Ga naar inhoud
Aardgasrijder.be wordt gesponsord door Mefirst! Betaal jij ook te veel voor je autoverzekering? Vergelijk nu online de beste autoverzekering via Mefirst.be: de vergelijkingssite voor verzekeringen
Dr Nick

Skoda Octavia codering / modificaties

Recommended Posts

Ik heb eens gekeken wat er in ODB11 beschikbaar is voor de Caddy ... niets dus .... 4 waardeloze apps.

Die wordt het dus helaas niet ...... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

de waarde zit hem niet zozeer in de apps, vind ik. Je kan er ook zelf aanpassingen mee doen, zonder die apps (die betalend zijn).

Moest je twijfelen, ik wil gerust eens inpluggen bij je caddy om te verkennen. Daarom moeten we nog niet persé veranderingen doorvoeren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bijkomende aanpassing gedaan:

Automatische zomer-/wintertijd omschakeling (staat standaard op manueel).

Werkt nog niet:  bochtenverlichting via mistlichten vooraan.  Moet ik nog eens opnieuw bekijken...nochtans niet in de low beam val getrapt.

Regensluiting: Automatisch sluiten van de zijramen bij regen: nog niet getest maar zou maar werken tot MJ2014.

aangepast door Lange_666
  • Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die tijdsinstelling heb ik ook gedaan, lijkt me nog zo handig, ik snap niet dat die niet standaard juist ingesteld is...

De regensluiting moet je kijken naar het type sensor dat je hebt. De oude, zoals in de mj14, kan het idd als enige blijkbaar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Regensluiting kwam nu als optie op de Amundsen: heb deze aangevinkt, moet nog getest worden.

Recente aanpassingen:

- Bochtverlichting via mistlichten: instellingen nagecheckt omdat dat niet werkte: instellingen zijn OK. Geprobeerd om dit via de app (10credits) te doen, echter de waarden waarden worden niet overgenomen , reden hiervoor is dat de instellingen reeds goed staan. Afgezet via de app, waarden worden wel overgenomen, weer in dienst gezet via app, waarden worden nu wel over genomen. Nog te testen.

- Batterijlading: werkt gedeeltelijk: info komt op de BC maar je moet er een extra sensor voor hebben, heb ik blijkbaar niet (heb dit via de apps gedaan, reden is de bochtverlichting via mistlichten die eerst niet overgenomen werd).

- Achteruitrijlichten (mijn achterlichten zijn halogeen, daarvoor zijn er 6 aanpassingen nodig volgens de info gevonden op't net) gaan branden bij geopende koffer:  werkt niet.

Geprobeerd via app, werkt wel maar de pinkers branden ipv de achteruitrijlichten. Weer via de app afgezet (worden geen credits aangerekend voor terugzetten) en verder gezocht in de instellingen. Bleek lamp 28/29 te zijn. Aangepast via aanpassingen.  Status: werkt !!   (aanpassingen voor licht 20/21/23/24/26/27 weer ongedaan gemaakt).

aangepast door Lange_666

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

dus, als ik het goed snap gaan nu jouw achteruitrijlichten branden als je de koffer opent?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

yep:  STG09: licht 28 en 29, code F: Heckdeckel offen: dimwert 100

aangepast door Lange_666
  • Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

net de AM weggehaald als optie bij bandkeuze in de Amundsen, en een offroadmenu toegevoegd.

En  nu ook ineens de achteruitrijlichten aan bij koffer open dankzij @Lange_666

aangepast door Dr Nick
update

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vraag: Mag dagrijverlichting via mistlichten vooraan eigenlijk wel?

Onderstaande doet mij vermoeden van niet:

Witte of gele voormistlichten zijn niet verplicht op een auto, je moet ze dus ook niet gebruiken. Maar áls je ze gebruikt, dan mag dat opnieuw enkel bij mist, sneeuwval of felle regen.

In alle andere omstandigheden zijn ze verboden te gebruiken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk idd dat het verboden is. Maar ik heb er wel al zo zien rondrijden.

Je kan net voor keuring natuurlijk wel terug coderen, maar wat met politiecontrole?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
12 uren geleden, Lange_666 zei:

- Bochtverlichting via mistlichten: instellingen nagecheckt omdat dat niet werkte: instellingen zijn OK. Geprobeerd om dit via de app (10credits) te doen, echter de waarden waarden worden niet overgenomen , reden hiervoor is dat de instellingen reeds goed staan. Afgezet via de app, waarden worden wel overgenomen, weer in dienst gezet via app, waarden worden nu wel over genomen. Nog te testen.

Status: werkt !!

Moet wel zeggen dat het effect als er straatverlichting is wel maar miniem is. Eerder gadgetachtig...

aangepast door Lange_666
typo
  • Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze morgen een probleem(pje) vastgesteld met de detectie van de stand van de deuren.

Beide achterdeuren worden verkeerd weergegeven in de cockpitdisplay. Als de linkerachterdeur open staat geeft het wagensymbool aan dat de rechterachterdeur open staat en omgekeerd.

Nu heb ik:

1: daar niks aan veranderd in het verleden (het zou dus kunnen dat dit van origine reeds zo is, is me nooit opgevallen)

2: de Coming / Leaving Home functie van bestuurdersdeur naar de onsteking gezet (de koplampen gaan dan niet uit als je de sleutel van het contact trekt).

2 heeft geen invloed op de omgekeerde aanduiding want ik heb dat daarstraks al geprobeerd door deze weer terug te zetten.

Ik heb al wat achter eventuele instellingen gezocht om die deurcontacten om te wisselen maar tot op heden nog niks gevonden... nog steeds op zoek in de catacomben van OBD...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, Lange_666 zei:

Deze morgen een probleem(pje) vastgesteld met de detectie van de stand van de deuren.

Beide achterdeuren worden verkeerd weergegeven in de cockpitdisplay. Als de linkerachterdeur open staat geeft het wagensymbool aan dat de rechterachterdeur open staat en omgekeerd.

Nu heb ik:

1: daar niks aan veranderd in het verleden (het zou dus kunnen dat dit van origine reeds zo is, is me nooit opgevallen)

2: de Coming / Leaving Home functie van bestuurdersdeur naar de onsteking gezet (de koplampen gaan dan niet uit als je de sleutel van het contact trekt).

2 heeft geen invloed op de omgekeerde aanduiding want ik heb dat daarstraks al geprobeerd door deze weer terug te zetten.

Ik heb al wat achter eventuele instellingen gezocht om die deurcontacten om te wisselen maar tot op heden nog niks gevonden... nog steeds op zoek in de catacomben van OBD...

ik heb nog al verhalen gelezen van mensen die iets coderen, dan een foutje dat erin sluipt (ongewild) en dit foutje is niet meer terug te zetten door de omgekeerde codering uit te voeren.

• Triest 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Had ik ook al gelezen. Vermoedelijk is dit er zo eentje... al viel het me pas deze morgen voor het eerst op dat laatste aanpassing was van .

In de geschiedenis is echter te zien wat je allemaal hebt gedaan, stap voor stap, mooi chronologisch per datum/uur. Daar staat dus niks tussen wat met de deuren te maken heeft tenzij dan de Coming/Leaving Home functie via de voordeur.

Er bestaan ook twee aparte modules voor beide voordeuren waar ik wat in gerommeld heb om de buitenspiegel kant passagier te kantelen in achteruit.

Maar er zijn geen modules voor de achterdeuren en ook vond ik tot op heden geen Long Coding instellingen die iets met de achterdeuren te maken hebben.

Probleem is dat bijbehorende teksten bij de Long Coding onvolledig zijn en dan afwisselend beschikbaar zijn afhankelijk van de taal en dan soms nog op de verkeerde plaats staan, oa deze voor de Needle Sweep staat één bit verkeerd.

Is moeilijk diagnosteren op deze manier.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb wel de indruk dat er nog voortdurend verbetering in de App aanwezig is. Zo zijn er al meer apps voor de O3. De vertalingen zijn idd nog niet optimaal

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klopt.

Mijn probleem met de omwisseling van de  open detectie van de achterdeuren is opgelost.

Oorzaak was de setup Right Hand Drive in de module 09 (Central Electronics) die actief stond in de byte 0. Als ik er Left Hand Drive van maak (bit 0 en 1) dan worden de achterdeuren weer correct weergegeven op het dasboard.

Rare is wel dat dit enkel betrekking heeft op de achterdeuren.

Moet volgens de geschiedenis gebeurd zijn bij het aanpassen van de auto-regensluiting van de ramen...

• Vind ik leuk 1
  • Hahaha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Twee extra modificaties geactiveerd:

- Tranenwasoptie zowel op de voorruit- als op de achterruitenwisser(s).

Zaten ook op mijn Golf, daar standaard wel geactiveerd.

aangepast door Lange_666
typo

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik heb geen achterruitenwisser .... maar heb het ook al overwogen om te doen, maar besloten om het toch niet te doen...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 1/6/2018 om 11:34, Lange_666 zei:

Twee extra modificaties geactiveerd:

- Tranenwasoptie zowel op de voorruit- als op de achterruitenwisser(s).

Zaten ook op mijn Golf, daar standaard wel geactiveerd.

Werkt niet (had dit nog niet getest). Na wat opzoekwerk zou dit niet gaan op "auto wipers" maar wat hier mee bedoeld is, is mij nog niet helemaal duidelijk.

Er staat een soort van "automatisch" in de instellingen maar als ik dat deactiveer blijft het effect hetzelfde.

Het zou kunnen dat men er ook de regensensor mee bedoelt maar dat zou mij dan weer verwonderen want op mijn Golf werkte dit wel met regensensor...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen