Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@mechanik dit is perfect normaal. Ik zie dat je rijdt met een Seat Leon. Net als bij alle wagens van de VAG-groep rij je na het tanken 1-2 km op benzine.

Is perfect normaal en dient om de kleppen te smeren.

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

• 4 weken later...
Geplaatst:

Oftewel is dit een super cng-station oftewel had ik de tank zo goed leeg gereden, had nog 5 km actieradius op cng, dat er 18,62 kg in de tanks van in totaal 17,3 kg in kon... 😁

• Vind ik leuk 1

1167335.png

Geplaatst:
6 uren geleden, mechanik zei:

Oftewel is dit een super cng-station oftewel had ik de tank zo goed leeg gereden, had nog 5 km actieradius op cng, dat er 18,62 kg in de tanks van in totaal 17,3 kg in kon... 😁

Dat is een teken dat de CNG-installatie heel goed werkt. De buitentemperatuur is nu ook zo hoog niet meer als tijdens de hittegolf. Bij de Q8 in Houthalen kon ik dikwijls meer dan 15 kg tanken als m'n tanks volledig leeg waren.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapers | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

• 2 jaren later...
Geplaatst:

Het Enora-station in Zellik is sinds kort uitgebreid met een heuse LNG-terminal. Bijzonder eraan is trouwens dat het als "Rolande" gebrandmerkt is, waardoor je daar nu vier "merken" op dezelfde plaats hebt (Esso voor gewone benzine en diesel, Enora voor CNG, G&V voor diesel voor vrachtwagens en Rolande voor LNG).

Een voorlopig open vraag is of de CNG daar nu ook uit de aanwezige LNG gewonnen wordt, wat het H+ zou maken. Ik dacht van niet omdat het LNG- en CNG-gedeelte duidelijk van elkaar gescheiden zijn en een andere (zichtbare) uitbater hebben, maar op m'n laatste Romac-factuur verschijnt nu "Cng Plus" als brandstof, terwijl er vroeger gewoon "Cng" stond. Iemand die het zeker weet?

Geplaatst:

https://www.facebook.com/photo/?fbid=561798325953911&set=a.491602672973477

LNG Zellik is open!
In November opende G&V Energy Group zijn 5e LNG-station in samenwerking met Rolande. Door de strategische ligging van Zellik vlak naast de Brusselse ring en het industriepark van Asse, is dit een mooie versterking aan het strategisch LNG-Netwerk van G&V binnen België.

Op de site is er naast een tankstation, truckstation en CNG installatie nu ook een (bio)-LNG installatie aanwezig.
De ideale stop dus voor uw volledige vloot!
Geplaatst:

Klopt, maar dat zegt dus niets of de reeds aanwezige CNG daar nu ook uit LNG gewonnen wordt. In een Facebook-groep heeft iemand de vraag ook gelanceerd en daar heeft iemand van Romac net zelf gereageerd dat het blijkbaar een vergissing van hun IT-dienst is. 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...