Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo , ben hier nieuw . Heb reeds 3 tal jaar een Mercedes B op CNG en heel tevreden over . Ook een bedrijfswagen Doblo op cng , en ook tevreden over . Ben hier terecht gekomen omdat ik wat op zoek ben naar een grotere wagen op CNG maar helaas nog niet direct voor handen . Het zal nog wat wachten worden . Voor de rest volg ik hier wat gesprekjes :) 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

@marki welkom op het aardgasrijder forum.

Naar welke grotere wagen ben je op zoek? Welke klasse? Type?

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Geplaatst:

Ik ben 1,96 m groot , dus wat meer ruimte op de achterbank en ook wat meer benzine om de afstand te vergroten als ik op verlof ga . Ik kan nog  gas tanken een 350 km voor ik op mijn eindbestemming ben en dan enkel nog benzine en met 12 liter moet je veel tanken ! 

Geplaatst:

De Octavia heeft bv. 15kg gas en 50 liter benzine, daar rij je makkelijk 1200 km mee in 1 keer :D
Ik ben zelf 1.90m en voor mijn kinderen is er voldoende ruimte op de achterbank wanneer ik rij.

De nieuwe Vw Golf Variant is overigens groter dan zijn voorganger en begeeft zich nu echt op het terrein van de Octavia.
De reden waarom ik een Octavia koos boven de Golf was gewoon de ruimte achterin en in het koffer, dit was bij de Golf destijds een tegenvallertje.

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Geplaatst:

De Octavia ben ik dit weekend gaan bekijken en inderdaad, van plaats valt het wel mee ....van motor valt dat denk ik wat tegen, 110 pk met auto vol .....Ben ook gaan kijken naar VW Caddy Maxi ....zelfde met de motor. Heb hier wel gelezen dat er een 1500 zou komen met 130 pk ....lijkt me al stuk beter. Ben ook gaan kijken naar de Ford s max ...helaas grote tankfles in de koffer. Ik was zelf verbaasd, ben in 3 garages geweest en allen vroegen ze me waarom ik op CNG zou gaan ...ze raden het zelfs af, als je vertelt over milieu lachen ze zelfs ....tot je vertelt dat je 3 wagens op cng hebt en een thuisstation .........dan ineens is het wel een fijne wagen, die CNG :S

@JoBé....geld heb ik niet te veel:$

Geplaatst:
Op 14/2/2017 om 20:27, marki zei:

De Octavia ben ik dit weekend gaan bekijken en inderdaad, van plaats valt het wel mee ....van motor valt dat denk ik wat tegen, 110 pk met auto vol .....Ben ook gaan kijken naar VW Caddy Maxi ....zelfde met de motor . Heb hier wel gelezen dat er een 1500 zou komen met 130 pk ....lijkt me al stuk beter .

Ik ben met mijn Caddy Maxi  naar Oostenrijk geweest in de zomer. 5 personen en de koffer vol bagage. Ik ben overal vlot boven geraakt. Enkel 1x op een steile helling moeten stoppen (te smalle weg en met verkeerslichten doorgang afwisselend voor dalers en stijgers). Toen even de truc van de rijexamens moeten toepassen... handrem optrekken, wat extra gas, handrem los en naar boven. Ik ben overal naar toe kunnen gaan zonder problemen. Toegegeven, ik ben een rustige rijder. Ik hoef niet op zo kort mogelijke tijd aan de 100Km/u te zitten.

VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...