niko Geplaatst: 17 juni 2016 Geplaatst: 17 juni 2016 Eind maart onze nieuwe Golf Variant 1.4 TGI besteld bij een duitse dealer, Juetten en Koolen http://juetten-koolen.de/CM/index.php Van de week gebeld door de dealer, productieweek is 28-mid juli, eind augustus bij de dealer. Levertijd van 5maanden dus, dit vind ik ok aangezien brembos moest voor de zelfde wagen 10laanden wachten. Nog 2 maanden dieselen en zijn wij van af. VW GOLF VARIANT 1.4 TGI HIGHLINE LIMESTONE-GREY 7/2016
CNGarni Geplaatst: 17 juni 2016 Geplaatst: 17 juni 2016 Dan ben ik er met dikke 3 maanden nog goed van af gekomen voor een "gewone" Golf (Ze hadden wel sneller beloofd)... Je gaat er wel plezier aan hebben!
Brembos Geplaatst: 17 juni 2016 Geplaatst: 17 juni 2016 Proficiat met uw aankoop ! Mijn volgende komt uiteraard ook weer uit Duitsland . Ben zeer tevreden over www.neuwagenkauf.com en ben van plan om daar over een jaar of 2 een nieuwe met DSG te bestellen
AllEx Geplaatst: 19 juni 2016 Geplaatst: 19 juni 2016 Proficiat met de aankoop! Wij overwegen om binnen jaartje ook een nieuwe Golf Variant 1.4 TGI Highline DSG te bestellen bij Juetten en Koolen. Kan u uw ervaringen met dit bedrijf delen aub? Zijn er daar ook verkopers aanwezig die de Engelse of de Franse taal machtig zijn? Duits is voor ons namelijk wel een probleem. Nog tips met het aankopen & het invoeren van een nieuwe wagen vanuit Duitsland?
niko Geplaatst: 19 juni 2016 Auteur Geplaatst: 19 juni 2016 bedankt, ik kijk er naar uit. Ik spreek ook geen duits maar Iris is een verkoper bij J&K die kan goed Engels.Van het begin al is mjn communicatie met haar, voornamelijk via email, zeer vlot gegaan. Eerst kies je de configuratie van uw wagen, dan stuur je dit naar J&K via email. Dan maken ze een contract op en jij krijgt dit via post . Onderetekenen en terug sturen en is de bestelling officieel. ivm invoer duane etc, ik kan nog veel over zeggen want ik moet dit nog doen, maar brembos heeft al zijn ervaring gedeeld in een vorige post. VW GOLF VARIANT 1.4 TGI HIGHLINE LIMESTONE-GREY 7/2016
Brembos Geplaatst: 19 juni 2016 Geplaatst: 19 juni 2016 Veel plezier met de nieuwe TGI ! Invoer is inderdaad probleemloos. Werkwijze bij J-K is identiek als bij Von der Forst. VDF heeft trouwens vroeger bij J-K gewerkt en is daarna zelfstandig begonnen.Hun prijzen liggen trouwens zeer dicht bij mekaar. Bij mij was VDF iets goedkoper , bij Nico J-K. Invoer ging zeer vlot.Rond 6u30 vertrokken vanuit Antwerpen , tegen 8 u bij VDF , tegen 9u bij de Reifenhandler om winterbanden te laten steken ,tegen 10u bij de Schildermacher om een verzekering af te sluiten , daarna naar het SVA om nummerplaten te laten maken waar ik rond 11 u buiten was. Daarna terug naar VDF voor nog wat uitleg door de chef over de auto waarna ik naar de douane in Alken reed om de Belgische BTW te betalen en een toelating tot inschrijving in Belgie kreeg. Rond half drie was ik met nieuwe wagen terug thuis. Indien je twijfelt of meer info over de invoer nodig hebt dan mag je me altijd contacteren ! 1
niko Geplaatst: 22 juni 2016 Auteur Geplaatst: 22 juni 2016 (aangepast) Brembos, Is er een douane kantoor in Alken, ik kon het adres niet vinden maar wel van een DIV kantoor. Ik heb iemand gevonden die de transport kan doen voor 180eur vanuit J&K naar huis.Ik ga dit wss nemen. Ik woon in Antwerpen, het zou mogen de documenten en BTW voor mijn wagen in orde te brengen in een duane kantoor in antwerpen, of moet dit gebeuren aan de grens? 22 juni 2016 aangepast door niko typo VW GOLF VARIANT 1.4 TGI HIGHLINE LIMESTONE-GREY 7/2016
Brembos Geplaatst: 22 juni 2016 Geplaatst: 22 juni 2016 Sorry het was douanekantoor Genk maar die zitten nu in Bilzen : Douanekantoor Genk Kruisbosstraat 16 bus 13 3740 Bilzen Voor één ding moet je opletten : bij mij hadden ze het formulier 'toelating tot inschrijving' foutief ingevuld. Bij brandstof stond benzine ingevuld ipv. CNG en dat is wel belangrijk als je de wagen laat inschrijven (vrij van BIV + verkeersbelasting. Je kan dat uiteraard ook in Antwerpen laten doen maar vermits ik daar toch passeerde op de terugweg vanuit Waldfeucht..... 1
niko Geplaatst: 26 september 2016 Auteur Geplaatst: 26 september 2016 (aangepast) een update ivm mijn Golf Variant 1.4 TGI Highline EU nieuwe wagen. De wagen heb ik al 2 weken, het is een prachtige exemplaar van Duitse qualiteit. Op aardgas te kunnen rijden voelt het geweldig. Ik heb een paar honderd kms al kunnen rijden, vooral autosnelwegen, het is stil en zuining 3.6kg/100km volgens de boordcomputer, de aardgas tank stond vol van het fabriek (100% gas). 350km al gedaan en ik ben nog niet gaan tanken. Ondertussen had ik met mijn vorige wagen ook gereden, een octavia combi tdi maar ik heb die kunnen verkopen en ga ik niet meer terug op diesel rijden De levering en import is zeer vlot gegaan. Ik had de documenten van de wagen(COC faktuur etc) op voorhand met de post ontvangen van J&K. Dag 1 Met die documenten ben ik eerst langs de douane kantoor in antwerpen, om de 21% btw te betalen en de roze inschrijvings formulier te kunnen krijgen. De douane kantoor, ellermanstraat 21 antwerpen, gaat om 8u open, ik stond daar vanaf 7.30, ik was nr 7 op de wachtrij, maar binnen de uur was ik klaar. Een opmerking, ze aanvarden cash maar tot 2500eur, voor grotere bedragen een bank cheque is vereist. Ook kleine geld meenemen, het kost 20cent dij de douane! Daarna ben ik langs mijn verzekeraar om een omnium verzekering aan te sluiten (een voorlopige groene card gekregen op chassisnr van de nieuwe wagen). De verzekeraar moet ook een stempel op de roze formulier zetten. Online inschrijven, website WebDIV, van een import wagen is niet mogelijk dus jij moet zelf gaan naar een DIV kantoor. Dag 2 Om 6.45 stond ik bij de DIV kantoor in Kontich, ik was nr 3 op de wachtrij, ze gaan open om 8.30, tegen dan stonden zeker nog 10 mensen achter mij te wachten. Maar hier ging het ook vlot, de roze formulier afgegeven, de documenten van de wagen hebben ze ook nagekeken en om 9u was ik al klaar. 3 dagen later had ik mijn nieuwe nr plaat(ontvangen van de postkantoor, 30eur), inschrijvings bewijs en groene card. Een CNG sticker had ik ook gekocht via deze website. Ik was klaar dus om de wagen te gaan ophalen Een zaterdag ochtend met een vriend en zijn auto naar walfeucht bij J&K gegaan(het is 1.5hr rijden van antwerpen), om 8.30 had ik een afspraak ivm de levering van mijn wagen. Zeer vriendelijke mensen. Iris, is een van hun team en die kan heel goed Engels. Communicatie was geen probleem, de wagen eerst goed gechekt, alles was in orde en volgens de bestelling, De nummerplaat bevestigen, betalen en terug naar huis met mijn Golf variant TGI en mijn eerste kms op aardgas gedaan. J&K zijn experts in EU wagens en leveren een superb dienst. Ik heb ong. 2800euros minder betaald in Duitsland voor een zelfde nieuwe golf variant tgi in belgie. Binnenkort komt een CNG pomp dicht bij ons in Mortsel, op de krijgsbaan, nu Synergy vroeger EssoExpress tank station. Dit hebben ze mij bevestigd van de firma Maes. 26 september 2016 aangepast door niko 2 VW GOLF VARIANT 1.4 TGI HIGHLINE LIMESTONE-GREY 7/2016
CNGarni Geplaatst: 26 september 2016 Geplaatst: 26 september 2016 Toevallig! Ik heb dikke week terug ook gemaild naar Maes met de vraag voor het CNG-station in Mortsel en Wommelgem 1
Brembos Geplaatst: 26 september 2016 Geplaatst: 26 september 2016 (aangepast) Proficiat met je nieuwe Golf TGI en bedankt voor het delen van je ervaringen met J-K , douane Antwerpen en DIV Kontich. Ben nog steeds zeer tevreden over mijn buitenlandse aankoop en heb onlangs voor de eerste keer beroep moeten doen op de waarborg (4 jaar/80.000 km ipv 2 jaar bij een Belgische wagen !) en dat verliep probleemloos en zonder discussie bij een Belgische dealer. De xenon koplampen werden onder waarborg vervangen (een grapje van +/- 2500 euro). Slechts 2.800 euro voordeel lijkt me vrij weinig. Hoeveel % kreeg je in Belgie ? Heb je de wagen ook moeten preregistreren ? Dit is sinds kort verplicht en lijkt me vrij omslachtig .... http://www.traxio.be/nl/nieuws/2016/01/preregistratie-verplicht/ 26 september 2016 aangepast door Brembos
niko Geplaatst: 26 september 2016 Auteur Geplaatst: 26 september 2016 merci brembos, preregistratie van mijn wagen moest ik niet doen, is dat niet bedoeld voor handelaars? Eigenlijk was het meer als 2800eur, maar er moet ook de btw verschil(2%) afgetrokken.Het gaat over de prijzen van Maart, net voor mijn bestelling bij J&K. Dit was voldoende voor mij om niet te bestellen via een VW dealer in Belgie. Ik heb geen xenon lichten maar een paar andere extras ergo zetels, getinte ruiten, metal kleur en side airbags. Weet iemand of ik mag nu de garantie van 2j verlengen bij een BE dealer? Mijn golf heeft een Composition Media, mirror link is niet geinstaleerd, iemand ervaring met deze functie? is het mogelijk dit later, softwarematig, te installeren? VW GOLF VARIANT 1.4 TGI HIGHLINE LIMESTONE-GREY 7/2016
Aardgasrijder Geplaatst: 27 september 2016 Geplaatst: 27 september 2016 De extra verlenging van garantie bestaat in BE momenteel niet. Is wel ooit geweest, bv. Skoda heeft dit 3-4 jaar geleden gehad. 2 + 2 jaar garantie. Dieteren beslist in BE over deze garantie en voorwaarden. je zou een Wecare contract kunnen afsluiten in BE, maar dat is heel prijzig tov de garantieverlenging, zoals je de Duitsland hebt. Mirror Link kan je achteraf vrijschakelen (softwarematig dus) voor een prijs van 100-150 euro dacht ik. Maar Mirrorlink staat wel nog in zijn kinderschoenen heb ik gelezen op diverse fora. Connectie valt regelmatig weg, niet alles dat correct werkt. Een filmpje van een Skoda Fabia uit 2015 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Brembos Geplaatst: 27 september 2016 Geplaatst: 27 september 2016 Extra garantie kan je inderdaad momenteel in Belgie niet bij kopen. Die 4 jaar garantie is dus nog een extra reden om in het buitenland te kopen. Reparaties aan de gasinstallatie kunnen immers best prijzig zijn.... . Mijn Belgische dealer doet overigens helemaal niet moeilijk over de toepassing van de garantie. Ik denk dat ik de wagen enkele voor afloop van de garantie doorverkoop zodat de nieuwe eigenaar er beroep op kan doen bij eventuele problemen.
Aardgasrijder Geplaatst: 27 september 2016 Geplaatst: 27 september 2016 Ja is zeker een meerwaarde bij verkoop hoor. Particulier kopen is altijd zonder garantie, tenzij je iets dergelijks kan aanbieden. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Genenaft Geplaatst: 6 mei 2018 Geplaatst: 6 mei 2018 Hoe organiseren jullie het onderhoud van de wagen? In D of bij de merkgarage?
niko Geplaatst: 6 mei 2018 Auteur Geplaatst: 6 mei 2018 (aangepast) onderhoud van mijn wagen gebeurt in BE, uiteraard, bij een VW garage.ik had geen issues ivm garantie etc. 6 mei 2018 aangepast door niko VW GOLF VARIANT 1.4 TGI HIGHLINE LIMESTONE-GREY 7/2016
muscles Geplaatst: 6 mei 2018 Geplaatst: 6 mei 2018 38 minuten geleden, Genenaft zei: Hoe organiseren jullie het onderhoud van de wagen? In D of bij de merkgarage? Welkom op het forum. Als je redelijk kortbij de Duitse grens woont, dan kan je dat doen. Maar ik heb op dit forum nog geen tarieven gezien van onderhoud in Duitsland. Een merkgarage? Wie gaat daar nog naar toe? Sinds de EU de wetgeving veranderd heeft mogen ook andere garages het onderhoud van je wagen doen zonder dat je garantie vervalt: zolang ze maar originele onderdelen gebruiken. Twee voorbeelden van zulke garageketens zijn Qualitygarage en 1,2,3 Autoservice. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Brembos Geplaatst: 6 mei 2018 Geplaatst: 6 mei 2018 Blijkbaar gaan er nog vrij veel mensen naar een merkgarage. Ik heb verleden week een afspraak gemaakt voor 60.000 km onderhoud en kan pas op 29 mei langs komen. Na afloop van de 4 jaar garantie ga ik ook naar een vrije garage.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen