ChristopheD Geplaatst: 10 september 2020 Geplaatst: 10 september 2020 Beste, Om ons wagenpark te vergroenen (ISO14001) schaffen we wagens op CNG aan. Nu blijkt dat we bij verschillende klanten (petrochemie) niet met deze voertuigen binnen mogen. Kan iemand me meer informatie geven over de risico's aangaande deze voertuigen? Dat MAG ook via mail: christophe.deer@altrad.com
Aardgasrijder Geplaatst: 10 september 2020 Geplaatst: 10 september 2020 @ChristopheD welkom op het forum. Ik "vermoed" dat dit met ontploffingsgevaar te maken heeft? En de bijhorende risico's in de petrochemie? Zoals deze wagens ook niet zijn toegestaan in bv. de Eurotunnel of in sommige parkeergarages. Het is echter wel het eerste wat ik hier van hoor. Dus een medewerker in de petrochemie mag geen CNG-wagen aanschaffen om naar zijn werk te gaan? Elektrische wagens zijn wel toegestaan? Deze hebben een veel groter risico op brand als ik sommige artikels in de krant mag geloven. Ik raad je aan navraag te doen bij deze bedrijven en hun te vragen in welke policy dit beschreven is? Nu is het gokken op een mogelijke reden, terwijl deze bedrijven vermoedelijk in hun veiligheidsprocedure dit ergens hebben opgenomen... Maar nogmaals, dit is de eerste keer dat ik dit hoor/lees. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
ChristopheD Geplaatst: 10 september 2020 Auteur Geplaatst: 10 september 2020 5 minuten geleden, Aardgasrijder zei: @ChristopheD welkom op het forum. Ik "vermoed" dat dit met ontploffingsgevaar te maken heeft? En de bijhorende risico's in de petrochemie? Zoals deze wagens ook niet zijn toegestaan in bv. de Eurotunnel of in sommige parkeergarages. Het is echter wel het eerste wat ik hier van hoor. Dus een medewerker in de petrochemie mag geen CNG-wagen aanschaffen om naar zijn werk te gaan? Elektrische wagens zijn wel toegestaan? Deze hebben een veel groter risico op brand als ik sommige artikels in de krant mag geloven. Ik raad je aan navraag te doen bij deze bedrijven en hun te vragen in welke policy dit beschreven is? Nu is het gokken op een mogelijke reden, terwijl deze bedrijven vermoedelijk in hun veiligheidsprocedure dit ergens hebben opgenomen... Maar nogmaals, dit is de eerste keer dat ik dit hoor/lees. Dus een medewerker in de petrochemie mag geen CNG-wagen aanschaffen om naar zijn werk te gaan? --> Wij verrichten daar werkzaamheden als onderaannemer. Onze voertuigen rijden ook 'binnen' bij de klant. Ik ga achter de policy aan van de klant. Ik ben er ook van overtuigd dat het risico niet groter of kleiner is dan met een ander voertuig: het zijn allen een ontstekingsbron?
Taaner Geplaatst: 10 september 2020 Geplaatst: 10 september 2020 @ChristopheDCheck ook eens het topic over de Kortrijkse parkeergarages. De Hulpverleningszone Fluvia (de brandweer van de regio) heeft een onderzoek laten doen naar de gevaren, en er werd ook ergens verwezen naar een rapport van FOD BiZa (Hoge Raad voor de beveiliging tegen brand en ontploffing - cf. post 19/11/2019) waaruit blijkt dat een CNG-wagen geen groter risico stelt dan een benzinewagen. Misschien dat @KSB je verder kan helpen? 1
Lange_666 Geplaatst: 10 september 2020 Geplaatst: 10 september 2020 4 uren geleden, Aardgasrijder zei: Dus een medewerker in de petrochemie mag geen CNG-wagen aanschaffen om naar zijn werk te gaan? Bij de meeste petro bedrijven in de haven van A staan alle auto's van de werknemers (op de hoge pieten na waarschijnlijk) geparkeerd buiten de eigenlijke fabrieksterreinen.
KSB Geplaatst: 26 september 2020 Geplaatst: 26 september 2020 Op 10/9/2020 om 12:59, Taaner zei: Misschien dat @KSB je verder kan helpen? PARKO (het Kortrijkse parkeerbedrijf) verwees in eerste instantie naar hun vergunning, daarin stond dat de ondergrondse parkings verboden waren voor voertuigen "op gasvormige brandstof": Die passage dateerde echter uit een tijd waarin voertuigen op gas per definitie voertuigen op LPG waren... LPG heeft een duidelijk ander risico dan CNG. Misschien moet het in die richting gezocht worden? Skoda Octavia Combi 1.5 G-Tec sinds 25/05/2019http://nl.skoda.be/models/octavia/octavia-combi-gtechttp://nl.skoda.be/news/news-detail/milieuvriendelijk-alternatief-skoda-octavia-g-tec-nu-aanzienlijk-krachtiger-en-met-een-ruimer-rijbereik-op-cng
KSB Geplaatst: 26 september 2020 Geplaatst: 26 september 2020 Op 10/9/2020 om 12:59, Taaner zei: De Hulpverleningszone Fluvia (de brandweer van de regio) Ondertussen tankt de Hulpverleningszone gewoon zelf CNG...https://www.hln.be/in-de-buurt/harelbeke/imog-investering-in-cng-installatie-rendeert-304-097-kilogram-getankt-in-2018~af35f086/ Skoda Octavia Combi 1.5 G-Tec sinds 25/05/2019http://nl.skoda.be/models/octavia/octavia-combi-gtechttp://nl.skoda.be/news/news-detail/milieuvriendelijk-alternatief-skoda-octavia-g-tec-nu-aanzienlijk-krachtiger-en-met-een-ruimer-rijbereik-op-cng
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen