Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
8 uren geleden, muscles zei:

De Audi A5 is een hele mooie wagen (de A4 trouwens ook), en al zeker op CNG. Het verbruik van 7 kg / 100 km valt nog mee, maar ik denk dat ie nog zuiniger kan. In het begin verbruikt iedere nieuwe CNG-wagen een beetje meer, maar na een paar maanden zal dat verbruik zakken.

Alle CNG-auto's krijgen een volle CNG-tank. En een halve tank benzine, dat is heel mooi! Hoeveel liter kan er maximum in de benzinetank?

Als ik dat tegen mijn kameraad zal vertellen, die bij Bose werkt op het kantoor in Tongeren, dan zal die niet akkoord zijn dat B&O beter is dan Bose. Maar blijkbaar hoor jij een duidelijk verschil en is B&O wel beter.

Wat is de MMI ?

Zijn er problemen met de GPS-navigatie? Als jij een route ingeeft, heb je dan 3 keuzemogelijkheden? Normaal kan je kiezen uit: 1) Toeristische route (groen), 2) Snelle route, 3) Ik denk "Economische route".

Het is altijd goed om de instellingen van je GPS-navigatie te controleren of die correct staan, ook altijd controleren nadat je op onderhoud geweest bent in de garage want zij zouden je instellingen kunnen overschreven hebben.

Nogmaals een prachtige auto! Maar ik zou zelf de rode lak gekozen hebben als koetswerkkleur.

Dag, de benzinetank heeft 25L capaciteit.

De b&o-subwoofer voelt beter dan de bose, maar de amplifier heeft ook meer power.

Ik heb Brussel - Kortrijk - Brussel gedaan met de gratis CNG en de consumptie is  4,8 kg / 100km ( 90% autostrade, efficient mode en ecologisch rijden ). Niet slecht.

Ik zal morgen rijden met L-gas van Dats24 Halle.

• Bedankt 2
Geplaatst: (aangepast)

4,8 kg per 100 km, wat is dan de actieradius met een volle tank CNG ? (los van de benzinetank)

maw. hoeveel kg kan je tanken ?

aangepast door Cnga5
Geplaatst:
5 uren geleden, Cnga5 zei:

4,8 kg per 100 km, wat is dan de actieradius met een volle tank CNG ? (los van de benzinetank)

maw. hoeveel kg kan je tanken ?

18 kg is de volle tank dus voor het moment = +- 350 kilometers met L-gas CNG

4 uren geleden, Cnga5 zei:

mooie velg, aftermarket ? kan deze niet terugvinden in de audi configurator...

Ja, de velg is AEZ Raise. Silver/anthracite. Ze zijn echt mooi.

52579708355__90946692-3E48-4B5D-B8C1-C56AE639D7A6.JPG

Geplaatst:

18 kg is de volle tank dus voor het moment = +- 350 kilometers met L-gas CNG

en dat is met hoog calorisch gas of het laag calorisch uit nederland ?

Geplaatst:
2 uren geleden, victor zei:

L-gas dus laagcalorisch.
Ook, de Audi-computer analyseert het gas en geeft een estimatie van de kwaliteit. Voor L-gas geeft de computer 90%.

Ben jij zeker dat het L-gas is, aan je verbruik te lezen heb je waarschijnlijk H-gas getankt aan de prijs van L-gas.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Geplaatst:

Het was de eerste keer dat ik een volle tank had, dus ik ben niet zeker ervan. Maar de pomp en de website van DATS24 zeggen L-Gas.

het was in DATS24 Halle Edigensesteenweg.

Geplaatst:
8 minuten geleden, victor zei:

Het was de eerste keer dat ik een volle tank had, dus ik ben niet zeker ervan. Maar de pomp en de website van DATS24 zeggen L-Gas.

het was in DATS24 Halle Edigensesteenweg.

Hoe krachtig is je aardgasmotor? Is het een 1.4 TGI of zwaarder? 

Natuurlijk is een Audi ergonomisch interessanter dan een Caddy want ze vangen minder wind.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Geplaatst:
2 minuten geleden, Lage Emissie Zone zei:

Hoe krachtig is je aardgasmotor? Is het een 1.4 TGI of zwaarder? 

Natuurlijk is een Audi ergonomisch interessanter dan een Caddy want ze vangen minder wind.

A5 2 liters ! ja erg meer aerodynamisch :)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 uren geleden, victor zei:

Deze morgen had ik 9,5 kg / 100 km op 20 km, 100% stad, overvol verkeer.

Dus heb je op die 20 km 1,9 kg CNG verbruikt (9,5 gedeeld door 5), maar op benzine alleen of diesel was dat verbruik in de stad nog hoger geweest want ik weet niet of de diesels van tegenwoordig zuiniger zijn, ik twijfel er aan. Hun uitstoot is in elk geval veel minder proper dan die van een CNG ! :D

• Hahaha 2

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:
1 uur geleden, muscles zei:

Dus heb je op die 20 km 1,9 kg CNG verbruikt (9,5 gedeeld door 5), maar op benzine alleen of diesel was dat verbruik in de stad nog hoger geweest want ik weet niet of de diesels van tegenwoordig zuiniger zijn, ik twijfel er aan. Hun uitstoot is in elk geval veel minder proper dan die van een CNG ! :D

Ja, ik veronderstel dat het minder wordt, dankzij de computer die in alle omstandigheden alles met s-tronic optimaliseert.

Het Tourassistentiepack helpt ook door de auto anticipatief te vertragen.

Geplaatst:

Hallo CNG fans

Ook voor mij dient er zich goed nieuws aan, tzz de chassisnummer van de in midden maart bestelde A4 G-tron - manuele schakeling - is bekend. Dus dat kan niet meer fout gaan. 

Vanzelfsprekend ben ik benieuwd naar het verbruik van L- en H- Gas.

Kunnen we hier geen afzonderlijke topic over opstarten ?

Groeten

Guy

Geplaatst:
22 minuten geleden, GuyL zei:

Hallo CNG fans

Ook voor mij dient er zich goed nieuws aan, tzz de chassisnummer van de in midden maart bestelde A4 G-tron - manuele schakeling - is bekend. Dus dat kan niet meer fout gaan. 

Vanzelfsprekend ben ik benieuwd naar het verbruik van L- en H- Gas.

Kunnen we hier geen afzonderlijke topic over opstarten ?

Groeten

Guy

Hallo Guy,

Welkom op het aardgasrijderforum! We zijn blij er binnenkort weer een CNG-rijder bij te hebben :D. Als alles gaat zoals het er nu voor staat, zou je half september je Audi A4 G-tron moeten hebben.

We hebben al een afzonderlijke topic over het verbruik van L- en H-gas:

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Geplaatst:

Vandaag heb ik geprobeerd H-gas van Dats Hasselt. 

Dus nu voor een A5 :

L-gas : 4,8 kg / 100km (0,850€)

H-gas : 4,2 kg / 100km (0,990€)

zelfde trajekt, condities, trafiek, 

H-gas is interessant als je meer km zou doen, maar het is een beetje duurder.

• Bedankt 1
Geplaatst:
24 minuten geleden, victor zei:

Vandaag heb ik geprobeerd H-gas van Dats Hasselt. 

Dus nu voor een A5 :

L-gas : 4,8 kg / 100km (0,850€)

H-gas : 4,2 kg / 100km (0,990€)

zelfde trajekt, condities, trafiek, 

H-gas is interessant als je meer km zou doen, maar het is een beetje duurder.

@victor Je kan misschien volgende keer eens bij Q8 in Houthalen gaan tanken. Daar kan je namelijk H-gas tanken aan 0,850€/kg en dan kan je ook daar het verbruik van nakijken.

https://www.q8.be/nl/stations/q8-houthalen-helchteren-grote-baan

Je moet wel opletten dat je je bankkaart in betaalautomaat 5 of 6 steekt bij de "gewone benzinepompen" en dan nummer 7 induwen om CNG te kunnen tanken. En niet onmiddellijk panikeren als het tanken niet bij de eerste keer start. Dan gewoon een tweede keer op de startknop drukken.

• Vind ik leuk 1

Geplaatst:
16 uren geleden, muscles zei:

En niet onmiddellijk panikeren als het tanken niet bij de eerste keer start. Dan gewoon een tweede keer op de startknop drukken.

of gewoon 5 sec wachten nadat alle getalletjes op 0 gezet zijn. ;)

• Hahaha 1

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Geplaatst:
6 uren geleden, Dr Nick zei:

of gewoon 5 sec wachten nadat alle getalletjes op 0 gezet zijn. ;)

Ja, dat moet ge sowieso doen, want dat doe ik altijd. Ik bedoel erna: dan druk ik pas een eerste keer op de startknop. Soms start de CNG-installatie dan niet, en dan druk je een tweede keer.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...