Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hey iedereen

aangezien we op 4 januari een Skoda Octavia op CNG hebben gekocht (leverdatum: 11 april) toch ook even hier geregistreerd :-). Leuke website en super dat er nu ook een forum is om ervaringen te delen.

Keuze voor CNG was voornamelijk omwille van het milieu maar ook omdat we geen diesel meer wilden. We rijden max 10.000km per jaar en voor een diesel is dit toch te weinig.

We waren van plan een Skoda te kopen en toen we te weten kwamen dat er een CNG versie is, was de keuze snel gemaakt.

Begin maart opent er ook een CNG station op 1 km dus dat was ook ideaal.

Mvg
Maarten

Geplaatst:

Hallo Maarten, welkom op het forum.

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

• 5 weken later...
  • 3 weken later...
Geplaatst:

Volgende vrijdag is het zover, dan mag ik onze nieuwe auto gaan halen. Enkele weken vroeger als gepland!

@JoskeBoe Sorry zie nu pas je vraag.

Opties zijn: Pack ambition GPS, Pack ambition Look, Sunset, elektrisch inklapbare buitenspiegels, 230V stopcontact, mistlampen vooraan

Het betreft geen combi trouwens.

Geplaatst:

ik merk dat iedereen die een skoda heeft die veel vroeger mag gaan oppikken, aangezien mijn octavia (combi) geleverd wordt op 24 april ben ik benieuwd hoeveel vroeger ik hem zal krijgen.... 

(ben net als een kindje die op zijn nieuw speelgoedje wacht) 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Dag cngtom, mijn octavia, combi bestelling op 15 jan 2016, levering voorzien op 4 april en gisteren al aangekomen bij garage. Ik mag die dinsdag 15 maart vanaf 14u gaan ophalen, dus bijna 3 weken vroeger dan voorzien!

Geplaatst: (aangepast)

Quote cngtom: ik merk dat iedereen die een skoda heeft die veel vroeger mag gaan oppikken, aangezien mijn octavia (combi) geleverd wordt op 24 april ben ik benieuwd hoeveel vroeger ik hem zal krijgen....

Heb je een vaste datum gekregen want bij mij was de levertermijn tussen eind februari en eind maart maar half februari reed ik er al mee rond.

aangepast door Lange_666
Geplaatst:
18 uren geleden, Lange_666 zei:

Heb je een vaste datum gekregen want bij mij was de levertermijn tussen eind februari en eind maart maar half februari reed ik er al mee rond.

Ik kreeg mee dat ik hem ten laatste 24 april zou mogen ophalen. Dus misschien insinueert dat inderdaad wel een mogelijke variatie :D. Hij is besteld op 25 januari.

Geplaatst:

Uit wat ik kan opmaken hier is de levertijd zo'n zeven weken op dit moment, inclusief transport fabriek naar opslag bij D'Ieteren in Erps-Kwerps en vandaar naar de garage. Aangezien ze tegenwoordig met een parelsnoer systeem werken in de produktie is de kans dat uw wagen ergens blijft steken of wat achterop geraakt klein. Moeten ze hem om één of andere reden opnieuw "opleggen" (de kans hierop is klein) zorgt dit systeem er ook voor dat hij overal in de produktie voorrang heeft (voor zover mogelijk).

Geplaatst:

Blijkbaar ben jij iemand met kennis van de automotiv in ons midden :D

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Geplaatst:

Net even bij de verdeler binnen gesprongen, blijkt dat mijn octavia sinds gisteren bij d'Ieteren staat. 7 weken zal dus perfect kloppen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Net bij mijn dealer binnengesprongen. blijkbaar heb ik minder geluk als al de rest... De leverdatum is voorlopig al opgeschoven van 24 --> 26 april. 

ach ja, tzal niet het einde van de wereld zijn ;)

Geplaatst:

Vorige vrijdag onze nieuwe Octavia Berline op CNG gaan afhalen. Gastank was vol (benzinetank halfvol) en gaswaarde is 100% dus ik vermoed dat er H-gas inzit.

Rijdt perfect tot nu toe! Eens ik er wat meer mee gereden heb, laat ik wel wat weten ivm verbruik enzo.

Nu nog wachten tot het CNG-station in Opwijk opent (zou in maart zijn).

• 2 weken later...
Geplaatst:

Als iemand naar mijn verbruik vraagt antwoord ik steeds in €'s/100Km en dan krijg "huchh" vol ongeloof terug.

Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.

Geplaatst:

Idem hier. Als je begint over verbruik in kg/100km zijn de niet CNG rijders rap het noorden kwijt. Daarom ben ik al snel overgeschakeld op iets dat iedereen verstaat, nl de prijs in Euro's.

Geplaatst:

Over de div en wegenbelasting zwijg ik liever want daar zijn al mensen ziek van geworden;)

• Vind ik leuk 2

Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...