Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Krokodyly

Olieservice melding VW caddy

Recommended Posts

Onze caddy is intussen iets meer als een week op de baan en gaf rond 600km een melding bij het starten in de aard van ‘Olieservice nodig’. Bij instellingen gaan kijken en hier stonden twee aftellers: eentje die aftelde vanaf 15.000 km en eronder eentje die op -600 stond. Heb deze gereset en de melding was weg. Nu kreeg ik deze melding gisteren weer, gaan kijken naar km-stand en deze was rond de 1300 toen. Lijkt dus terug te komen om de 600 km. Is dit iets dat standaard is? Gaat dit blijven terugkomen om de 600 km of heb ik dit misschien verkeerd gereset? ( de 0.0 knop induwen, autosleutel in contact draaien, knop loslaten en bevestigen via boordcomputer). 

Neen is niet normaal. Er zal een instelling in je computer moeten aangepast worden.

Even  bezoekje naar de dealer en het zou verholpen moeten zijn.

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 65.000 km
(wagen verkocht en vervangen door een C4 Grand Picasso Diesel als caravantrekker en vakantiewagen :$)

krokodylo, ik heb ook reeds een 1500km met mijn caddy maar nog geen dergelijke melding ontvangen. bij instellingen wordt afgeteld van 15000 voor olie en van 30000 voor onderhoud. misschien betreft het een foute instelling vanuit de garage bij uw caddy.

Oké bedankt voor de info allemaal. Morgen eens voor bellen. Ook verandert de taal naar Duits precies na x aantal tijd of kilometers... Geen flauw idee hoe dat kan maar vorige week toevallig gemerkt dat ineens alles in Duits stond op dashbord scherm. Dacht toen misschien verzet te hebben per ongeluk met te prullen in alle instellingen. Daarstraks weer opgemerkt dat het in het in het Duits stond. Heb er gisteren een fietsenrek opgezet en dat vorige week ook wel eens ergens snel aangesloten om verlichting te testen, dus misschien dat het enkel gebeurt bij aansluiten van de aanhanger pries. 

Er zou inderdaad een foutieve connectie in de kabel kunnen zitten, maar dan zou je meestal andere storingen krijgen op bv. de lampen of je dashboard.
Een taalinstelling doorgaans niet, tenzij je boordcomputer zich reset na een fout, dan zou het weer wel kunnen.

Even laten nakijken is de boodschap.

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 65.000 km
(wagen verkocht en vervangen door een C4 Grand Picasso Diesel als caravantrekker en vakantiewagen :$)

@Krokodyly: kan je rap testen door nogmaals het fietsenrek aan te sluiten (en even met de kabel te rammelen). Staat de boordcomputer weer in het Duits moet je niet verder zoeken. Het probleem zal zich dan in ofwel de mannelijke of vrouwelijke stekker bevinden of in de kabel. Aangezien veel van de signalen tegenwoordig over een CAN-bus lopen kan een kortsluiting of slecht contact een raar fenomeen teweeg brengen zonder dat er ergens schijnbaar een echte link is.

Edited by Lange_666

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Problemen zouden opgelost zijn. Nog niet in de auto gezeten ondertussen. Dat van olieservice zou een 0 te weinig zijn geweest bij handmatig ingeven id garage. Dat de taal verandert zou te maken hebben met de sleutels: elke sleutel heeft zijn eigen taal. En bij gebruik van een andere sleutel moet deze dus eerst nog in Nederlands gezet worden. 

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1