Bramm Geplaatst: 29 maart 2019 Geplaatst: 29 maart 2019 Eerste 2 weken op cng achter de rug Een vraagje ivm reserve op benzine. Ik reed als test mijn beide tanks leeg om rijbereik eens te testen gezien we volgende week op reis vertrekken en ik wegens afwezigheid van cng-stations in de regio zal verplicht zijn het een tijdje op benzine te doen helaas. Mijn benzine na 110km stond al in laatste deel van rood op wijzer en besloot te tanken omdat boordcomputer slechts 15km meer aangaf. Toen ik benzine tankte stelde ik vast dat ik slechts 9l kon tanken (moet normaal 13L of toch zeker 12L gezien er nog beetje in zou zijn)?? Wil dat dan zeggen dat er als rijbereik op 0 komt nog enkele liters als reserve is (dus nog 30/40 km). iemand hier ervaring mee? Bram
Lange_666 Geplaatst: 29 maart 2019 Geplaatst: 29 maart 2019 Normaal kan je altijd nog een stukje verder, ook als de CNG teller op 0 staat is er altijd nog wel wat gas voorhanden, idem voor benzine/diesel. Hoe ver je hiermee nog kan...? (ik heb al eens 25km met een lege diesletank gereden maar dan wordt het toch zweten...). 1
Bramm Geplaatst: 29 maart 2019 Auteur Geplaatst: 29 maart 2019 Volgens dat ik maar nog net geen 9L kon tanken zou er dus nog 4 liter moeten inzitten. Maar vroeg me af of ik die werkelijk ter beschikking heb of niet (veronderstel van wel)
muscles Geplaatst: 29 maart 2019 Geplaatst: 29 maart 2019 41 minuten geleden, Bramm zei: Volgens dat ik maar nog net geen 9L kon tanken zou er dus nog 4 liter moeten inzitten. Maar vroeg me af of ik die werkelijk ter beschikking heb of niet (veronderstel van wel) Je kan het ook altijd uitzuigen ?. Dan weet je het 100% zeker ! Het kan ook op andere manieren: https://www.startpagina.nl/v/vervoer/autos/vraag/299652/brandstoftank-legen/ http://www.vwpolo.nl/forum/viewtopic.php?t=2480 En vullen doe je zo: https://nl.wikihow.com/Benzine-overhevelen Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Ouro Geplaatst: 29 maart 2019 Geplaatst: 29 maart 2019 Dat treft. Vandaag voor het eerst benzine getankt. De BC gaf al enkele dagen aan dat de tank leeg was. Er ging ook maar een goeie 9L in. Dacht ook dat het meer had moeten zijn.
Lage Emissie Zone Geplaatst: 29 maart 2019 Geplaatst: 29 maart 2019 (aangepast) 27 minuten geleden, Ouro zei: Dat treft. Vandaag voor het eerst benzine getankt. De BC gaf al enkele dagen aan dat de tank leeg was. Er ging ook maar een goeie 9L in. Dacht ook dat het meer had moeten zijn. Heb jij de kleine Caddy versie of de Caddy Maxi? Ik heb ooit het truukje van Lange_666 toegepast waarmee ik succesvol 15 liter benzine in de tank kreeg waar de fabrikant 13 liter opgeeft. Mijn rijbereik was al 155km maar ik ben gestopt met testen of ik kon stilvallen.. I.p.v. te testen kan je ook ergens een jerrycan achter de hand houden want als je tanks echt leeg zijn en je valt stil dan kan er lucht in de brandstofleiding komen en dan moet je echt moeite doen via een doorstart om hem er nog door te krijgen. 29 maart 2019 aangepast door Lage Emissie Zone VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
Dr Nick Geplaatst: 30 maart 2019 Geplaatst: 30 maart 2019 als de vraag is: kan die 4L nog gebruikt worden? ==> ja waarom staat de teller al op 0 dan? omdat er met 'maar' 4L benzine bij bewegingen met de auto eventueel lucht mee aangezogen kan worden, en dat willen we natuurlijk niet. autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km
Bramm Geplaatst: 31 maart 2019 Auteur Geplaatst: 31 maart 2019 Bedankt voor de antwoorden. Dus als ik op terugreis Frankrijk (tot halfweg geen mogelijkheid tot cng) op benzine moet rijden kan ik in geval van nood wel verder dan die 120km die ik volgens BC kan maar is er een risico ivm met stilvallen en dat lucht zuigen (dus eigenlijk niet bruikbaar?) Dus is de veilig bruikbare reserve dus enkel die 9L en geen 13L zoals bij verkoop was aangegeven. Ga best uitzoeken of er telkens binnen die afstand mogelijkheid is om te tanken op autostrade; 100 à 120 km lijkt me nipt op sommige stukken zeker als er nog wat heuvels bijkomen? Bram
Lage Emissie Zone Geplaatst: 31 maart 2019 Geplaatst: 31 maart 2019 4 uren geleden, Bramm zei: Bedankt voor de antwoorden. Dus als ik op terugreis Frankrijk (tot halfweg geen mogelijkheid tot cng) op benzine moet rijden kan ik in geval van nood wel verder dan die 120km die ik volgens BC kan maar is er een risico ivm met stilvallen en dat lucht zuigen (dus eigenlijk niet bruikbaar?) Dus is de veilig bruikbare reserve dus enkel die 9L en geen 13L zoals bij verkoop was aangegeven. Ga best uitzoeken of er telkens binnen die afstand mogelijkheid is om te tanken op autostrade; 100 à 120 km lijkt me nipt op sommige stukken zeker als er nog wat heuvels bijkomen? Bram Test je bandenspanning en laat vervolgens je banden bij een bandencentrale volledig leegmaken om deze banden vervolgens met stikstof te laten vullen. Je zal het verschil wel merken ? ( minder rolweerstand = minder verbruik ) https://donckers.be/bandenblazen-met-stikstof/ VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen