Lange_666 Geplaatst: 1 november 2017 Geplaatst: 1 november 2017 Heeft er iemand Smart Link geactiveerd op zijn multimedia systeem? Ik heb interresse, eigenlijk alleen om betere verkeersinfo te hebben op het scherm (genre Google traffic). Voor ik de +/- 170€ uitgeef voor de activatie zou ik willen weten of het goed werkt. Android Auto is wel niet officiëel verkrijgbaar in België maar daarvoor zijn er andere "niet-officiële" wegen...
Dr Nick Geplaatst: 1 november 2017 Geplaatst: 1 november 2017 mij werd gezegd dat het 75€ was, maar 170€ zou ik sowieso nooit doen. Ik heb het dus niet geactiveerd, maar ben ook wel geinteresseerd... ben zelfs aan het zoeken of er geen alternatieve oplossingen zijn. Ik heb op Android een hele goed app gekocht voor navigatie omdat ik destijds nogal veel in voertuigen zonder navigatie zat, en deze app had offline kaarten, en als hij online is heeft hij verkeersinfo die meer up to date is als de skoda navigatie heb ik al ondervonden. het gaat hier over Sygic. autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km
Lange_666 Geplaatst: 1 november 2017 Auteur Geplaatst: 1 november 2017 Die 170 euro komt uit de configurator, aan te vinken als optie bij een nieuwe auto. De prijs voor achteraf activatie zou dus lager kunnen uitvallen, moet dit nog vragen (of +/- gratis als ik iemand vind die over de software beschikt om de activatie zelf te doen). Ik wil niet direct een losse app omdat ik dan weer een carkit moet hebben om mijn GSM op te bevestigen (zoals een losse GPS) en dat wil ik niet. Ik heb nu een kort klein USB kabeltje (15cm) en daarmee kan de GSM in het schuifje blijven liggen in de middenconsole onder het dashboard.
Dr Nick Geplaatst: 1 november 2017 Geplaatst: 1 november 2017 ja, ik werk momenteel hetzelfde, maar ik had begrepen dat met smart link je de apps gewoon kon gebruiken via android auto (of hoe dat ook heet) Ben eens aan het rondsnuffelen om eventueel volledig nieuwe software erop te zetten, maar voorlopig vind ik daar zelfs nog geen discussies over... autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km
niko Geplaatst: 1 november 2017 Geplaatst: 1 november 2017 is smartlink voor Skoda = mirrorlink van VW ? VW GOLF VARIANT 1.4 TGI HIGHLINE LIMESTONE-GREY 7/2016
Lange_666 Geplaatst: 1 november 2017 Auteur Geplaatst: 1 november 2017 @Niko: Yep. @Dr Nick: Software op de multimedia van de auto neem ik aan, voor Android zijn er mogelijkheden zat.
Dr Nick Geplaatst: 1 november 2017 Geplaatst: 1 november 2017 ok, ik luister....(lees) autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km
Lange_666 Geplaatst: 1 november 2017 Auteur Geplaatst: 1 november 2017 Je hebt het dus over de software voor uw GSM, niet de Amundsen/Culumbus software?
Dr Nick Geplaatst: 1 november 2017 Geplaatst: 1 november 2017 Nee, ik heb het wel degelijk over de software in de Columbus autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km
Lange_666 Geplaatst: 2 november 2017 Auteur Geplaatst: 2 november 2017 Nu zitten we op dezelfde lijn maar daar weet ik niks van. 1
Lange_666 Geplaatst: 2 november 2017 Auteur Geplaatst: 2 november 2017 Net even gebeld naar de garage. 165 euro voor het vrijgeven van de Smart-Link... niet dus... 1
niko Geplaatst: 2 november 2017 Geplaatst: 2 november 2017 bij VW kost het veel meer, zeker boven de 200eur voor de activatie/installatie van android auto - mirrorlink VW GOLF VARIANT 1.4 TGI HIGHLINE LIMESTONE-GREY 7/2016
Dr Nick Geplaatst: 2 november 2017 Geplaatst: 2 november 2017 jup, tijd om alternatieven te zoeken dus autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km
Dr Nick Geplaatst: 6 november 2017 Geplaatst: 6 november 2017 ik ben nu eens vlug aan het rondkijken geweest, en voor de prijs van het unlocken van smartlink heb je al een basic android media systeem in je wagen. en met basic bedoel ik zonder camera, wifi,... Als je die erbij wil ben je nog steeds onder de 500€ geholpen. Als ik de Amundsen er niet gratis bij had gekregen, dan was ik voor zo'n systeem gegaan. autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km
Lange_666 Geplaatst: 6 november 2017 Auteur Geplaatst: 6 november 2017 De Amundsen zat er bij mij ook standaard in, vandaar... Het is mij vooral te doen om de verkeersinfo in kleurtjes op bv Google Maps of Waze (al vind ik die laatste nogal traag). Deze zijn nogal vrij accuraat en héél handig om files te omzeilen. Als ik nu op 't werk vertrek kijk ik op voorhand op de PC even naar de Google Maps om dan te bepalen welke weg ik ga nemen. Ik moet echter nogal wat kms afleggen tussen werk en thuis (of visa versa) en het wil nog al wel eens voorvallen dat er onderweg nog wat gebeurt waardoor ik toch in een file terecht kom die er niet had mogen zijn volgens Google Maps op het moment van vertrek. En met de huidige verkeersdrukte wil dit nogal wel eens regelmatig voorvallen. Daarom had ik aan de Smart-Link gedacht om het GSM-scherm met Google Maps op het Amundsenscherm te zetten. Maar 175 euro is er wat over (in NL is het zelfs 230 euro). Riekt teveel naar mafiapraktijk...
Dr Nick Geplaatst: 6 november 2017 Geplaatst: 6 november 2017 ja, ik vind dat zoiets gratis moet kunnen. En als zoiets enkel een code op een SD-kaartje is, vind het straf dat er nog nix in het donkere milieu in omloop is om dat toch gedraaid te krijgen zonder te betalen. autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km
Lange_666 Geplaatst: 6 november 2017 Auteur Geplaatst: 6 november 2017 Uiteindelijk zit het al in de multi-media, het is enkel niet geactiveerd. Heb al wat gezocht in het donkere millieu maar er is nog geen lichtje aangegaan. Idem met een aantal zaken die al fysiek op de wagen zitten maar niet geactiveerd zijn.
Aardgasrijder Geplaatst: 6 november 2017 Geplaatst: 6 november 2017 Ik heb gevonden dat je via een netwerkkabel achterin de radio wel vanalles kan aanpassen in onwikkelaarsmodus. Echter dient de link geactiveerd te worden door een code en die is nog niet te vinden... via VDSC kan je vanalles tweaken behalve die code vreemdgenoeg Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
littlebugger25 Geplaatst: 6 november 2017 Geplaatst: 6 november 2017 Idd er is geen optie om de radio te activeren ook niet via vcds of vcp die ik hier beide heb ! Het is echt een code die in de radio moet ingegeven worden en bij vw/skoda moet geactiveerd worden. Ik heb de smartlink optie op de auto standaard en gebruik deze praktisch nooit. Het beeld van de waze app is echt niet goed op het navigatie scherm. Wat ik doe is in de nieuwe columbus kan je via skoda connect de maps van google gebruiken via de 4g van je mobiel en die neemt dan wel het verkeer over.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen