JEGO Geplaatst: 5 mei 2022 Delen Geplaatst: 5 mei 2022 Weet iemand of het mogelijk is om een volwaardige benzinetank te plaatsen in een caddy maxi? Is de plaats waar de kleine tank ingebouwd is hetzelfde als normale caddys? Indien dit zo is, dan neem ik aan dat een tank gewoon te vervangen is door een volwaardige tank van een gewone TSI variant? Ik heb er vooral interesse in in verband met reizen en niet te ver om te willen rijden voor CNG in landen waar CNG stations minder makkelijk te vinden zijn. 1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto) 2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 6 mei 2022 Delen Geplaatst: 6 mei 2022 Zit in die plaats niet een CNG-tank? Ik ken de onderbouw niet van de Caddy. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JEGO Geplaatst: 6 mei 2022 Auteur Delen Geplaatst: 6 mei 2022 Geen idee hoe het net zit, daarmee dacht ik het forum te raadplegen 1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto) 2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 6 mei 2022 Delen Geplaatst: 6 mei 2022 (aangepast) Op 5/5/2022 om 13:31, JEGO zei: Weet iemand of het mogelijk is om een volwaardige benzinetank te plaatsen in een caddy maxi? Is de plaats waar de kleine tank ingebouwd is hetzelfde als normale caddys? Indien dit zo is, dan neem ik aan dat een tank gewoon te vervangen is door een volwaardige tank van een gewone TSI variant? Ik heb er vooral interesse in in verband met reizen en niet te ver om te willen rijden voor CNG in landen waar CNG stations minder makkelijk te vinden zijn. Dit zou moeten lukken maar dan dient de boordcomputer te worden geherprogrammeerd. Bron: https://mhhauto.com/Thread-2011-Caddy-ECOfuel-CNG-removal De Caddy Ecofuel ziet eruit als een Caddy Maxi: https://www.google.com/search?q=caddy+ecofuel&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjvrsn2-8r3AhXUuKQKHeHECHkQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1920&bih=981&dpr=1#imgrc=Y_CQAhd1CuPvZM 6 mei 2022 aangepast door Lage Emissie Zone Link naar foto VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JEGO Geplaatst: 6 mei 2022 Auteur Delen Geplaatst: 6 mei 2022 31 minuten geleden, Lage Emissie Zone zei: Dit zou moeten lukken maar dan dient de boordcomputer te worden geherprogrammeerd. Bron: https://mhhauto.com/Thread-2011-Caddy-ECOfuel-CNG-removal De Caddy Ecofuel ziet eruit als een Caddy Maxi: https://www.google.com/search?q=caddy+ecofuel&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjvrsn2-8r3AhXUuKQKHeHECHkQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1920&bih=981&dpr=1#imgrc=Y_CQAhd1CuPvZM De ECOfuel is de 2.0 motor. Denk dat ze het met de 1.4 misschien wel anders hebben aangepakt? Lijkt hier ook alsof het gaat om het verwijderen van het hele systeem. Ik zou de CNG tanks wel gewoon willen behouden maar daarnaast een grotere benzine tank hebben. Weet niet waarom de boordcomputer daar voor geherprogrameerd zou moeten worden. Die kijkt toch gewoon naar het vlotter hoogte voor de indicatie op het dashboard en naar de debieten voor het verbruik weer te geven? 1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto) 2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 7 mei 2022 Delen Geplaatst: 7 mei 2022 18 uren geleden, JEGO zei: Ik zou de CNG tanks wel gewoon willen behouden maar daarnaast een grotere benzine tank hebben. In dat geval moet er inderdaad niets geherprogrammeerd worden maar dan heb je alleen de kofferruimte beschikbaar vrees ik. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
sam_detaey Geplaatst: 9 september 2022 Delen Geplaatst: 9 september 2022 Interessante vraag! Heb het mij ook al afgevraagd, zo handige zijn met de huidige prijzen ook! Indien antwoord van de garage ofzo, graag even delen! Groeten, Sam Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JEGO Geplaatst: 9 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 9 september 2022 2 uren geleden, sam_detaey zei: Interessante vraag! Heb het mij ook al afgevraagd, zo handige zijn met de huidige prijzen ook! Indien antwoord van de garage ofzo, graag even delen! Groeten, Sam Ik geraak er niet zo snel persoonlijk, dus zal nog even duren. Als andere toevallig langs gaan hoor ik het ook graag. 1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto) 2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tomassss Geplaatst: 9 september 2022 Delen Geplaatst: 9 september 2022 (aangepast) 5 uren geleden, JEGO zei: Ik geraak er niet zo snel persoonlijk, dus zal nog even duren. Als andere toevallig langs gaan hoor ik het ook graag. ik heb de oefening ook gedaan en kwam te weten dat de seat ibiza eerst 13kg cng tank had en 40 liter benzine ... na aankoop bleek dit slechts 9 , maar ik vond dit 2.5jaar geleden niet zo erg de tank van 40 liter zou kunnen passen ik heb gebeld met een erkend installateur ( deinze ) gent Hij kan de kleinere gas tank onder de achterbank verwijderen en dan is het aan mij om te zien of de benzinetank van 40liter dezelfde bevestigingspunten heeft de installateur moet een attest geven van aanpassing de installateur had al reeds een mail ontvangen van de overheid over het ombouwen van kleine naar grotere tank en dat dit op zijn nek gaat komen als het fout gaat bijgevolg wil de installateur geen attest geven na installatie en ook qua keuring dik zooi als ze er op uit komen . inderdaad als de tank dieper is of iets dergelijk dan geeft de meter niet correct meer aan ook . ik heb hetzelfde pad al proberen bewandelen , moest het toch lukken laten weten aub geen idee of de caddy ook met verschillende benzinetanks geleverd geweest is 9 september 2022 aangepast door tomassss 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tomassss Geplaatst: 27 november 2022 Delen Geplaatst: 27 november 2022 deze week op de autokeuring met personeel gepraat , ze hadden een caddy die er 1 tank of meer afgehaald had en een grotere benzinetank op gezet had . de wagen werd afgekeurd ahv ander massa etc .. de wagen moet opnieuw gehomologeerd als je alles in orde wil hebben .... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JEGO Geplaatst: 27 november 2022 Auteur Delen Geplaatst: 27 november 2022 6 minuten geleden, tomassss zei: De wagen werd afgekeurd ahv ander massa etc .. de wagen moet opnieuw gehomologeerd als je alles in orde wil hebben .... Was hij lichter of zwaarder? 1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto) 2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tomassss Geplaatst: 27 november 2022 Delen Geplaatst: 27 november 2022 20 minuten geleden, JEGO zei: Was hij lichter of zwaarder? geen idee ik heb niet in detail getreden , ze vertelden dat het wel kon goedgekeurd worden maar dat er bepaalde procedures moesten doorlopen worden .... de pvg daar staat ook het aantal tanks op vermeld ofzo ... ze vertelden mij dat het wsch op mijn ibiza wel zou passen etc . ik ken de keurmeester ook persoonlijk , maar de ombouw reglementair krijgen blijkt dus zeer complex en of een risico ; dat heb ik er uit opgemaakt ... 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 1 december 2022 Delen Geplaatst: 1 december 2022 De massa gaat lager uitvallen met een benzinetank tov een CNG-tank. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen