Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Injectoren het zwakke punt bij VW Caddy 2014

Aanbevolen berichten

ik merkte dat meerdere mensen problemen hebben met de injectoren.  Als antwoord kreeg ik: dit is het zwakke punt van VW Caddy.

ik heb er nu al 3 moeten vervangen en de 4e komt er nog aan.  Een kost van ongeveer een kleine 4000 euro.

Ik ben die Caddy spuugzat,  alleen is hij zo verbouwd om mijn man in rolstoel mee te nemen,  dus ik kan hem niet missen...

Nooit meer Volkswagen!!!

• Triest 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Chris Van den Broeck zei:

ik merkte dat meerdere mensen problemen hebben met de injectoren.  Als antwoord kreeg ik: dit is het zwakke punt van VW Caddy.

ik heb er nu al 3 moeten vervangen en de 4e komt er nog aan.  Een kost van ongeveer een kleine 4000 euro.

Ik ben die Caddy spuugzat,  alleen is hij zo verbouwd om mijn man in rolstoel mee te nemen,  dus ik kan hem niet missen...

Nooit meer Volkswagen!!!

Hoeveel kilometers staan er op je teller? Ikzelf zit rond de 37 000 km en geen problemen, ik rijd wel nooit op super95 als mijn CNG tanks leeg zijn.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 1.4 zit idd in de Seat de A3 etc...

Caddy Maxi hier met bijna 150K km.

Af en toe motor lampje met melding dat brandstof te rijk of the arm loopt (O2 sensor) maar met een reset blijft doe weer 1000k uit. Vul hem enkel met superplus (98) en recent wat injector cleaner er in gekapt.

Binnenkort op groot onderhoud...

1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto)

2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI)

spacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn niet alleen de injectoren die problemen opleveren bij de modellen van de Volkswagen-stal. Na iets meer dan 100.000 km afgelegd te hebben werkte mijn DSG-automaat niet meer zoals normaal. Hij sloeg telkens een versnelling over: van 2de naar 4de naar 6de. Er zat niks anders op dan 'm te laten vervangen. Dat was dan een patat van € 2086,89. Ik heb navraag gedaan bij andere eigenaars van een VW Caddy, en een Skoda. Bij hen had hetzelfde plaatsgevonden na ongeveer 100.000 km. Het probleem is dus bekend bij Volkswagen. Maar VW blijft koppig dezelfde DSG-automaat installeren omdat ze er waarschijnlijk nog een heel pak van in voorraad liggen hebben. Ze vergeten dat ze daarbij hun eigen ruiten inslaan want zoiets vergeet je niet.

Zijn hun modellen soms niet duur genoeg misschien? Awel, dan moeten ze ook hoogstaande kwaliteit leveren, en gene brol.

DSG-automaat-Seat-Tarraco.jpg

• Vind ik leuk 1
  • Triest 2

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...