HERGE Geplaatst: 3 augustus 2020 Delen Geplaatst: 3 augustus 2020 Beste olangs is het waarschuwingslampje van onze wagen beginnen branden. Na het uitlezen via OBD blijkt het probleem te zitten in de module die de brandstofpomp (benzine) aamstuurt. Zonet na het tanken van de CNG wil de wagen amper nog starten omdat de wagen eerst op bezine rijdt na het tanken. Weet iemand de locatie van de benzinetank/pomp bij de TGI modellen? Normaal zit deze onder de achterbank maar ik denk niet bij de CNG versies. Met vriendelijke groet, Geert Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 3 augustus 2020 Delen Geplaatst: 3 augustus 2020 @HERGE even een vraag mbt de benzine. Hoe lang zit de benzine al in je tank? Ververs je deze regelmatig? Welke melding krijg je exact via OBD? Het kan bv. ook zijn dat de benzinefilter vervuild is en hierdoor te weinig benzine toevoert naar je pomp/motor waardoor deze een foutmelding krijgt. Hier alvast wat schema's, heb je je motorcode? http://www.oemepc.com/vw/parts_lst/markt/RDW/modell/CA/year/2015/hg/2/catalog/vw/drive_standart/690/is_main_page/0/lang/h 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
HERGE Geplaatst: 3 augustus 2020 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2020 Beste, alvast bedankt voor uw snelle reactie en hulp. Foutcode OBD: P025C - Fuel Pump Module Control Circuit Low De benzine wordt elke 2 maand leeggereden. Wagen heeft momenteel 88k KM. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 3 augustus 2020 Delen Geplaatst: 3 augustus 2020 @HERGE Zou het onderdeel 6 kunnen zijn? Nr. 21 is de brandstoffilter. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
HERGE Geplaatst: 3 augustus 2020 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2020 Beste lijkt mij de pomp zelf te zijn. Als ik de informatie over gewone bezineauto's lees dan is het daar een afzonderlijke module die er net voor zit: Weet u of die pomp bereikbaar is onder de vloerbedekking? Of moet de brandstoftank vanonder de wagen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
HERGE Geplaatst: 3 augustus 2020 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2020 Als ik dit zo even bekijk lijkt het me dat de branstoftank er vanonder moet. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
HERGE Geplaatst: 3 augustus 2020 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2020 UPDATE: De regeleenheid is eenvoudig bereikbaar zelfs zonder de auto te moeten opkrikken. Hangt in het midden langs de kant chauffeur en is duidelijk zichtbaar. Iemand tips om te bestellen. Autodoc vind ik zo traag. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 3 augustus 2020 Delen Geplaatst: 3 augustus 2020 @HERGE heb je een onderdeelnummer? Ik heb vandaag nog een hele set besteld voor het onderhoud van mijn Touran bij Winparts. Gegarandeerde levering via DHL in 2-3 werkdagen. Gaat altijd snel en is netjes verzorgd. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
HERGE Geplaatst: 3 augustus 2020 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2020 Onderdeelnummer is 8K0906093F Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 3 augustus 2020 Delen Geplaatst: 3 augustus 2020 Enkel de besturingseenhoud nodig? Niet de pomp? Dit onderdeel is bij Autodoc heel goedkoop... denk dat je dan best daar besteld ook al duurt het langer. Ik zie dat dit onderdeel 105 euro kost bij Winparts van het merk Hitachi met 5 jaar garantie. Autodoc tussen 45 en 82 €... Verder zou ik voor vervangen de bekabeling eens nakijken, misschien heb je ergens slecht contact? Straf dat dit onderdeel al aan vevanging toe is Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
HERGE Geplaatst: 4 augustus 2020 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2020 Hmm zonet een module gaan halen bij een sloopbedrijf. Hoewel het onderdeelnummer eindigt op een D en geen F, zoals bij de originele unit, start de wagen nu perfect. Alleen blijft het EPC-lampje terug opspringen. Ook na het wissen van de foutcodes met een OBD lezer. Het check engine lampje blijft voorlopig wel uit. Kan ik op een of andere manier de wagen dwingen om op benzine te rijden? Ook al is de CNG-tank nog vol? mvg Geert Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
HERGE Geplaatst: 4 augustus 2020 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2020 Ok, inmiddels weer een update. Het blijkt dat de zekering die de PCM-module van stroom voorziet telkens springt. Niet onmiddellijk maar na enige tijd rijden. De bedraging aan de PCM-module lijkt prima in orde te zijn. Geen tekenen van beschadiging. Volgens deze website zit er op dezelfde zekering ook de verwarming voor de lambda-sensors. https://fuse-box.info/volkswagen/volkswagen-caddy-2011-2015-fuses Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 4 augustus 2020 Delen Geplaatst: 4 augustus 2020 Op de lambdasondes kan de kortsluiting zitten, je zou ze kunnen meten met een multimeter. Hier wat info over foutmeldingen op lambdasondes: https://www.hella.com/techworld/nl/Techniek/Sensoren-en-actuatoren/Lambdasonde-werking-foutopsporing-4379/# Het is moeilijk van op afstand, maar ik gok op een slechte bekabeling of kabelbreuk waardoor de kortsluiting optreed. Dit staat ook bij onderstaande foutcode en mogelijke oorzaken. Info over je foutcode: https://www.obd-codes.com/p025c#:~:text=P025C Fuel Pump Module Control Low code is set when,P025B%2C P025C%2C and P025D. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
HERGE Geplaatst: 4 augustus 2020 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2020 Bedankt voor je reactie. Ik ga er morgen verder mee. Ik ga proberen de sondes eens een voor een los te koppelen en dan te zien of de kortsluiting blijft bestaan. Wel gek dat ik eerst 10min kon rijden voor de zekering terug doorbrande. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 4 augustus 2020 Delen Geplaatst: 4 augustus 2020 Ja klopt. Een zekering beschermt je bekabeling tegen doorbranden van de kabel. Doorgaans wil dit zeggen dat er ergens een slecht contact is en hierdoor de zekering springt, dit is dus preventief, omdat er ergens 'iets' fout is. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
HERGE Geplaatst: 6 augustus 2020 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2020 Wanneer gaat de wagen een tijdje op benzine rijden om de aardgaskwaliteit te meten? Is dit na elke CNG tankbeurt? Ook wanneer de tank bv nog halfvol is bij het tanken? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 6 augustus 2020 Delen Geplaatst: 6 augustus 2020 Na het tanken. Eenmaal de waarde van het gas gemeten is, dan wordt dit niet gewijzigd. Dus inderdaad, ook als de tank half leeg is. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 11 augustus 2020 Delen Geplaatst: 11 augustus 2020 (aangepast) Niet als de CNG helemaal leeg gereden is, dan is het starten op benzine en dan 10-20m reeds omschakelen op CNG (bij VAG wagens toch). Trouwens de waarde van gaskwaliteit komt pas op de boordcomputer enkele km nadat de wagen omgeschakeld is naar CNG. Rij je na het tanken niet lang genoeg op CNG alvorens te stoppen (motor af) herhaalt het zich allemaal nog eens. 11 augustus 2020 aangepast door Lange_666 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 11 augustus 2020 Delen Geplaatst: 11 augustus 2020 1 uur geleden, Lange_666 zei: Niet als de CNG helemaal leeg gereden is, dan is het starten op benzine en dan 10-20m reeds omschakelen op CNG (bij VAG wagens toch). Helemaal leeggereden of half leeggereden, dat maakte bij mijn Octavia Combi CNG totaal geen verschil uit. CNG gaan tanken, dat had altijd tot gevolg dat ie de eerste paar kilometer op benzine reed. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 13 augustus 2020 Delen Geplaatst: 13 augustus 2020 Bij mij dus niet. CNG helemaal leeg (en dus al rijden op benzine als je aan het tankstation komt) is direct op CNG 10-20m na vertrek en nooit die 2km die je dient te doen bij niet lege CNG tank. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen