Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
7 uren geleden, Peter G zei:

Does anyone already have a concrete confirmation of an appointment to pick up his A4 or A5 g-tron at the dealer? I am very curious.

Dag @Peter G Ik denk niemand...

Geplaatst:

Audi Import heeft aantwoorden aan mijn direct vraag, en de antwoord is (in frans) :

(...)
Renseignements pris, nous pouvons vous confirmer que votre véhicule est à présent fabriqué, mais que dû à la fermeture de l'usine de production, celui-ci est actuellement bloqué sur leur parc.

Il sera libéré dès que l'usine reprend ses activité soit dans la semaine du 21/08/2017.

Nous mettrons tout en oeuvre, en collaboration avec votre concessionnaire, afin que votre véhicule vous soit livré au plus vite dès son arrivée en Belgique.

(...)

in nederlands :

Bij navraag, kunnen we bevestigen dat uw voertuig nu wordt gemaakt, maar als gevolg van de sluiting van de productie-installatie, is het momenteel geblokkeerd op hun park.
Het zal worden uitgebracht als de plant hervat operatie hetzij in de week van 21/08/2017.
We zullen alles in het werk te maken, in samenwerking met uw dealer, zodat uw voertuig zo snel mogelijk wordt geleverd aan u bij aankomst in België.

• Triest 1
Geplaatst:

Autofabrieken sluiten nu eenmaal tijdens de zomervakantie. Tijdens deze periode vinden ombouwwerken (voor een ander model)  of grote onderhoudswerken plaats die anders gedurende het jaar niet mogelijk zijn.

Geplaatst:

@victor , op 27 juli zegt je dealer dat de auto in Kortenberg is toegekomen en dat het een 2-tal weken duurt om de auto uit te leveren. Op 3 augustus blijkt dan plots dat de auto nog niet is afgewerkt en dus de fabriek in Duitsland nog niet verlaten heeft. Via Audi Import heb je dan zelf kunnen uitzoeken dat de fabriek gesloten is en vanaf 21 augustus terug verder werkt. Een realistische leveringsdatum is nog steeds niet gecommuniceerd en lijkt de eerste weken ook niet te komen.

Waarom kan een dealer dat niet gewoon eerlijk naar de klant communiceren?  Hebben zij echt die informatie niet en verzinnen ze dan maar wat om je aan het lijntje te houden? Dit gaat toch over een serieuze aankoop, niet? Dit klinkt allemaal zo onprofessioneel. Kan D'Ieteren zich echt alles permitteren?

Ben je ondertussen nog geen 25% over de oorspronkelijke levertermijn? Is het geen tijd om eens naar een consumentenorganisatie of journalist te stappen?

Geplaatst:

Gisteren ook bevestigd gekregen dat de A4 toch nog niet in Brussel staat maar op de parking bij de fabriek. Ik snap wel dat je de fabriek even sluit maar ik snap niet waarom je zo een immens kapitaal aan geparkeerde wagens een maand lang op een parking laat staan. Dit lijkt me een leugen. Gaat dit er ook zo aan toe bij Audi Brussel of Volvo Gent? Dit ruikt alsmaar meer naar gesjoemel met CO²-uitstoot ed. Ze beloven in ons koopcontract deze en gene uitstoten en nu kunnen ze dit niet waarmaken. Denk ik. Vrees ik.

Geplaatst:
1 minuut geleden, Matthias zei:

Gisteren ook bevestigd gekregen dat de A4 toch nog niet in Brussel staat maar op de parking bij de fabriek. Ik snap wel dat je de fabriek even sluit maar ik snap niet waarom je zo een immens kapitaal aan geparkeerde wagens een maand lang op een parking laat staan. Dit lijkt me een leugen. Gaat dit er ook zo aan toe bij Audi Brussel of Volvo Gent?

Bij Audi Brussel zeker. Er wordt meestal na de sluiting voor het verlof nog even doorgewerkt door de mensen van de verzending maar al zeker niet om gans de parking nog leeg te maken. Ik heb in al die jaren al altijd nog wagens op de parking weten staan. Trouwens, niet iedere wagen die op de parking staat is ook effectief klaar voor verzending.

Geplaatst:

Ik woon dichtbij de Audi Brussels-fabriek, en de parking is vol met honderden auto's die klaar zijn te worden verzonden. Ik moet ook toegeven dat de fabriek ook dicht lijkt, omdat er niet veel leven rond is, dus ik denk dat de jaarlijkse sluiting een zaak is die onderhandeld werd met de sociale partners en de regering.

Ik denk dat wat ze ons vertellen, een beetje waarheid is maar ook een beetje bulls**. Als de auto echt klaar was, zou die direct zijn verzonden, maar als die niet werd gebouwd, zouden ze het me verteld hebben.

De meest realistische uitleg zou problemen zijn met de officiële homologatie van het model. Dan behouden ze het voertuig zo lang mogelijk, zodat ze de software kunnen aanpassen, zodat de emissies voldoen aan de homologatie. Ze hebben de sluiting van de fabriek gebruikt om zichzelf tijd te geven.

• Bedankt 1
  • Triest 1
Geplaatst:
2 uren geleden, victor zei:

Ik moet ook toegeven dat de fabriek ook dicht lijkt, omdat er niet veel leven rond is,

Ze is inderdaad dicht (voor productie althans) maar er is meer leven en beweging dan op een normale productiedag (binnen toch) en dit wegens de ombouw voor het nieuwe model dat in volle gang is.

Geplaatst:

Op de duitse audi site zijn zowel de A4 als A5 G-tron nu te configureren. Hopelijk komt er nu wat vaart in en hoeven we niet te lang meer te wachten op onze wagen. :-)

audi a4 g-tron.jpg

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

@victor dat lukt denk ik niet, is juist configuratie. Maar het feit dat ze de hoofdbanner op hun homepage zetten is toch een teken dat de homologatie in orde is! Ook alle andere tfsi-modellen zijn op de Duitse site weer configureerbaar.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ze zijn te configureren op de Duitse website, dus dit wil zeggen dat ze daar ook bestelbaar zijn hopelijk?

Nu eens afwachten wanneer hij te configureren en te bestellen is bij ons?

Hopelijk zo snel mogelijk!!

Geplaatst:

December, ik zou gek worden. Ik heb officieel antwoord dat mijn s-tronic wordt geproduceerd en in de fabriek wacht voor .... ben ik niet meer zeker van. Als ik in december werd verteld, zou ik meteen annuleren. Ik denk dat december is voor mensen die nu bestellen.

Geplaatst:

Hallo allen

A4 G-Tron, handgeschakeld, besteld in maart (2017), we krijgen hier vandaag een bericht van d' Ieteren Lease dat er dan toch een aanloopwagen ter vervanging van de huidige lease komt, zodus ...

• Triest 1
Geplaatst:
55 minuten geleden, GuyL zei:

Hallo allen

A4 G-Tron, handgeschakeld, besteld in maart (2017), we krijgen hier vandaag een bericht van d' Ieteren Lease dat er dan toch een aanloopwagen ter vervanging van de huidige lease komt, zodus ...

Bedankt @GuyL Dat werd tijd, denk ik zo, dat ze je iets voorstellen. Maar dus geen échte leveringsdatum voorzien? Op lange baan geschoven???

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...