Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo

Ik had vorig jaar een tweedehands Opel Corsa 1.2 motor Benzine 2010 model gekocht(5 deurs) van een particulier, de km stand was toen 40 000. Nadat ik de auto had gekocht heb ik een week later(in februari 2017) er via een LPG installateur LPG erop laten zetten.

Nu is de km stand van mijn auto 63 000 en sinds 1 week begint de automotor te tikken/haperen op een lage toerental en knippert het motorlicht af en toe, dit gebeurt enkel als ik op LPG rijd en niet op benzine.
Na wat onderzoek ben ik tot de conclusie gekomen dat de injectoren of bobine kapot zijn en heb ik volgende week een afspraak bij de garagist waar de LPG 11 maanden terug werd geïnstalleerd.

De installateur had tegen mij gezegd dat ik 3 jaar garantie heb op de LPG maar ik weet niet of ik ook garantie heb op de injector en of bobine. Ik heb gelezen dat de levensduur van zo'n injector gemiddeld 150 000 km is maar de mijne is (waarschijnlijk) al kapot na 20 000 km. Zo'n nieuwe injector kost ongeveer 300 tot 400 euro exclusief montage.

Nu wou ik vragen of jullie denken dat dit in mijn garantieperiode is inbegrepen en vooral door het feit dat het zo snel kapot is gegaan terwijl hij 7x langer moest meegaan.

Bedankt alvast

Geplaatst:
20 minuten geleden, muscles zei:

Hallo OpelcorsaBE,

Welkom op het Aardgasrijderforum.

Bij welike LPG-installateur ben je geweest om LPG op je Corsa te laten plaatsen?

Hallo

wil ik niet zeggen, hoezo?

Geplaatst:
1 uur geleden, OpelcorsaBE zei:

Na wat onderzoek ben ik tot de conclusie gekomen dat de injectoren of bobine kapot zijn en heb ik volgende week een afspraak bij de garagist waar de LPG 11 maanden terug werd geïnstalleerd.

De bobine heeft toch niets te maken met de LPG ?

Je kan die (laten) testen.  Als ze kapot is -> vervangen .

Kijk dan of het probleem is opgelost.

Indien bobine OK en als blijkt dat de injector(en) kapot zijn : geen idee of dit te maken heeft met LPG.

Maar een slecht werkende injector kan ook een andere oorzaak hebben :

- Bij mijn vorige (benzine)auto (ook een 1.2 maar Fiat) zijn de injectoren nooit vervangen geweest. 

Eind kilometerstand : 330.000 km .

- Mijn huidige (benzine)auto (ook een gelijkaardige 1.2 van Fiat) is een injector vervangen op 130.000 km.

Reden : corrosie.  Oorzaak : mindere kwaliteit benzine ?  Valse besparing op injectorcleaner bij groot onderhoud ?

Geen idee, ik heb de auto 2e hands gekocht met 80.000 km.

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km)

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Mazda 2 Homura '24

Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km

Geplaatst:
24 minuten geleden, Koen C zei:

De bobine heeft toch niets te maken met de LPG ?

Je kan die (laten) testen.  Als ze kapot is -> vervangen .

Kijk dan of het probleem is opgelost.

Indien bobine OK en als blijkt dat de injector(en) kapot zijn : geen idee of dit te maken heeft met LPG.

Maar een slecht werkende injector kan ook een andere oorzaak hebben :

- Bij mijn vorige (benzine)auto (ook een 1.2 maar Fiat) zijn de injectoren nooit vervangen geweest. 

Eind kilometerstand : 330.000 km .

- Mijn huidige (benzine)auto (ook een gelijkaardige 1.2 van Fiat) is een injector vervangen op 130.000 km.

Reden : corrosie.  Oorzaak : mindere kwaliteit benzine ?  Valse besparing op injectorcleaner bij groot onderhoud ?

Geen idee, ik heb de auto 2e hands gekocht met 80.000 km.

Ik was paar dagen terug bij een andere garagist omdat ik niet wist dat het met LPG te maken had, hij heeft de auto uitgelezen: geen foutmeldingen, toen heeft hij onder de motorkap gekeken en zelfs zuiver gemaakt maar nog steeds niks verdachts gevonden. Ik weet natuurlijk niet of hij naar het LPG gedeelte heeft gekeken. Maar ik ben er zeker van dat het een lpg onderdeel is aangezien hij op benzine perfect draait

Geplaatst:

Dus de bobine is in orde ?

De injector(en) : zijn dat andere geworden ? 

Speciaal voor LPG aangepast ?

Misschien is er "gewoon" iets mis met de afregeling / afstelling van de LPG ?

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km)

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Mazda 2 Homura '24

Geplaatst:
1 uur terug, Koen C zei:

Dus de bobine is in orde ?

De injector(en) : zijn dat andere geworden ? 

Speciaal voor LPG aangepast ?

Misschien is er "gewoon" iets mis met de afregeling / afstelling van de LPG ?

Ik hoop het en ik denk dat het een lpg onderdeel is aangezien hij op benzine perfect draait op LPG niet. De garagist heeft de auto op 1.2 benzine uitgelezen en niet op LPG(misschien stond dit niet tussen de opties) vandaar misschien dat er geen foutmeldingen waren. Maandag heb ik een afspraak met de LPG installateur van mijn auto. Ik hoop dat het iets is dat onder de garantie valt.

Geplaatst:

Als die volledig goed draait op benzine dan zit de fout in het LPG systeem. Uw LPG installateur heeft de nodige apparatuur om de LPG installatie uit te lezen. Het zal wel in orde komen....;)

BMW moto oldtimerfanaat  :D

Golf TGI Highline (2015)

Geplaatst:
12 minuten geleden, Bij zei:

Als die volledig goed draait op benzine dan zit de fout in het LPG systeem. Uw LPG installateur heeft de nodige apparatuur om de LPG installatie uit te lezen. Het zal wel in orde komen....;)

Ik hoop het(en kosteloos)

Geplaatst: (aangepast)

Als de motor op benzine perfect draait dan ligt het aan de lpg en niet aan de bobine. De kans dat een injector stuk  is is erg klein. Die gaan immers zelden stuk. Ik zit aan mijn 5e wagen op lpg en heb maar 1x een kapotte injector  gehad en dat was na 150000 km. Het kan iets kleins zijn aan de afstelling. Doet ie het altijd of alleen bij koude motor want anders kan het de temperatuursensor zijn. Die durven wel al eens stuk te gaan.

In principe zou het in garantie moeten zijn. Mijn lpg installateur doet in ieder geval niet moeilijk over garantie.

aangepast door Flat Twin Power
Geplaatst:
Op 1/17/2018 om 21:23, Flat Twin Power zei:

Als de motor op benzine perfect draait dan ligt het aan de lpg en niet aan de bobine. De kans dat een injector stuk  is is erg klein. Die gaan immers zelden stuk. Ik zit aan mijn 5e wagen op lpg en heb maar 1x een kapotte injector  gehad en dat was na 150000 km. Het kan iets kleins zijn aan de afstelling. Doet ie het altijd of alleen bij koude motor want anders kan het de temperatuursensor zijn. Die durven wel al eens stuk te gaan.

In principe zou het in garantie moeten zijn. Mijn lpg installateur doet in ieder geval niet moeilijk over garantie.

Meestal koude motor inderdaad en specifieker doet hij het bij lage toeren, ik ben er zeker van dat het niet normaal is. Maandag heb ik een afspraak met de garagist van mijn LPG-wagen.

Geplaatst:

Waarschijnlijk krijgt die niet genoeg of te veel eten. Ik denk dat er iets met de afstelling moet gebeuren.

Dat vond ik vroeger het nadeel met mijn LPG wagens. Garagist verwees naar de LPG installateur en omgekeerd.. Niemand zette echt zijn tanden in het probleem. Gelukkig heb ik een (autodidactische) basiskennis van motoren en een opleiding in een technische richting zodat ik veel perikelen zelf kon oplossen.

Nog even volhouden tot maandag ;)

BMW moto oldtimerfanaat  :D

Golf TGI Highline (2015)

Geplaatst:
36 minuten geleden, Bij zei:

Nog even volhouden tot maandag

En tot dan enkel op benzine rijden.

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Mazda 2 Homura '24

Geplaatst:
16 minuten geleden, OpelcorsaBE zei:

Ik heb zojuist 80 km terug naar huis gereden en het probleem was veel minder tot bijna niks, ik denk dat inderdaad bij koude motor de problemen zich voordoen.

Allee, dan hebt ge toch al een idee waaraan het ligt.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:
8 minuten geleden, muscles zei:

Allee, dan hebt ge toch al een idee waaraan het ligt.

Neen eerlijk gezegd niet...we zullen maandag zien, waarschijnlijk gaat die garagist zeggen dat mijn auto daar een dag moet blijven

Geplaatst:
9 uren geleden, Koen C zei:

En tot dan enkel op benzine rijden.

4 uren geleden, OpelcorsaBE zei:

Moet dat echt? want LPG is veel goedkoper.

11 uren geleden, OpelcorsaBE zei:

Deze morgen 80 km gereden op lpg en het was een ramp, de motor bleef maar stoten geven en op lage toeren meer als ik versnel wordt het veel minder

Voila, om de reden, die je zelf geeft, op benzine rijden totdat die nagekeken is door de LPG garage 9_9

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Mazda 2 Homura '24

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...