Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

11maand!!! dit was heel lang,  in juni moet ik ze terug bellen ivm levering, 4 maanden hadden ze mij gegeven. 

In maart was de basis prijs voor de golf variant tgi highline bij J&K goedkoper dan bij VDF. Ik heb maar 4 opties bijgenomen,:park pilot, ergoactiv  zetels met verw. vooraan, verdonkeed ruiten en zijairbags. In de opties was het prijsverschil minimaal. Radio Composition media is standaard bij J&K hun highline in belgie was het niet!

Klopt dat de service plan van 1.4Tsi en 1.4 TGI het zelfde is?  Na hoeveel 1000Kms zal de wagen binnen moeten voor 1st klein of groot onderhoud?  

VW GOLF VARIANT 1.4 TGI  HIGHLINE LIMESTONE-GREY 7/2016

Geplaatst:

Ik had er wel meer opties bij genomen (metaalkleur , inklapbare trekhaak , Xenon + led , dynamic light assist , lane assist , ergo active zetels , 2 jaar extra garantie , city safe system + adaptieve cruise controle + city safe system , alarm ) en kwam , na aftrek van de 2.000 euro aardgaspremie , op een prijs van 23.200 euro. Adaptieve cruisecontrole + city safe system (zeer aan te raden) zijn overigens altijd standard in Belgie maar niet in het buitenland (CS in mijn geval). De lange levertijd had ook zijn voordelen : ik had nu een model 2015 met composite gastanks voor dezelfde prijs.

Geplaatst:

Ik heb sinds eergisteren (eindelijk, na een extra maand over tijd) mijn Golf TGI (klassieke 5-deurs) met DSG! 

Rijdt uiteraard (wat had je verwacht van een moderne én nieuwe auto...) fantastisch! 

Komt inderdaad ook volgetankt uit de fabriek (100% kwaliteit). Heb eens "uit nieuwsgierigheid" op cruise control 70km/u aangehouden gedurende enkele kilometers: verbruik ligt op een strakke 3.1-3.3kg/100km. Netjes! Tegen 50km/u op cruise haal je 2.7kg/100km.

Gemiddeld verbruik na tanken is 4.5kg/100km, dat is vooral veel stadsverkeer (en vrijdag was filedag?) en gewestwegen (dus met veel lichten). Wel voorzichtig aan't rijden nog ;-)

Heb de benzinetank gevuld met 20 liter Super 98, aangezien we weinig op benzine zullen rijden. 

Enige irritant puntje is het start-stop systeem...ik ben een groene rijder, maar als ik ergens wil invoegen, hoeft de motor echt niet uit te schakelen. Ik zou het liever andersom hebben, dat ik zelf op het knopje druk om de motor uit te schakelen aan de lichten, ipv automatisch uit te schakelen. Als je de auto uitschakelt en de volgende keer terug gaat rijden, heb je terug start-stop. Ben de auto nog aan het leren kennen, maar als ik zie dat het groen gaat worden (aan de lichten is het systeem wel nuttig) tik ik heel lichtjes op het gaspedaal (en heel kort) zodat de motor wakker wordt. Dan kan je zonder schokken wegrijden met de DSG. Anders springt hij er iets te agressief op.

Verder rij ik liever op limiter (snelheidsbegrenzer) dan op cruise-control (heb al 2x gehad op die 2 dagen dat ik de auto heb dat de adaptieve cruise control plots stevig begon te remmen omdat we langs een sterk reflecterende gele paal reden...), hoewel de adaptieve cruise control echt goed werkt! (op dus die enkele keren na). Maar als ik de snelheidsbegrenzer inschakel en vervolgens de motor uitschakel, dan start het systeem terug op in cruise-modus. Had het liever op begrenzer kunnen laten.

Ik ben de handleiding nu aan het lezen, zag al iets staan om de eerste 1000km niet met een aanhangwagen te rijden, maar over de klassieke rodage vind ik niets. Er wordt tegenwoordig gemakkelijk gezegd dat het niet meer hoeft. Maar bij het ene merk is dat toch 500km dat ze aanraden, het andere merk zegt om na 5000km eens de olie te verversen (de motor draait tenslotte voor het eerst en "slijt" hier en daar wat af met metaaldeeltjes in de olie tot gevolg...zeggen ze bij dat andere merk). Bij VW inderdaad pas na 15000 km...weet niet of ik dat net goed of slecht moet vinden :P

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
6 uren geleden, CNGarni zei:

Enige irritant puntje is het start-stop systeem...ik ben een groene rijder, maar als ik ergens wil invoegen, hoeft de motor echt niet uit te schakelen. Ik zou het liever andersom hebben, dat ik zelf op het knopje druk om de motor uit te schakelen aan de lichten, ipv automatisch uit te schakelen. Als je de auto uitschakelt en de volgende keer terug gaat rijden, heb je terug start-stop. Ben de auto nog aan het leren kennen, maar als ik zie dat het groen gaat worden (aan de lichten is het systeem wel nuttig) tik ik heel lichtjes op het gaspedaal (en heel kort) zodat de motor wakker wordt. Dan kan je zonder schokken wegrijden met de DSG. Anders springt hij er iets te agressief op.

Iedereen die ik ken die met een automaat rijdt vind (worstel weer even met de dt spelling, heb maar wat gegokt) het start-stop systeem irritant omdat hij "altijd" stil valt, ook als het niet echt hoeft. Bij een handgeschakelde bak kan je de koppeling ingedrukt houden wat de motor even de praat houd tot je weer verder kan. Als ik zie dat het licht binnen de 10 sec op groen springt hou ik ook steeds de koppeling in om de motor niet te laten stil vallen. File rijden met een automaat met start-stop is al helemaal niet te doen.

Geplaatst:
16 minuten geleden, Lange_666 zei:

Iedereen die ik ken die met een automaat rijdt vind (worstel weer even met de dt spelling, heb maar wat gegokt) het start-stop systeem irritant omdat hij "altijd" stil valt, ook als het niet echt hoeft. Bij een handgeschakelde bak kan je de koppeling ingedrukt houden wat de motor even de praat houd tot je weer verder kan. Als ik zie dat het licht binnen de 10 sec op groen springt hou ik ook steeds de koppeling in om de motor niet te laten stil vallen. File rijden met een automaat met start-stop is al helemaal niet te doen.

Als de file echt iedere keer volledig stopt is het lastig, dat klopt maar je kan spelen met de pedaal hoor..... Wel even zoeken....

• 4 maanden later...
Geplaatst:
Op 10-4-2016 om 18:02, Lange_666 zei:

ik sta regelmatig in de file, met een automaat, met een druk op de knop op mijn console schakel ik dat systeem gewoon even uit......probleem opgelost......de adaptieve snelheidscontrole is trowens een droomfunctie in de file...... ?

Geplaatst:
2 minuten geleden, Lange_666 zei:

Dat doen ze allemaal...

Had graag een DSG gehad op mijn Octavia maar niet beschikbaar toen voor CNG.

Klopt, ik wilde ook de Octavia maar moest absoluut een DSG hebben, ik moest dus wel naar VW.

Volgens de dealer stond de Octavia CNG met een DSG wel op de rol.....

Geplaatst:

Klopt, ondertussen kan je hem bestellen met DSG.
Een jaar geleden kon dit je inderdaad de Skoda OCtavia niet bestellen met DSG.
Als ik me niet vergis is het mogelijk sinds maart 2016

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...