Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Willem-Alexander

Leden
  • Items

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Willem-Alexander's prestaties

Nieuweling

Nieuweling (1/9)

  • Reageert vaak
  • Eerste bericht geplaatst
  • 1 week lid
  • 1 maand lid
  • 1 jaar lid

Recente badges

2

Reputatie

  1. Ik rijd mijn CNG wagen helemaal op. Hij heeft nu 290.000km gelopen. Afhankelijk van dure reparaties en de gasprijs op dat moment, besluit ik om door te rijden of over te stappen op een diesel. De gasprijs van H-gas in NL (Rolande) is weer flink gestegen. Van zo'n 1.40 per kg, naar 1.78 per kg, zo ongeveer de dieselprijs. Voordeel van een diesel is dat je overal kunt tanken, niet hoeft te plannen en om te rijden om een niet al te duur CNG tankstation te vinden. Ik ben erg tevreden met mijn auto op CNG, maar ik zou de investering niet durven nemen voor een nieuwe CNG wagen. Hopelijk kan ik er nog 3 ton bij rijden,
  2. Voor particulieren betaal je al de hogere wegenbelasting toch? Of wordt dit nog duurder? Wel vreemd, CNG is de schoonste brandstof na elektrische auto's op groene stroom, maar wel schoner dan elektrische auto's op grijze stroom. Voor een bedrijf maakt het (nu) niet uit of je een bestelauto op benzine, diesel, lpg, cng koopt, je betaalt voor alle brandstoffen hetzelfde tarief. Daarom kun je in Nederland ook bijna geen tweedehandse bestelauto op benzine vinden, voornamelijk diesels. Hier en daar een CNG van bedrijven die groen willen uitstralen. Maar ik betwijfel of bedrijven nog voor de groene dure CNG auto gaan, als diesel een stuk goedkoper is in de vaste lasten.
  3. Ik ben Nederlander, voorheen tankte ik altijd in NL. Toen de prijzen hier begonnen te stijgen wat vaker in Belgie. Maar op dit moment tank ik in Duitsland. Daar heb ik nu H-gas voor 1 euro per kg. Het rijden naar duitsland kan ik door de extra actieradius. En goedkoopste hier in NL op dit moment is 1.65euro voor L-gas (meeste duurder).
  4. Voor andere mensen die hier komen via de zoekfunctie/google of wat dan ook. Het kan onder een caddy maxi CNG (tweezitter). Ik heb hem er sinds vandaag onder hangen, was een uurtje werk bij trekhaakpunt in Lommel (BE), 355 euro. Een andere garage vroeg minstens 740euro (want moest herprogrammeerd worden vanwege de CNG bla bla). De VW dealer vroeg 940 euro. Bij een andere garage wacht ik al een paar weken op antwoord van hun leverancier.
  5. Kan er een trekhaak onder een caddy maxi CNG? Mijn auto komt uit 2011 en is een bedrijfswagen. Volgens de garage kunnen sommige merken trekhaken sowieso niet en andere is een twijfelgeval van net wel of net niet. Dit i.v.m. de aardgastanks die misschien in de weg zitten. Bij de VW-dealer kan dit wel, maar dan ben ik 950 euro kwijt. Dat vind ik teveel geld. Iemand die weet welk merk trekhaak waarbij dit kan? Eventueel een garage die dit kan is ook goed. (Ik woon in Nederland maar ben desnoods bereid om naar België te rijden als de grenzen weer open zijn.)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...