Dr Nick Geplaatst: 10 januari 2019 Geplaatst: 10 januari 2019 9 uren geleden, muscles zei: Nee, de Firefox addon Awesome Screenshot (by Diigo Inc.) *add-on ? kon het niet laten 1 autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km
Populair bericht Astra-2 Geplaatst: 27 april 2019 Populair bericht Geplaatst: 27 april 2019 Mijn huidige dieselwagen is 20 jaar oud en heeft 325000 km op de teller. En hij begon hier en daar wat te kraken bij het uitvoeren van bepaalde manoeuvres. Met het autosalon in aantocht vond ik dat het tijd was om naar vervanging uit te zien. Ik wou een milieuvriendelijker exemplaar. Maar van een elektrische ben ik nog niet helemaal overtuigd en die paste trouwens ook niet in mijn budget ?. Bij mijn zoektocht op het internet ben ik bij ‘Aardgasrijder’ terecht gekomen. En ik moet eerlijk bekennen dat ik voordien nog nooit van CNG gehoord had. De vele info die ik hier vond heeft mij uiteindelijk over de streep getrokken. Volgende week wordt mijn Opel Astra 1.4 verwacht bij de dealer. 7 Spritmonitor Opel Astra Innovation 1.4 Turbo CNG Ecotec:
Aardgasrijder Geplaatst: 28 april 2019 Auteur Geplaatst: 28 april 2019 Hoi Astra-2 leuk dat ook jij de weg naar CNG gevonden hebt. Het doel van deze website is om mensen meer informatie te verschaffen over rijden op aardgas. Hierin zijn we ondertussen goed geslaagd. Wat startte als een kleine blog is ondertussen uitgegroeid tot een gezellig forum waar rijders van de meeste merken en modellen op aanwezig zijn. Veel veilige kilometers gewenst met je Astra ? 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Jef164 Geplaatst: 21 oktober 2019 Geplaatst: 21 oktober 2019 De combinatie van 2 elementen: een nieuwe wagen nodig EN beschikbare cng-station(s) in onze (waalse) omgeving. In juni 2018 had ik mijn wagen veranderd voor een benzinemotor omdat er geen cng-station was in mijn gemeente of dichtbij. Vorige maand moesten we onze 2de wagen snel veranderen : 1 cng-station in Zinnik net tussen thuis en werk (plus 5 andere, in elke richting en niet verder dan ~30 km) ! Het was een beetje moeilijk om een beschikbare Polo TGI te vinden (een VW dealer probeerde om een (mooie) in stock Golf VII TSI weg te werken voordat de VIII op de markt kwam maar toch vonden we een polo bij een andere dealer). Ik moest ook mijn vrouw laten zien dat het goedkoper was bij gebruik (plus kopen en verzekeren). Ze is al heel tevreden met onze nieuw Polo TGI ? CNG is geen "ideale" milieuvriendelijke keus (met fossiel methaan) maar het is 1. een significante verbetering 2. betaalbaar 3. vereist zeer weinig verandering in dagelijkse gewoonten. Gemakkelijk evolutie... Nu wacht ik op een cng-hybride! Intussen heb ik ook een andere stationmogelijkheid met de nieuwe cng-spot in DATS24 Aat. Het netwerk is erg belangrijk om mensen te overtuigen (en informeren). 2
muscles Geplaatst: 21 oktober 2019 Geplaatst: 21 oktober 2019 @Jef164 Dank je. Ik wou kort iets zeggen over de vertaling van Waalse gemeenten. Ik heb dat altijd raar gevonden. Dat is blijkbaar gedaan voor kinderen en mensen die moeilijk of geen Frans kunnen spreken. Nu, Zinnik is dus Soignies, zie ik wanneer ik het opzoek in de Nederlandstalige Wikipedia. Ik weet niet of een deel van Soignies al is overgeschakeld naar H-gas, maar wel dat vanaf 1 juni 2020 in heel Soignies H-gas zal zijn. Hieronder de kaart van de Waalse gemeenten. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Jef164 Geplaatst: 22 oktober 2019 Geplaatst: 22 oktober 2019 @muscles Inderdaad, ik wist niet wel welke versie gebruiken zo kies ik de vlaamse vertaling (ik denk dat googlemaps doet het). Geen probleem dank je voor je antwoord! H- of L- gas in Soignies gemeente hangt van elke dorp, de twee netwerken bestaan. Mijn dorp (Louvignies) is al in H maar Soignies (stad) en Horrues zullen inderdaad naar H-gas overschakelen op 1st Juni 2020 (ik had het gevonden op www.ores.be). Dit is zeer goed nieuws! 1 1
G-007 Geplaatst: 22 oktober 2019 Geplaatst: 22 oktober 2019 Esso tankstation in Soignies is H gas. Drietal weken geleden bij Esso getankt. Was toen 0,99€. Ik denk dat er in Henegouwen geen tankstations zijn met flut gas. Ghislengien, Ath, Tournai, Mons, Gosselies allemaal H-gas. Indien er toch ergens L gas zou zijn in Henegouwen laat het weten??
Jef164 Geplaatst: 22 oktober 2019 Geplaatst: 22 oktober 2019 Nee sorry, tank gevuld laatste vrijdag in Soignies, mijn Polo gaf me een "cng kwaliteit" van 90% en prijs was 0,889/kg vs. in Jemappes was het 100% en 0,999€/kg dezelfde week (mijn verbruik bevestigt dat ook). 't Is juist dat andere stations in Henegouwen al H-gas moeten zijn. Sommige gemeenten in Waals-Brabant moeten nog jaren wachten voor het overschakelen ORES is onze officiële gasnetwerkmaatschappij, zie PDF-bestand. Allez, nog enkele maanden te wachten voor mij ? 2017-05_ORES_map_conversion_LH_gaz_zoom_FR_A0_Q.pdf 1
G-007 Geplaatst: 23 oktober 2019 Geplaatst: 23 oktober 2019 Nagekeken, klopt inderdaad. Eerder op de dag getankt bij Romac Fuels Veurne. Daarna in het voorbijrijden bijgetankt in Soignies. Daarom is het mij niet opgevallen via de verbruiksgegevens van de wagen. Zo is er toch onbewust flutgas in mijn wagen terecht gekomen. Bedankt.
muscles Geplaatst: 23 oktober 2019 Geplaatst: 23 oktober 2019 @G-007 Vanuit Veurne naar Soignies? Dan zit gij toch redelijk diep onder Brussel. Ik weet niet welke richting gij uit moet, maar bij Dats 24 in Genappe is het H-gas, Dats 24 in Houdeng (La Louvière) is H-gas, idem in Morlanwelz. Esso in Nivelles daarentegen is dan weer L-gas. Kent gij mijn website CNG Muscleboykanan? Op die kaart van België (OpenStreetMap) kan je immers inzoomen. Als je op het logo van het tankstationmerk in de kaart drukt dan komt de informatie van dat betreffende CNG-station tevoorschijn. 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
G-007 Geplaatst: 25 oktober 2019 Geplaatst: 25 oktober 2019 Op 23/10/2019 om 11:38, muscles zei: @G-007 Vanuit Veurne naar Soignies? Dan zit gij toch redelijk diep onder Brussel. Ik weet niet welke richting gij uit moet, maar bij Dats 24 in Genappe is het H-gas, Dats 24 in Houdeng (La Louvière) is H-gas, idem in Morlanwelz. Esso in Nivelles daarentegen is dan weer L-gas. Kent gij mijn website CNG Muscleboykanan? Op die kaart van België (OpenStreetMap) kan je immers inzoomen. Als je op het logo van het tankstationmerk in de kaart drukt dan komt de informatie van dat betreffende CNG-station tevoorschijn. Kwam van Gottignies (ligt tussen mons en La Louvière) en ben via Soignies naar Silly gereden. In Ghislengien de E429 genomen richting Doornik om vervolgens de E403 te nemen richting W-Vaanderen. U website heb ik als beginneling veel gebruikt. Nu al heel wat minder. Enkel nog om de bezochte CNG tankstations af te vinken.
Populair bericht gie Geplaatst: 5 december 2019 Populair bericht Geplaatst: 5 december 2019 (aangepast) Vermits ik met mijn Caddy Diesel met zijn euronorm 4 en 220000 km op de teller niet meer binnen mag in Antwerpen en binnenkort Brussel moest ik op zoek naar alternatief. Cng leek me een betaalbaar en ecologisch aanvaardbaar alternatief. Vooral als men meer biogas gaat produceren. Vanaf januari behoor ik dus nu ook tot de aardgasrijders. 5 december 2019 aangepast door gie verkeerde toets 7
Janbillet Geplaatst: 14 november 2020 Geplaatst: 14 november 2020 Volvo v70 en Volvo v90 sinds 2015. Tegenover een diesel versie met ongeveer hetzelfde vermogen scheelt het jaarlijks in rijtaks alleen meer dan 600 euro, reken zelf, dan nog de goedkopere passages aan de pomp. Spijtig dat Volvo niet meer nieuw bouwt fabriek af, dus toevlucht tot Zweden waar deze auto's nog vlot te vinden zijn. Heb ondertussen een eerlijke verkoper gevonden in Stockholm. Momenteel v90 T5 met 254 pk geen biv en geen rijtaks en zoals het er naar uitziet blijft dit zo, wagen met 196000 kilometer ondertussen... 2
muscles Geplaatst: 14 november 2020 Geplaatst: 14 november 2020 6 uren geleden, Janbillet zei: Volvo v70 en Volvo v90 sinds 2015. Dus die Volvo v70 hebt ge dus vier jaar gehad, of vijf? Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Populair bericht Janbillet Geplaatst: 15 november 2020 Populair bericht Geplaatst: 15 november 2020 20 uren geleden, muscles zei: Dus die Volvo v70 hebt ge dus vier jaar gehad, of vijf? De eerste had ik 3 jaar... En 1500 euro minder verkocht dan bij aankoop, ik was het bleke interieur wat moe.. Daarna nog 2 v70's en nu een v90, het werd een beetje een sport naar Zweden op vakantie en een volvo op cng meebrengen. 2 2
muscles Geplaatst: 15 november 2020 Geplaatst: 15 november 2020 6 uren geleden, Janbillet zei: De eerste had ik 3 jaar... En 1500 euro minder verkocht dan bij aankoop, ik was het bleke interieur wat moe.. Daarna nog 2 v70's en nu een v90, het werd een beetje een sport naar Zweden op vakantie en een volvo op cng meebrengen. Gij verslijt ze nogal heel rap. Die eerste, dat gaat nog: 3 jaar. Maar dan vanaf 2018 nog 2 v70's. We zijn nog maar 2020. Bijna einde 2020 maar dan nog. 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Janbillet Geplaatst: 16 november 2020 Geplaatst: 16 november 2020 11 uren geleden, muscles zei: Gij verslijt ze nogal heel rap. Die eerste, dat gaat nog: 3 jaar. Maar dan vanaf 2018 nog 2 v70's. We zijn nog maar 2020. Bijna einde 2020 maar dan nog. Helemaal niet versleten, maar zonder verlies doorverkocht en dan recentere gekocht of mooiere
muscles Geplaatst: 16 november 2020 Geplaatst: 16 november 2020 1 uur terug, Janbillet zei: Helemaal niet versleten, maar zonder verlies doorverkocht en dan recentere gekocht of mooiere Ah, gij zijt nen handelaar. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Janbillet Geplaatst: 16 november 2020 Geplaatst: 16 november 2020 46 minuten geleden, muscles zei: Ah, gij zijt nen handelaar. Uit de hand gelopen hobby, groot voorstander van cng, begrijp niet waarom niet meer mensen cng rijden 1
Sertitude Geplaatst: 16 november 2020 Geplaatst: 16 november 2020 bij welke 4 uren geleden, Janbillet zei: Uit de hand gelopen hobby, groot voorstander van cng, begrijp niet waarom niet meer mensen cng rijden bij welke garage ga jij janBillet voor cng? ik rij met een v60 cng ---- - Volvo V60 Bi fuel 2.0 213pk BJ2014 - meestal L-gas
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen