Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)
1 uur terug, Lange_666 zei:

In deze gebouwen werden trouwens ook de Iltis jeeps voor den troep in elkaar geflanst.

Dat wist ik niet dat die Iltis Jeeps in België zijn gemaakt.

Nu ja, moest iik eigenlijk weten : vermoedelijk waren de "economische compensties" inbegrepen in of een voorwaarde voor de aankoop.

Lees : duurder betalen, maar lokaal produceren...

Maar die heten toch "Bombardier Iltis" ?  Dus niet gemaakt in Brugge maar wel in Brussel / Vilvoorde  ?

aangepast door Koen C

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km)

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Mazda 2 Homura '24

Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km

• 1 maand later...
Geplaatst:

Nog even terugkomen op dit onderwerp.

TIP: als je geen zin hebt om net als wij naar Tienen te rijden voor de herstelling (we zouden H&T ongeveer 3,5u onderweg zijn, zonder file natuurlijk. Tel daar nog de 2u bij die ze nodig hebben voor de herstelling en dan zouden we er een dagje Tienen van moeten maken. Het verbruik wordt wel vergoed, maar de dag verlof die we er voor moeten nemen niet!) bel dan even naar Opel klantendienst (en niet naar de garage zelf. Daar zeggen ze zeer gemakkelijk dat het een terugroepactie is van Opel België en dat zij daar "niks mee te maken hebben")

Vrienden van ons hebben naar de klantendienst gebeld en ze hebben, na lang aandringen, het volgende aangeboden gekregen: ze mogen hun auto aanbieden bij hun garage en daar krijgen ze direct een vervangwagen. Opel staat dan in voor het transport naar Tienen voor de herstelling. Ze krijgen hun auto dan enkele dagen later terug. De vervangwagen is natuurlijk kosteloos.

Aangezien we in juist dezelfde garage de auto hebben gekocht, hebben wij ook gebeld naar de klantendienst. Daar wilden ze eerst van geen wijken weten. We zouden zelf moeten moeten instaan voor het transport naar Tienen. Pas toen we vermeld hadden dat onze vrienden wel een vervangwagen kregen en dat wij hetzelfde willen, hebben ze gezwicht... We krijgen nu ook een vervangwagen en moeten dus niet naar Tienen.:D

De auto moet dan wel nog naar de keuring, maar dit is ook kosteloos.

Dus blijven aandringen op die vervangwagen, zeggen dat er nog zijn die een vervangwagen krijgen en... de aanhouder wint!

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Wat heeft de keuring hiermee te maken,mijn keuring is een paar maanden terug geweest en nog steeds geldig,wie is op de hoogte van die vervanging en wie gaat het controleren,de keuring heeft het materiaal niet,Is het dan zo dat de vervanging onbetrouwbaar is en er mogelijk fouten kunnen  gemaakt worden die de keuring kan opmerken?

Om die klep te testen moet er een overdruk op gezet worden om lekken te detecteren,daar ben je direct 1u aan kwijt .En gaan zij de klep dan correct terug plaatsen?

Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.

Geplaatst:
2 minuten geleden, Bob zei:

Wat heeft de keuring hiermee te maken,mijn keuring is een paar maanden terug geweest en nog steeds geldig,wie is op de hoogte van die vervanging en wie gaat het controleren,de keuring heeft het materiaal niet,

't Is "De Wet" xD

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km)

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Mazda 2 Homura '24

Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km

Geplaatst:

Dat is het hem juist, volgens mij moet de cng er volledig uit.

1) Je weet dat dit een volledig overbodige keuring is, ook al is ze gratis, maar gratis bestaat niet.>:(

2) Ik heb mijn tanks verplicht privé betaald laten keuren, 100€. Bij mijn periodieke keuring een paar dagen later, nogmaals betaalde keuring op de tanks.>:(

Wat zal het volgende zijn: winterbanden leggen en naar de keuring??>:(

Zo betaal ik ook op mijn waterfactuur 21% btw terwijl ik geen wateraansluiting heb, iemand met een aansluiting betaalt maar 6% btw.>:(

En jawel het is de wet. Ik heb mijn valies al klaar om het hier af te stappen. En dan ga ik het ook terug leuk vindenB|.

Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.

Geplaatst:
17 minuten geleden, Bob zei:

2) Ik heb mijn tanks verplicht privé betaald laten keuren, 100€. Bij mijn periodieke keuring een paar dagen later, nogmaals betaalde keuring op de tanks.>:(

En jawel het is de wet. Ik heb mijn valies al klaar om het hier af te stappen. En dan ga ik het ook terug leuk vindenB|.

In dat geval had ik de zogezegde verplichte keuring laten samenvallen met de periodieke keuring vermits die toch een paar dagen later viel.

Het is inderdaad misschien verstandig om naar een ander Europees land te verhuizen indien het hier erger wordt want er zijn nog steeds verschillende Europese landen waar de autokeuring door de eigen merkgarage uitgevoerd wordt.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:

In dat geval had ik de zogezegde verplichte keuring laten samenvallen met de periodieke keuring vermits die toch een paar dagen later viel.

Zo simpel is het niet, na 4jr ben je verplicht om je tanks te laten keuren bij een gecertificeerde (vergunde) garage en met dit doc van privé-keuring moet je binnen een zekere periode naar de officiële keuring, waar dit nog eens wordt overgedaan.

Op een klacht-mail naar de FOD krijg je geen antwoord?

Bij de keuring zegt men doodleuk dat het de wet is, op zijn minst absurde wet denk ik dan!

Geplaatst:

@Bob Excuseer mij, ik had het verkeerd begrepen. Ik dacht dat je een eerste keuring moest doen omwille van de terugroepactie.

De vierjaarlijkse keuring moet inderdaad eerst bij een gecertificeerde CNG-garage gebeuren, en nadien moet je je auto nog eens laten keuren bij de autokeuring zelf. Dat geldt voor alle CNG-auto's. Daar kan alleen een minister maar iets aan veranderen. De auto is nu eenmaal een melkkoe in België.

Het is precies zo alsof de mannen van de autokeuring (autoveiligheid) de gecertificeerde CNG-garages niet vertrouwen, maar anderzijds zijn de gecertificeerde CNG-garages niet bevoegd voor de andere veiligheidszaken van je auto zoals lichten, remmen, vering, enz.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:

Inderdaad : MELKKOE

Zo wordt ook een typekeuring niet aanvaard wat de trekhaak betreft en zijn er ook verschillen in de keuring voor een zelfde auto maar verschillende inschrijving : privé of bedrijf.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...