Populair bericht Taaner Geplaatst: 26 oktober 2022 Populair bericht Delen Geplaatst: 26 oktober 2022 Op 23/10/2022 om 09:54, tomassss zei: dats is colruyt group , als ik me niet vergis kbc . kbc zit bij steden met cambio etc etc etc .. meer duidelijkheid brengen kan niet . het zit alleszins met elkaar verstrengeld ... ze zullen de benzineprijs nog wel opvoeren dusdanig dat cng het "goedkoopste " wordt ; net zoals elektrische wagens ... 60 procent van de mensheid is immers laag begaafd of gebreinspoeld na corona , en 30 procent van de bevolking is lax en staat niet op .... Dats is inderdaad een bedrijf uit de Colruyt groep (ik vermoed 100%). 63% van de aandelen van Colruyt groep zijn in bezit van de familie Colruyt. De resterende 37% wordt verhandeld op de beurs. Zodra iemand meer dan 5% van de aandelen in bezit heeft moet dit worden bekend gemaakt. En daar zit KBC alvast niet tussen. Hoogstwaarschijnlijk zal Colruyt samenwerken met KBC voor financiële diensten (maar waarschijnlijk ook met andere banken). info: jaarverslag 2021/22 Colruyt Group jaarverslag 2021/22 by Colruyt Group Services - Issuu kennisgevingen Kennisgevingen | Colruyt Group Cambio is deels eigendom van VAB dat op zijn beurt inderdaad van KBC is (sinds enkele jaren voor 100% dacht ik). Cambio werkt met diverse gemeente samen. KBC werkt als belangrijke bank en verzekeraar in ons land waarschijnlijk ook veel samen met gemeentes. Je kan deze gekende en normale connecties "verstrengeld" benoemen. De maximumprijzen van benzine en diesel wordt in ons land via bepaalde regels bepaald aan de hand van de marktprijs van aardolie. En ja, als ik het goed voor heb (corrigeer me gerust) zitten er mechanismen in die regels die de prijs meer laat stijgen dan zakken. Dit omdat we gekozen hebben om het gebruik van fossiele brandstoffen terug te dringen. Prijs van elektriciteit en gas is grotendeels markt-bepaald. Gas is tijdens de transitie van fossiel naar hernieuwbare energie een goede oplossing. Hoe lang die transitie zal duren weet ik, maar is zowiezo jaren tot decenia. Ik denk dat ik enige intelligentie heb, denk veel na over maatschappelijke issues en luister naar verschillende bronnen om mij te informeren. Denk dus niet dat ik laag begaafd ben, gehersenspoeld of laks. Maar zou niet weten voor wie of wat ik moet opstaan nu? 4 4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tomassss Geplaatst: 29 oktober 2022 Delen Geplaatst: 29 oktober 2022 Op 26/10/2022 om 13:47, Taaner zei: Dats is inderdaad een bedrijf uit de Colruyt groep (ik vermoed 100%). 63% van de aandelen van Colruyt groep zijn in bezit van de familie Colruyt. De resterende 37% wordt verhandeld op de beurs. Zodra iemand meer dan 5% van de aandelen in bezit heeft moet dit worden bekend gemaakt. En daar zit KBC alvast niet tussen. Hoogstwaarschijnlijk zal Colruyt samenwerken met KBC voor financiële diensten (maar waarschijnlijk ook met andere banken). info: jaarverslag 2021/22 Colruyt Group jaarverslag 2021/22 by Colruyt Group Services - Issuu kennisgevingen Kennisgevingen | Colruyt Group Cambio is deels eigendom van VAB dat op zijn beurt inderdaad van KBC is (sinds enkele jaren voor 100% dacht ik). Cambio werkt met diverse gemeente samen. KBC werkt als belangrijke bank en verzekeraar in ons land waarschijnlijk ook veel samen met gemeentes. Je kan deze gekende en normale connecties "verstrengeld" benoemen. De maximumprijzen van benzine en diesel wordt in ons land via bepaalde regels bepaald aan de hand van de marktprijs van aardolie. En ja, als ik het goed voor heb (corrigeer me gerust) zitten er mechanismen in die regels die de prijs meer laat stijgen dan zakken. Dit omdat we gekozen hebben om het gebruik van fossiele brandstoffen terug te dringen. Prijs van elektriciteit en gas is grotendeels markt-bepaald. Gas is tijdens de transitie van fossiel naar hernieuwbare energie een goede oplossing. Hoe lang die transitie zal duren weet ik, maar is zowiezo jaren tot decenia. Ik denk dat ik enige intelligentie heb, denk veel na over maatschappelijke issues en luister naar verschillende bronnen om mij te informeren. Denk dus niet dat ik laag begaafd ben, gehersenspoeld of laks. Maar zou niet weten voor wie of wat ik moet opstaan nu? ieder heeft zo zijn kijk op zaken , het lijkt me allemaal net iets te veel toeval om het verband niet te zien .. oude auto's partikeltest en plots staat het vol met huurwagens en huurfietsen . dan is de intentie en manipulatie wel duidelijk zeker ? geld ( en de klimaatgekte) staat er voor gekend om niet zo goede eigenschappen naar omhoog te brengen . niet iedereen ziet het verband als het er is ;-) ik weet tussendoor al hoe de wereld werkt en laat me niet echt meer afleiden door shertsvertoningen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 1 november 2022 Delen Geplaatst: 1 november 2022 16 minuten geleden, Lage Emissie Zone zei: Misschien kunnen ze eens op GTL gaan rijden want die brandstof is echte gasolie die veel minder vervuilt. https://www.shell.nl/klanten/commercialfuels/gtl.html Nog een aanvulling: https://www.shell.nl/klanten/commercialfuels/gtl/products.html De garagisten zouden wel eens uit hun problemen kunnen geraken want een nieuw systeem dat niet meer vuil geraakt wordt onderhoudsvrij. 1 VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 1 november 2022 Delen Geplaatst: 1 november 2022 Uit de problemen geraken doordat ze minder werk hebben ? Verklaar u nader. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 1 november 2022 Auteur Delen Geplaatst: 1 november 2022 6 uren geleden, Brembos zei: Uit de problemen geraken doordat ze minder werk hebben ? Verklaar u nader. Wanneer ze facturen aan hun klant moeten doorrekenen en het probleem nadien nog steeds niet opgelost blijkt te zijn na herkeuring op uitlaat emissie waarden. 1 VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht tomassss Geplaatst: 1 november 2022 Populair bericht Delen Geplaatst: 1 november 2022 (aangepast) 11 uren geleden, Brembos zei: Uit de problemen geraken doordat ze minder werk hebben ? Verklaar u nader. kleine garagisten hebben voldoende werk hoor ;-) er zijn voldoende mensen die nog steeds duurzaam met hun materiaal omgaan en toch de nodige slijtagekosten maken . de kleine particulier heeft reeds lang zijn weg gevonden naar goedkopere lokale garagisten die zelf nadenken en mensen proberen te helpen ( niet de grote die hun marmeren vloeren moeten afbetaald zien te krijgen en die dan binnen 5 jaar een ander kleur marmer moeten plaatsen door het merk opgelegd .) er is een verschil tussen werk en betaald worden en het onmogelijke doen . in de grote garages vervangen ze idd egr kleppen, remblokken en schijven aan de lopende band zonder de klant te informeren wat er gaande is of hoe het te voorkomen alsook kosten ensceneren om nieuw materiaal te verkopen .... ik ken de sector nogal goed zal ik zeggen ... 1 november 2022 aangepast door tomassss 4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 1 november 2022 Delen Geplaatst: 1 november 2022 Bij de officiële merken stealers zijn deze praktijken helaas schering en inslag. Na afloop van de garantie ga ik ook naar een goede onafhankelijke garage. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tomassss Geplaatst: 1 november 2022 Delen Geplaatst: 1 november 2022 1 uur terug, Brembos zei: Bij de officiële merken stealers zijn deze praktijken helaas schering en inslag. Na afloop van de garantie ga ik ook naar een goede onafhankelijke garage. ik doe zelfs de garantieperiode niet meer . heb een tusssenkomt gehad van front assist met bijna ongeval en de service was niks . dieteren aangeschreven en ze beweren dat je tijdens een onterechte tussenkomt vol op de gas moet gaan en dat de handleiding aangeeft dat je ten alle tijde de bestuurder bent ... dus ja ... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen