Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

VW Caddy 2015 locatie brandstofpomp benzine


HERGE

Aanbevolen berichten

Beste

 

olangs is het waarschuwingslampje van onze wagen beginnen branden. Na het uitlezen via OBD blijkt het probleem te zitten in de module die de brandstofpomp (benzine) aamstuurt. Zonet na het tanken van de CNG wil de wagen amper nog starten omdat de wagen eerst op bezine rijdt na het tanken.

Weet iemand de locatie van de benzinetank/pomp bij de TGI modellen? Normaal zit deze onder de achterbank maar ik denk niet bij de CNG versies.

 

Met vriendelijke groet,

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

@HERGE even een vraag mbt de benzine.

Hoe lang zit de benzine al in je tank? Ververs je deze regelmatig?

Welke melding krijg je exact via OBD? Het kan bv. ook zijn dat de benzinefilter vervuild is en hierdoor te weinig benzine toevoert naar je pomp/motor waardoor deze een foutmelding krijgt.

 

Hier alvast wat schema's, heb je je motorcode?
 
http://www.oemepc.com/vw/parts_lst/markt/RDW/modell/CA/year/2015/hg/2/catalog/vw/drive_standart/690/is_main_page/0/lang/h

  • Bedankt 1

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste 

lijkt mij de pomp zelf te zijn. Als ik de informatie over gewone bezineauto's lees dan is het daar een afzonderlijke module die er net voor zit:

 

Weet u of die pomp bereikbaar is onder de vloerbedekking? Of moet de brandstoftank vanonder de wagen?

Pump controller Passat CC 2012.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

@HERGE heb je een onderdeelnummer?

Ik heb vandaag nog een hele set besteld voor het onderhoud van mijn Touran bij Winparts.

Winparts.be - goedkope auto onderdelen

Gegarandeerde levering via DHL in 2-3 werkdagen. Gaat altijd snel en is netjes verzorgd.

 

 


Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkel de besturingseenhoud nodig? Niet de pomp?

Dit onderdeel is bij Autodoc heel goedkoop... denk dat je dan best daar besteld ook al duurt het langer.

 

Ik zie dat dit onderdeel 105 euro kost bij Winparts van het merk Hitachi met 5 jaar garantie.

Autodoc tussen 45 en 82 €... 

 

Verder zou ik voor vervangen de bekabeling eens nakijken, misschien heb je ergens slecht contact?
Straf dat dit onderdeel al aan vevanging toe is :(


Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm

 

zonet een module gaan halen bij een sloopbedrijf. Hoewel het onderdeelnummer eindigt op een D en geen F,  zoals bij de originele unit, start de wagen nu perfect.

 

Alleen blijft het EPC-lampje terug opspringen. Ook na het wissen van de foutcodes met een OBD lezer. Het check engine lampje blijft voorlopig wel uit.

 

Kan ik op een of andere manier de wagen dwingen om op benzine te rijden? Ook al is de CNG-tank nog vol?

 

mvg

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, inmiddels weer een update. 

 

Het blijkt dat de zekering die de PCM-module van stroom voorziet telkens springt. Niet onmiddellijk maar na enige tijd rijden. De bedraging aan de PCM-module lijkt prima in orde te zijn. Geen tekenen van beschadiging.

 

Volgens deze website zit er op dezelfde zekering ook de verwarming voor de lambda-sensors. https://fuse-box.info/volkswagen/volkswagen-caddy-2011-2015-fuses

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de lambdasondes kan de kortsluiting zitten, je zou ze kunnen meten met een multimeter.

Hier wat info over foutmeldingen op lambdasondes: https://www.hella.com/techworld/nl/Techniek/Sensoren-en-actuatoren/Lambdasonde-werking-foutopsporing-4379/#

 

Het is moeilijk van op afstand, maar ik gok op een slechte bekabeling of kabelbreuk waardoor de kortsluiting optreed. Dit staat ook bij onderstaande foutcode en mogelijke oorzaken.

Info over je foutcode: https://www.obd-codes.com/p025c#:~:text=P025C Fuel Pump Module Control Low code is set when,P025B%2C P025C%2C and P025D.

 

 


Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie. Ik ga er morgen verder mee.

 

Ik ga proberen de sondes eens een voor een los te koppelen en dan te zien of de kortsluiting blijft bestaan.

 

Wel gek dat ik eerst 10min kon rijden voor de zekering terug doorbrande.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja klopt. Een zekering beschermt je bekabeling tegen doorbranden van de kabel.

Doorgaans wil dit zeggen dat er ergens een slecht contact is en hierdoor de zekering springt, dit is dus preventief, omdat er ergens 'iets' fout is.


Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na het tanken. Eenmaal de waarde van het gas gemeten is, dan wordt dit niet gewijzigd.

Dus inderdaad, ook als de tank half leeg is.


Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet als de CNG helemaal leeg gereden is, dan is het starten op benzine en dan 10-20m reeds omschakelen op CNG (bij VAG wagens toch).

Trouwens de waarde van gaskwaliteit komt pas op de boordcomputer enkele km nadat de wagen omgeschakeld is naar CNG.

Rij je na het tanken niet lang genoeg op CNG alvorens te stoppen (motor af) herhaalt het zich allemaal nog eens.

aangepast door Lange_666
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Lange_666 zei:

Niet als de CNG helemaal leeg gereden is, dan is het starten op benzine en dan 10-20m reeds omschakelen op CNG (bij VAG wagens toch).

Helemaal leeggereden of half leeggereden, dat maakte bij mijn Octavia Combi CNG totaal geen verschil uit.

CNG gaan tanken, dat had altijd tot gevolg dat ie de eerste paar kilometer op benzine reed.


Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...