Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Ik kan geen cng tanken

fleddertje
 Delen

Aanbevolen berichten

Kan veel oorzaken hebben, iets meer info zou helpen. Wat gebeurt er precies, een foto van je vulnippel? Kijk al eens of het afdichtringetje aan de binnenkant nog aanwezig en intact is, dat ligt vaak aan de basis. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@fleddertje@Bremel

Nippel kan, maar ik vermoed eerder een probleem met het drukventiel.

Welke merk/model en bouwjaar?

Fiat toevallig? Deze hebben ooit last gehad van dit probleem.

Heb je de batterijspanning al eens een minuut van de auto gehaald? Komt er ergens een foutmelding op het dashboard?

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Aardgasrijder zei:

@fleddertje@Bremel

Fiat toevallig? Deze hebben ooit last gehad van dit probleem.

Heb je de batterijspanning al eens een minuut van de auto gehaald? Komt er ergens een foutmelding op het dashboard?

Het staat in het Fiat-forum, dus ik neem aan van wel. Misschien een extra argument dat een apart subforum per automerk uiteindelijk niet zo zinvol is gezien de impact op de leesbaarheid van het forum. :$ 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buiten bovenstaande mogelijkheden, som ik er nog enkele op :

1. Indien je gas wil tanken bij een zo goed als volle tank : dat lukt niet.

Tenminste toch niet bij onze Lancia (dat is eigenlijk ook een Fiat ¬¬ )

2. Indien er nog gas in de tanks zit : rij de tanks eens helemaal leeg.  Rij dan verder enkele 100-den kilometers op benzine, zodat de CNG tanks zeker helemaal leeg zijn.  Het heeft iets te maken met druk / onderdruk / overdruk / drukke winkelstraat met de solden / etc (ik was niet goed in fysica, daardoor kan ik het technisch niet uitleggen)

Voor de "dure" benzine hoef je het niet meer te laten : het omslagpunt CNG of benzine is met de hoge CNG prijzen al bereikt (of bijna bereikt).

3.  Indien bovenstaande niet helpt en de auto is nog in garantie bij de dealer -> laat hen het oplossen.

Het kan zijn dat ze het zelf niet mogen / kunnen doen en naar een erkende CNG installateur moeten.

Hun probleem en hun rekening....  (maar ik zie dat ondertussen Buga Hasselt en Oevel / Geel wel al aan CNG mogen werken)

4.  Indien niet meer in garantie : ga zelf naar een erkende CNG installateur en laat hen het nakijken.

Lijst met erkende CNG installateurs : https://mobilit.belgium.be/sites/default/files/resources/files/ws_fod_cng_20211201hk.pdf

Let op : sommigen werken enkel aan vrachtwagens of merkgebonden. 

Vermijd dealers van d'Ieteren (uitgezonderd Tavernier Zedelgem) en Buga......  (niet qua kennis (daar spreek ik me niet over uit), wel de prijzen die ze vragen....)

aangepast door Koen C

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Bremel zei:

Het staat in het Fiat-forum, dus ik neem aan van wel. Misschien een extra argument dat een apart subforum per automerk uiteindelijk niet zo zinvol is gezien de impact op de leesbaarheid van het forum. 

Niet akkoord.

fleddertje (topic starter) heeft wel duidelijk gezien dat er per merk een subforum is.  Anders had hij / zij "stoemelings" wel in Algemeen gepost (het allereerste subforum).

Toch ?

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, Koen C zei:

Niet akkoord.

fleddertje (topic starter) heeft wel duidelijk gezien dat er per merk een subforum is.  Anders had hij / zij "stoemelings" wel in Algemeen gepost (het allereerste subforum).

Toch ?

Uiteraard; het was een klinkslag naar @Aardgasrijder verwijzend naar een lopend initiatief om de structuur wat te vereenvoudigen. ;)

• Verward 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

• Nieuwe aanmaken...