Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
1 uur geleden, Lange_666 zei:

Ik heb wel interesse in deze aanpassingen (mits vergoeding uiteraard).

Wil je ook eens kijken hoe het zit met eventuele aanpassing van het verbruik?

ik had je al opgemerkt in een ander forum ;) en had dus een vermoeden dat deze vraag ging komen.

Ik heb ondertussen (door jouw vraag) al even gekeken voor het verbruik, en nu staat de waarde op 100%, en deze valt aan te passen, ik ben het wel nog nergens tegengekomen en heb het nog niet getest, maar het lijkt op hetgeen jij zoekt.

De andere aanpassingen kan ik in principe allemaal uitvoeren.

Moest je nog iets anders vinden, laat maar weten.

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Geplaatst:

Dat aanpassen kan +/- 18% dacht ik. Waar ik vooral benieuwd naar ben/was is of dat er twee verbruikswaarden aan te passen waren, ééntje voor CNG en de andere voor benzine (mijn benzineverbruik wijkt +/- wel ongeveer hetzelfde af als bij CNG (10% ipv 12 voor CNG) maar is wel veel constanter. CNG schommelt individueel per tankbeurt veel meer wegens drukverschillen bij tanken.

Geplaatst: (aangepast)

En de garage bij hoog en laag beweren dat het niet bestond...

Dat er zoiets bestaat om dit te corrigeren ruikt alvast naar sjoemel.

Bij een moderne wagen wordt toch exact juist bepaald hoeveel brandstof nodig is en in de motor terecht komt. Men zou dus hiermee ook exact het verbruik kunnen bepalen maar nee.. het wijkt altijd af naar de verkeerde kant (voor de consument dan).

Kan je ook de snelheidsweergave corrigeren?

Niet dat dit moet maar er is is een verschil tussen Europa en de VS wat dit betreft, dus het zou best kunnen dat het via software is.

Doet de defuel_tresshold wat ik denk dat die doet (alarm uitsturen bij een bepaald niveau resterende brandstof)?

aangepast door Lange_666
Geplaatst:
43 minuten geleden, Lange_666 zei:

Kan je ook de snelheidsweergave corrigeren?

Niet dat dit moet maar er is is een verschil tussen Europa en de VS wat dit betreft, dus het zou best kunnen dat het via software is.

Doet de defuel_tresshold wat ik denk dat die doet (alarm uitsturen bij een bepaald niveau resterende brandstof)?

- Moet ik nog even nakijken, want vind dit zelf vervelend

-ik denk het wel, staat bij mij nu op 8L, dus denk dat het voor de benzine is. (meestal als er niet specifiek CNG/LPG/Electriciteit bij staat, dan is het voor benzine)

794532_5.png

Geplaatst:

Kijk hier eens https://onedrive.live.com/view.aspx?resid=3AE6945C79E4C9E!17729&app=OneNote&authkey=!AMn8y885S2R-6Xg .

Welk toestel heb je gekocht @Dr Nick ?

Vergeet niet altijd een logfile te maken van je auto .

En als je niet een VCP of VCDS kabel hebt zou ik niet beginnen aan iemand anders zijn auto, daar de andere toestelletjes niet echt heel stabiel zijn en meer kapot kunnen maken dan goed doen !

Geplaatst:

dat is een leuke link zeg!

alleen jammer dat het allemaal duits is ;)

Ik heb een OBD Eleven gekocht, doet het hetzelfde als VCDS maar dan via BT

heb al een reeks aanpassingen gedaan maar blijf nieuwe dingen vinden (meestal niet beschikbaar op mijn versie van de wagen, of niet interessant, maar de lijst blijft langer worden)

794532_5.png

Geplaatst:

@Dr Nick Nieuw onderwerp openen met alle mogelijkheden? :D

• Hahaha 1

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...