diekes Geplaatst: 11 april 2016 Geplaatst: 11 april 2016 Hallo forumvolgers, heb sinds twee weken mijn punto cng in handen en wat me onmiddellijk opviel was dat hij heeeel hoog op zijn poten staat om het zo te zeggen. De dealer zei me dat er bepaalde regels zijn voor cng-wagens en één ervan was de bodemvrijheid, die moet bij cng meer bedragen! Waarom zie ik dan vw's en skoda's die netjes aansluiten met de wielkasten over de banden? Bij mij is daar echt een een "space" van 11cm en in de brochures van fiat natuurlijk alleen maar foto's van de "gewone" punto! Daar ik de punto een mooi autootje vond (nog steeds trouwens) en zeker als ie zelfs wat lager staat afgemonteerd, was voor mij de keuze gemaakt en heb de cng versie gekocht maar daar zit ik nu met een aartslelijke punto waar het model niet tot zijn recht komt en doet denken aan een "cross-versie" van polo of dergelijke, hehe. Eindelijk mijn vraag; zou ik deze mogen verlagen tot op zijn minst de gewone hoogte van een punto, op papier "slechts" 2cm50 maar qua zicht heel veel ! Voorts kan ik zeggen dat ik mijn eerste keer getankt heb te Melle (H-gas) en na kleine berekening, 4,6 kg/100km verbruikt, Wel echt doorgedreven eco-drive, hehe. Waren zijn eerste km's dus hopelijk als de motor wat losloopt kan ik dat cijfer naar beneden halen. Wat ik ook mis in de boordcomputer is de "actuele verbruiksweergave" omdat ik dat op mijn vorige wagen ook had en er steeds naar streefde die naar beneden te halen Volgens het boordboekje zou die functie aanwezig zijn maar bij instellingen niet terug te vinden. Heeft iemand deze functie wel, laat het me dan weten AUB, misschien heeft het te maken met het startklaar maken van de wagen waar ze hem voor de eerste keer aan de laptop gehangen hebben om alles te programmeren, in de garage zelf zeggen ze natuurlijk nee, zit er niet op!! Boordboek zegt wel en trouwens , wat spreken ze dan van "boordcomputer" als ze die ecofunctie weglaten maar de display wel laten weergeven wanneer je moet op of afschakelen? Graag al jullie ervaringen, weetjes en kleine frustraties en verbruikscijfers. Daar het één van de goedkoopste cng-wagens zijn die nieuw te koop zijn, moeten er toch wel wat verkocht zijn en nieuwsgierig naar informatie omtrend CNG,moeten er dit hier velen lezen, posten dus Greetz, Diekes 1
Aardgasrijder Geplaatst: 11 april 2016 Geplaatst: 11 april 2016 @diekes welkom op het forum. Mijn Skoda Octavia staat even hoog op zijn poten als de andere versies, dus daar is geen aanpassing aan geweest. Heb je een foto zodat we het resultaat kunnen bekijken? @Marco @Ivivke Andere fiatgebruikers kunnen je waarschijnlijk helpen met de boordcomputer of instellingen. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Danny268 Geplaatst: 11 april 2016 Geplaatst: 11 april 2016 onze 500L is ook hoger , dit om de zelfde speling tov van een gewone 500L te bekomen qua bodemspeling door de tank onderaan wij zouden ook een boordcomputer moeten hebben .. maar ik kan ook geen verbruiksmeter vinden Fiat 500L =>
Ivivke Geplaatst: 12 april 2016 Geplaatst: 12 april 2016 Hoi en welkom, wel spijtig dat je nu net niet tevreden bent met je aankoop. Zou toch een leuk speeltje moeten zijn voor de 'volwassen man' he . heb je geen proefritje aangevraagd? Je kan met elke model van Fiat een ritje aanvragen via je garage ... een paar dagen later kan je dan er eens mee de baan op om hem helemaal te bekijken ed. ....; . ( Hem ' verlagen' zou ook betekenen dat je zwaartepunt verandert en dat moet je met kennis doen ... dus misschien via een garage ed. ... vraag het eens aan je eigen garage.) Je veren zouden ook iets zwaarder kunnen zijn ( bij bv caddy maxi zijn er plots bladveren achteraan ) om het extra gewicht te torsen continu ... en een veilige hoogte om de tanks idd extra te beschermen. Je moet maar eens pech hebben en te snel over een heuveltje heen gaan en daar een goede dof op geven ... raad het niet aan. Er zijn ook voordelen aan die hoogte: dat is idd bij elke cng versie van Fiat. En persoonlijk vind ik dat niet erg, het past wel bij onze 500L en het stapt net iets beter in en uit, in-/ en uitladen in koffer is net iets handiger omdat die meer op hoogte staat .... . Bet er onderkant 'behandelen' met wax tijdens de winterperiode in de doe het zelf car wash. ... . Je boordcomputer-verbruiksmeter is niet aangesloten op de motor omdat deze eigenlijk enkel voor benzine zou uitgerust zijn ( ??? ) . Je kan normaal deze vinden via de 'more' instellingen in je schermkeuzes helemaal rechts en daar eco/andere te kiezen ... Normaal zit ie in dat menuutje ... maar die blijft af/op nul staan ... . Je bekomt je echte verbruik door gemiddeldes te nemen over een langere periode bij dezelfde gaskwaliteit en nauwkeurig noteren .... . ( dat kan je verder lezen in het forum: waarom je tank soms minder vult dan anders/ gaskwaliteit heeft ook impact ... ) . Je kan ook het verbruik bij rijden op benzine niet aflezen .... . Hopelijk kom je er toch nog uit. Misschien kan je ander velgen nemen en hem zo sportiever maken??? laat maar eens weten wat je ervan gemaakt hebt en deel fotootjes ???? gr, Ivivke
JoBé Geplaatst: 30 januari 2017 Geplaatst: 30 januari 2017 't Zal deze toch niet zijn ??? 2016 Audi A3 g-tron 1.4 S-line S-tronic 2019 NIU NGT ( E-scooter ) 2020 Opel Grandland X 1.6 hybrid 4 "Ultimate"
Koen C Geplaatst: 31 januari 2017 Geplaatst: 31 januari 2017 @JoBé : 2dehands.be en Kapaza aan het afschuimen met CNG in de zoekopdracht ? .... Op zoek naar een nieuwe auto ? Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
JoBé Geplaatst: 31 januari 2017 Geplaatst: 31 januari 2017 @Koen C : zoiets ja, heb daar een pak zoektermen hoor, niet alleen CNG En neen, geen nieuwe, die vind je daar niet Maar nu je het toch aanhaalt, ben niet echt tevreden over mijn A3 : er wordt veel te weinig over geklaagd hier. Bijna elke wagen scheelt wel iets aan, over de A3 daarentegen ... nog niks slechts gelezen A.g.o.e.s.: kijk af en toe of er geen jonge, kleine, goeie 2dehands te koop wordt gezet door iemand die bijv. denkt dat ie de "miskoop van zijn leven gedaan heeft met CNG". Je weet maar nooit dat die blij is dat ie er voor de helft van de prijs van af geraakt. Doe ik die cadeau aan 't vrouwtje 1 2016 Audi A3 g-tron 1.4 S-line S-tronic 2019 NIU NGT ( E-scooter ) 2020 Opel Grandland X 1.6 hybrid 4 "Ultimate"
Koen C Geplaatst: 31 januari 2017 Geplaatst: 31 januari 2017 1 uur terug, JoBé zei: @Koen C : zoiets ja, heb daar een pak zoektermen hoor, niet alleen CNG En neen, geen nieuwe, die vind je daar niet Maar nu je het toch aanhaalt, ben niet echt tevreden over mijn A3 : er wordt veel te weinig over geklaagd hier. Bijna elke wagen scheelt wel iets aan, over de A3 daarentegen ... nog niks slechts gelezen A.g.o.e.s.: kijk af en toe of er geen jonge, kleine, goeie 2dehands te koop wordt gezet door iemand die bijv. denkt dat ie de "miskoop van zijn leven gedaan heeft met CNG". Je weet maar nooit dat die blij is dat ie er voor de helft van de prijs van af geraakt. Doe ik die cadeau aan 't vrouwtje Nog niks slecht gelezen over de A3 ? Toch wel : onderhoud is 50€ duurder voor het opblinken van de ringen.... https://www.aardgasrijder.be/forum/topic/279-onderhoudskosten-audi-a3-sportback-g-tron-cng-aardgas/#comment-4216 "Miskoop van zijn leven met CNG" : hopelijk niet omdat er een herstelling aan het CNG gedeelte nodig is.... Dan zal "'t vrouwtje" niet content zijn ! 1 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen