Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Start probleem


stijndep

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Zoon heeft een passat ecofuel van 2014 en heeft sinds kort startproblemen 

De wagen start maar valt na enkele seconde terug uit hebben al reeds bougies vervangen en hogedrukpomp 

Ook al geprobeerd van de fiches op de gastanken uit te trekken en zekering uit te trekken maar geen betering 

Iemand hier nog ideeën wat ik kan testen of proberen 

In het begin eens laten uitlezen en gaf foutcode P3352 en P3350 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, stijndep zei:

Hallo

 

Zoon heeft een passat ecofuel van 2014 en heeft sinds kort startproblemen 

De wagen start maar valt na enkele seconde terug uit hebben al reeds bougies vervangen en hogedrukpomp 

Ook al geprobeerd van de fiches op de gastanken uit te trekken en zekering uit te trekken maar geen betering 

Iemand hier nog ideeën wat ik kan testen of proberen 

In het begin eens laten uitlezen en gaf foutcode P3352 en P3350 

 

Zowel op gas als benzine ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16/5/2024 om 22:15, stijndep zei:

Hallo

 

Zoon heeft een passat ecofuel van 2014 en heeft sinds kort startproblemen 

De wagen start maar valt na enkele seconde terug uit hebben al reeds bougies vervangen en hogedrukpomp 

Ook al geprobeerd van de fiches op de gastanken uit te trekken en zekering uit te trekken maar geen betering 

Iemand hier nog ideeën wat ik kan testen of proberen 

In het begin eens laten uitlezen en gaf foutcode P3352 en P3350 

 

  1. Controleer de aansluiting van de gasleidingen en de druksensor van het gassysteem. Fouten P3352 en P3350 kunnen duiden op problemen met het gassysteem. Zorg ervoor dat alle aansluitingen goed vast zitten en niet beschadigd zijn.

  2. Test de gasklep. Een defecte of slechte werking van de gasklep kan start- en uitvalproblemen veroorzaken. U kunt dit testen door de gasklep te vervangen of te laten testen op een gespecialiseerd autobedrijf.

  3. Controleer de gasdrukregulator. Als deze niet goed functioneert, kan dit ook leiden tot startproblemen. Laat deze indien nodig vervangen.

  4. Controleer de ontstekingsspoel en bobines. Problemen hiermee kunnen eveneens start- en uitvalproblemen veroorzaken. Vervang indien nodig.

  5. Zorg ervoor dat de brandstoffilters schoon zijn en goed doorlopen. Verstopte filters kunnen de brandstoftoevoer belemmeren.

  6. Controleer de compressie in de motor. Een lage compressie kan de start belemmeren.


VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update

 

Alles fiches nog eens uitgetrokken van de drie tanks +deze van de regelaar links voor effen de naam kwijt sorry

Hierdoor kwam de gas tank op 0 te staan en moest hij op benzine draaien echter viel hij ook ditmaal uit

Dan toevallig de gasklep eens bekeken of die nie vuil was en deze bleek open te staan terwijl motor uit was 

Bij aanzetten gaat hij dicht en terug open en op 3000 toeren blijft hij draaien omdat hij dan lucht nodig heeft 

Maar bij stationair draaien valt hij uit door een teveel aan lucht

Is dit via computer terug aan te leren of steek ik een nieuwe en moet deze dan ingeleerd worden 

Maat van mij heeft computer en zou dit kunnen maar hing eens opzoeken of dit mogelijk is 

Iemand ervaring hiermee 

Dank 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, stijndep zei:

Update

 

Alles fiches nog eens uitgetrokken van de drie tanks +deze van de regelaar links voor effen de naam kwijt sorry

Hierdoor kwam de gas tank op 0 te staan en moest hij op benzine draaien echter viel hij ook ditmaal uit

Dan toevallig de gasklep eens bekeken of die nie vuil was en deze bleek open te staan terwijl motor uit was 

Bij aanzetten gaat hij dicht en terug open en op 3000 toeren blijft hij draaien omdat hij dan lucht nodig heeft 

Maar bij stationair draaien valt hij uit door een teveel aan lucht

Is dit via computer terug aan te leren of steek ik een nieuwe en moet deze dan ingeleerd worden 

Maat van mij heeft computer en zou dit kunnen maar hing eens opzoeken of dit mogelijk is 

Iemand ervaring hiermee 

Dank 

  1. Het feit dat de gasklep open blijft staan terwijl de motor uit is, is verdacht. Dit zou kunnen duiden op een defect in de gasklep zelf.

  2. De constante open/dicht beweging van de gasklep wanneer de motor aanstaat, alsook het uitvallen bij stationair draaien door te veel lucht, wijst erop dat de regeling van de gasklep niet goed functioneert.

  3. Het is mogelijk dat dit probleem via een computerdiagnose en eventuele herprogrammering van de gasklep verholpen kan worden. Uw vriend met de geschikte computerapparatuur kan dit waarschijnlijk controleren.

  4. Mocht de herprogrammering niet helpen, is vervanging van de gasklep zelf de volgende stap. Deze moet dan wel opnieuw worden ingeleerd of gekalibreerd in het computersysteem.

Mijn advies zou zijn:

  1. Laat uw vriend met de diagnoseapparatuur de gasklep controleren en eventueel herprogrammeren.
  2. Mocht dat niet helpen, overweeg dan de vervanging van de gasklep.
  3. Laat in beide gevallen de hele brandstoftoevoer grondig nakijken, inclusief filters, leidingen en sensoren.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Lage Emissie Zone zei:
  1. Het feit dat de gasklep open blijft staan terwijl de motor uit is, is verdacht. Dit zou kunnen duiden op een defect in de gasklep zelf.

  2. De constante open/dicht beweging van de gasklep wanneer de motor aanstaat, alsook het uitvallen bij stationair draaien door te veel lucht, wijst erop dat de regeling van de gasklep niet goed functioneert.

  3. Het is mogelijk dat dit probleem via een computerdiagnose en eventuele herprogrammering van de gasklep verholpen kan worden. Uw vriend met de geschikte computerapparatuur kan dit waarschijnlijk controleren.

  4. Mocht de herprogrammering niet helpen, is vervanging van de gasklep zelf de volgende stap. Deze moet dan wel opnieuw worden ingeleerd of gekalibreerd in het computersysteem.

Mijn advies zou zijn:

  1. Laat uw vriend met de diagnoseapparatuur de gasklep controleren en eventueel herprogrammeren.
  2. Mocht dat niet helpen, overweeg dan de vervanging van de gasklep.
  3. Laat in beide gevallen de hele brandstoftoevoer grondig nakijken, inclusief filters, leidingen en sensoren.

Is de bedoeling vanaf hij er terug mee kan rijden maken we afspraak bij vw verdeler 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...