muscles Geplaatst: 7 oktober 2017 Geplaatst: 7 oktober 2017 1 uur geleden, Brembos zei: Informatief filmpje over CNG Misschien moet iemand hier van het forum de mensen van Ivago Gent attent maken op dit YouTube-filmpje zodat ze dan in Rostock in Duitsland kunnen gaan kijken hoe dat men biomethaan maakt! 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Gastanker Geplaatst: 8 oktober 2017 Geplaatst: 8 oktober 2017 10 uren geleden, muscles zei: Misschien moet iemand hier van het forum de mensen van Ivago Gent attent maken op dit YouTube-filmpje zodat ze dan in Rostock in Duitsland kunnen gaan kijken hoe dat men biomethaan maakt! Huh? Heb je het filmpje wel goed bekeken? Ginder in Rostock wordt geen afval verwerkt hé... Opzettelijk voor dat doel gekweekte maïs wordt er verwerkt tot methaangas en compost. Essentieel hetzelfde verhaal als de aanmaak van biodiesel en bio-ethanol voor bijmenging bij benzine. Met dezelfde fundamentele bedenking: Willen we wel op grote schaal landbouwgrond opofferen om energiegewassen te kweken i.p.v. voedsel? Of zal het ermee eindigen dat we het resterende regenwoud ook nog gaan kappen om al die (bio?) energiegewassen te kweken...
muscles Geplaatst: 8 oktober 2017 Geplaatst: 8 oktober 2017 49 minuten geleden, Gastanker zei: Huh? Heb je het filmpje wel goed bekeken? Ginder in Rostock wordt geen afval verwerkt hé... Opzettelijk voor dat doel gekweekte maïs wordt er verwerkt tot methaangas en compost. Essentieel hetzelfde verhaal als de aanmaak van biodiesel en bio-ethanol voor bijmenging bij benzine. Met dezelfde fundamentele bedenking: Willen we wel op grote schaal landbouwgrond opofferen om energiegewassen te kweken i.p.v. voedsel? Of zal het ermee eindigen dat we het resterende regenwoud ook nog gaan kappen om al die (bio?) energiegewassen te kweken... Allee, ik ben blij dat je die conclusie maakt, want bij mij kan het ook gewoon niet dat landbouwgrond daarvoor opgeofferd wordt. En ja, het klopt, ik heb gezien dat ze in Rostock maïs gebruiken om daar methaangas van te maken. Ik vraag me echter af: Waar zijn nu onze ingenieurs en geleerden die wel afval kunnen omzetten in biomethaan? Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
JoBé Geplaatst: 8 oktober 2017 Geplaatst: 8 oktober 2017 Ik heb wel eens ergens gelezen dat ± de helft van het geproduceerde voedsel niet wordt geconsumeerd? Valt daar niks mee te doen? Of de ruimte die de "slechte helft" nu inneemt gebruiken voor brandstof? Win-win? 2016 Audi A3 g-tron 1.4 S-line S-tronic 2019 NIU NGT ( E-scooter ) 2020 Opel Grandland X 1.6 hybrid 4 "Ultimate"
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen