Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
In dat kastje zitten er ook zekeringen, die lopen tot onder de motorkap door. Zekering heb ik ook zelf moeten zoeken online. En dan nog eensvia garage laten nazien ook. 

Die schema’s hebben we toch allemaal in de chat geplaatst, vooral voor de caddy vanaf 2015
Geplaatst:
22 uren geleden, Gasspooky zei:

Die schema’s hebben we toch allemaal in de chat geplaatst, vooral voor de caddy vanaf 2015

Ja dat klopt maar ik dacht een pdf te vinden aangezien dat toch wat mooier is om uit te printen dan fotos.

1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto)

2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI)

spacer.png spacer.png
spacer.pngspacer.png

• 2 jaren later...
  • 4 maanden later...
Geplaatst:

Even een aanvulling. Ik heb recent de benzine tank volledig "leeg" gereden. Al is 'leeg' wel een ander concept dan vroeger. Geen sputteren of lucht aanzuigen. Mijn Caddy uit 2016 gaf melding op de boordcomputer dat hij leeg was. Reed op dat moment ~70 km/h.

Hierbij leek het trouwens eerder op vermogen reductie dan op motor uitschakelen. Weet niet of andere hier ervaring me hebben? Ik heb hem in ieder geval maar even uitgezet met het contact, de schakelaar weer op CNG prioriteit, en terug aangezet, direct verder op CNG (ik had hem met de schakelaar op benzine gezet) voor de 2 kilometer die ik nog moest om tot bij het tankstation te geraken.

Er ging 9,37 liter benzine in mijn volledig "lege" tank.

1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto)

2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI)

spacer.png spacer.png
spacer.pngspacer.png

Geplaatst:

Ik heb dit bij mijn Touran ooit voorgehad, maar toen waren de gastanks bijna leeg en schakelde de wagen niet over op benzine. Dat had ik voor als ik op reserve met mijn benzine stond en cng nagenoeg op was.

De motor ging dan in noodloop leek het. Motor afzetten en terug starten was dan de oplossing.

• Vind ik leuk 1

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...