Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Ik kocht een jaar geleden een tweedehandse (jaja, ongelooflijk chance gehad dat ik die gevonden heb...) caddy maxi CNG 2.0.

Super tevreden, het enige wat mij opvalt is dat ik nu 25000 km later (en tussendoor een onderhoud in de garage...) zeker 2l olie heb moeten bijvullen.

Nog iemand ervaringen hiermee (ik herinner me een reportage over een Audi Diesel, die ook heel veel olie verbruikte, dus niet noodzakelijk aan CNG gelinkt)?

Misschien switch ik wel naar een 1,4 TGI (hangt ervan af wat de garage er nog voor wel geven...)

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Dat zou iets met vervuiling van de onderste olieschraapveer van de pistons te maken kunnen hebben.

Kijk eens op  http://www.hartogtuning.nl/oh_ht_news.php?f=84

Ik denk dat het dit probleem zou kunnen zijn. Neem het wel ernstig, de gevolgen zijn bangelijk.

Hoeveel km's heeft de wagen nu? Ik had wel gehoopt dat dit probleem niet zou optreden bij een CNG motor (die toch een zuiverdere verbranding zou moeten hebben???)

Heb je een idee welke olie er altijd in de auto is gebruikt? Ik verkies een volsynthetische olie die aan de ACEA C3 (verlaagd SAPS gehalte (zwavel en fosfor Asgehalte) beantwoordt.  VW502.00 is de minimale norm die op de verpakking moet staan.

Geplaatst:

@Peter welkom op het forum. Van welk bouwjaar is de wagen en welke motorcode heb je? 

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

• 4 weken later...
Geplaatst:

Zit hier in noorwegen.

na 10.000km geeft hij bij mijn octavia combi ook opeens oliepeil nakijken. En inderdaad, peil stond laag.

vind ik wel straf....

Geplaatst:

Ik herinner mij een ford fusion diesel die ik ooit nieuw kocht en waar ze een bus olie bijgaven om regelmatig aan te vullen....!???

Doblo één jaar oud: 33.000 km waarvan 10.000 km op benzine vanwege een steeds wederkerend defect!

Geplaatst:
16 uren geleden, Annan zei:

Zit hier in noorwegen.

na 10.000km geeft hij bij mijn octavia combi ook opeens oliepeil nakijken. En inderdaad, peil stond laag.

vind ik wel straf....

Hier heb ik tot op heden (nog) geen last van.

@Peter heb je ondertussen kunnen kijken naar de motorcode van je wagen?

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Geplaatst:

Na 9500km ook even gecheckt, oliepijl wat gezakt, staat op 3/4 tussen min en max daar waar hij bij het begin mooi tot op de max aanduiding stond.

Mijn vorige auto (Golf V TDi) verbruikte ongeveer een 0,75L per 20.000km. Aangezien die onderhoudsintervallen had van 30.000km had ik altijd een bus extra olie staan.

Geplaatst:

Ik kreeg zowel bij zijn voorgangers , Golf 5 en 6 tdi , als bij mijn TGI na een kleine 10.000 km de melding oliepeil controleren. Nadien nooit meer moeten bijvullen:

Geplaatst:
Op ‎22‎-‎7‎-‎2016 om 21:15, Brembos zei:

Ik kreeg zowel bij zijn voorgangers , Golf 5 en 6 tdi , als bij mijn TGI na een kleine 10.000 km de melding oliepeil controleren. Nadien nooit meer moeten bijvullen:

laten we hopen :)

Geplaatst:

Hier na 8500 km (Volkswagen Caddy Maxi 1400 TGi) ook melding oliepeil nakijken. Als ik zelf kijk zie ik dat het peil bijna op minimum staat.

VW Caddy Maxi

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...