broodjes etc goedkoper zijn dan in de snelwegstations. Minder volk aan de pompstations en in de shop, is nog een bijkomend voordeel. En de propere toiletten niet te vergeten ! 3 km is goed te doen. CNG rijders zijn wat meer "reizigers" dan "snelwegvreters"... 1 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
Dr Nick Geplaatst: 24 augustus 2017 Geplaatst: 24 augustus 2017 dat hebben wij deze zomer aan den lijve ondervonden. Mijn ouders reden samen met ons, zij gingen tanken langs de snelweg, wij gingen 2km ervan af. Uiteindelijk waren wij sneller als hen, goedkoper en minder gefrustreerd 1 autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km
Koen C Geplaatst: 24 augustus 2017 Geplaatst: 24 augustus 2017 13 minuten geleden, Dr Nick zei: dat hebben wij deze zomer aan den lijve ondervonden. Mijn ouders reden samen met ons, zij gingen tanken langs de snelweg, wij gingen 2km ervan af. Uiteindelijk waren wij sneller als hen, goedkoper en minder gefrustreerd Niet akkoord ! Jij rijdt met een hypermoderne Octavia en zij met een aftandse Felicia 1.1 Jij tankt spotgoedkope CNG en zij moeten stikdure RON 98 tanken Jij kan net geen 200 km/hr rijden met de Octavia en zij zijn dolblij als die Felicia (eindelijk) aan 120 km/hr zit (om van de bergop maar te zwijgen...) Je zou voor minder gefrusteerd zijn... w.t.b.w. 1 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
Dr Nick Geplaatst: 24 augustus 2017 Geplaatst: 24 augustus 2017 mja, zo erg zal het allemaal niet zijn, maar ik wou bedoelen dat ze ook goedkoper, sneller, minder frustrerend hadden kunnen tanken als ze ons hadden gevolgd geen idee wat w.t.b.w. wil zeggen autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km
Koen C Geplaatst: 24 augustus 2017 Geplaatst: 24 augustus 2017 26 minuten geleden, Dr Nick zei: geen idee wat w.t.b.w. wil zeggen Komt nog uit de wiskunde (toen ik ooit op de schoolbanken zat) : wat te bewijzen was. Mijn reactie was ironisch bedoeld.... De momenten dat ik (tijdens de vakantie) aan een stampvol benzinestation langs de snelweg kom, in de gloeihete zon, om gewoon een pauze te nemen (na 2 uur rijden bijvoorbeeld), vind ik óók frustrerend. Indien ik niet moet tanken, tracht ik meestal een parking te nemen zonder benzinestation. Indien we met de caravan onderweg zijn : toilet is aan boord ! Rest dan nog een schaduwplek te vinden... 1 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
muscles Geplaatst: 24 augustus 2017 Geplaatst: 24 augustus 2017 1 uur terug, Koen C zei: De momenten dat ik (tijdens de vakantie) aan een stampvol benzinestation langs de snelweg kom, in de gloeihete zon, om gewoon een pauze te nemen (na 2 uur rijden bijvoorbeeld), vind ik óók frustrerend. Indien ik niet moet tanken, tracht ik meestal een parking te nemen zonder benzinestation. Indien we met de caravan onderweg zijn : toilet is aan boord ! Rest dan nog een schaduwplek te vinden... Toen ik deze zomervakantie opreed en ook bij het terugkomen, waren zelfs de parkings zonder benzinestation stampvol. Ik heb mij voorgenomen om nooit meer op een vrijdagavond te vertrekken. Het was gewoon niet te doen: een massa Nederlanders met caravan, mobilhomes, Duitsers en zelfs veel Belgen. Bij het oprijden stond de hele boel ongeveer halfweg van Duitsland (richting Nürnberg) volledig stil en heb ik dankzij de GPS van m'n Octavia via een paralelle weg van de Autobahn af, de file kunnen voorbijsteken. Bij het terugkomen heb ik dat ook moeten doen maar dat was in Oostenrijk. Koen, jij vraagt wel veel, hè? Een parking met zo weinig mogelijk mensen en dan ook nog es schaduw ook Ik kan dan misschien wat tips geven van CNG-stations, die een paar km van de Autobahn gelegen zijn en waar ikzelf al getankt heb: SHELL, Industrie Str 1-3, Hösbach (€1,109/kg), op 327 km van Dats24 Maasmechelen. ARAL, Mergentheimer Str 31, Würzburg ( €1,050/kg ), op 393 km van Dats24 Maasmechelen. SHELL, Junkersstr 3, Regensburg (€1,149/kg), op 597 km van Dats24 Maasmechelen : hier kan het soms druk zijn maar niet zo druk als een tankstation vlak naast de Autobahn. Eigenlijk zou ik naar de TOTAL, Osterhofener Straße 1 in Regensburg moeten rijden want de CNG staat daar €1,069/kg maar die is enkel open van 6 tot 22u. Als ik dan om 17u in Maasmechelen vertrek, 597 km rijden, ongeveer 6 uren rijden of meer met ingelaste pauze, dan zitten we al later dan 23u. AVANTI, Sankt Florian 35, Sankt Florian Am Inn, Oostenrijk (€0,996/kg), op 721 km van Dats24 Maasmechelen : geen probleem om er te geraken maar de terugweg naar de Autobahn. Daar waren wegenwerken in 2016. RAG in Kremsmünster is na Regensburg dan mijn volgende tankstation, op 807 km. Hier is echter geen shop, geen toilet, en vermits ik gewoonlijk om 8u of 8u30 arriveer, ben ik daar ook meestal alleen. Dat is ook plezant voor mijn honden. AGIP/ENI, Gewerbepark Nord 11, Gralla, Oostenrijk (€0,995/kg), op 999 km van Dats24 Maasmechelen : in het krokusverlof, in april, heb ik hier getankt, en ook einde juli bij de heenreis. Maar ik moet hier niet meer komen omdat ik een kortere weg gevonden heb via Gleisdorf (Graz), stukje autosnelweg, dan autosnelweg af en richting Fürstenfeld, Eltendorf en via Heiligenkreuz zo Hongarije binnen - Körmend - (naar het zuiden toe) Zalaegerszeg en verder door naar het nieuwe CNG-station in Keszthely. Als ik die nieuwe route volg, moet ik alleen autosnelwegentaks en twee keer "Maut" betalen in Oostenrijk. Ik moet dan niet meer in Slovenië zijn (€15 voor een 7-dagenticket), en dan kom ik in Hongarije ook niet meer op de autosnelweg (€13 voor een 7-dagenticket. Ik geloof dat het €18 is voor een 1-maandticket). Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Brembos Geplaatst: 24 augustus 2017 Geplaatst: 24 augustus 2017 Merl Luxemburg is een aanrader voor goed en betaalbare broodjes en koeken.:-) 1
Koen C Geplaatst: 24 augustus 2017 Geplaatst: 24 augustus 2017 @muscles Die schaduw op een parking (en de weinig mensen) wil ik vooral voor de kat hebben die telkens meegaat op vakantie . Dan kan dat beestje, aan de leiband, een beetje haar poten strekken. En ook nog : de (oldtimer)caravantrekker heeft geen airco en de motor bevindt zich in de cabine... De andere caravantrekker zijn airco werkt niet meer... Met de CNG auto zijn het geen lange vakanties met caravan : die heeft geen trekhaak. Maar wel een werkende airco ! De enige verre rit die we al gedaan hebben met de CNG, was naar Milaan in november 2016. Dan was het niet zo warm en drukte onderweg viel heel goed mee. CNG tanken was altijd even af de snelweg met pauze na +/- 2 uur rijden. 1 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen