Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Onderhoudskosten Opel Astra CNG

Steff
 Delen

Aanbevolen berichten

Betreft de Astra Sports Tourer

• na 1 jaar (15000 km) maar liefst €195
  • Vandaag na 2 jaar en ook maar een andere dealer opgezocht (30000km): maar liefst €281

2x hoger dus dan het gemiddelde wat ik hier tegenkom.

Wat ze vandaag gedaan hebben is 

- ecoservice na 2,6, 10, ... jaren (wat dat ook mag zijn): €85?

- ring/element/olie filter

- 5w30 olie 
- remvloeistof

Toch maar eens de tijd steken in het allemaal zelf doen want ik geloof dat ik hier dit topic aan het winnen ben :S

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Steff zei:

na 1 jaar (15000 km) maar liefst €195

Dan ben ik er met mijn Astra bij het eerste onderhoud een stuk goedkoper vanaf gekomen.....was maar 136.28 euro 🙂.  Het was nochtans ook bij een officiële dealer.  Nog een kleine 7000 km te gaan tot het tweede onderhoud.

• Vind ik leuk 1

Spritmonitor Opel Astra Innovation 1.4 Turbo CNG Ecotec:   1039945_5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 jaar later...
Op 23/12/2020 om 21:46, Astra-2 zei:

Dan ben ik er met mijn Astra bij het eerste onderhoud een stuk goedkoper vanaf gekomen.....was maar 136.28 euro 🙂.  Het was nochtans ook bij een officiële dealer.  Nog een kleine 7000 km te gaan tot het tweede onderhoud.

Waar ben jij destijds geweest? En hoe was je 2e onderhoud? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/1/2022 om 14:25, Steff zei:

Waar ben jij destijds geweest? En hoe was je 2e onderhoud?

Ik ga naar Desomer-Sinnesael in Poperinge en heb daar ook mijn Astra gekocht. Tweede onderhoud was ietsje 😢 duurder dan het eerste, 194,76 euro, maar nog altijd een stuk goedkoper dan bij jou. 

Binnen een maand schat ik, moet ik voor het derde onderhoud bij 40000 km. Was dat bij jou ook zo?

aangepast door Astra-2

Spritmonitor Opel Astra Innovation 1.4 Turbo CNG Ecotec:   1039945_5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Brembos zei:

Dat zijn tenmisnte normale prijzen. Bij de meeste VW/Skoda/Seat/AudI garages hebben ze het nogal hoog in hun bol en beschouwen ze zichzelf ten onrechte als premium met navenante prijzen als gevolg.

Audi wel ja.  Uurloon voor onderhoud aan Audi is 20-25% hoger dan bij Skoda (en dat in dezelfde VAG garage !)

De onderhoudsbeurten voor mijn Skoda Superb of VW Touran die ik in de garage heb laten doen laten nog lager dan de hierboven vermelde bedragen, maar is ook al enkele jaren geleden dat ik daar nog geweest ben voor een 'normaal' onderhoud.

Alle 'min of meer' normaal onderhoud doe ik zelf en dat scheelt echt wel in de kosten. Mijn garage is dan ook minder mooi aangekleed dan een dealer showroom.

• Hahaha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Brembos zei:

Dat zijn tenmisnte normale prijzen. Bij de meeste VW/Skoda/Seat/AudI garages hebben ze het nogal hoog in hun bol en beschouwen ze zichzelf ten onrechte als premium met navenante prijzen als gevolg.

Het is ook opvallend dat de meeste CEOs in België met een Porsche of Volvo rijden. Dat zegt genoeg over Audi.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

• Nieuwe aanmaken...