Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

V-Gas Chambéry, L- of H-Gas ?

Maarten_H
 Delen

Aanbevolen berichten

Hey allen, 

Ik heb via de zoekfunctie heel wat info gevonden over het nieuwere V-Gas station in Chambéry maar nergens staat vermeld of je hier L- of H-gas tankt ?

Ook op de website van het station, als google maps, als de Romac Fuels, als Pitpoint app staat er geen info wat voor gas dit is.

Kan iemand me dit vertellen :-) ?

Ik moet binnen enkele weken een toer doen in de Alpen en Chambéry is men laatste CNG station voor de Alpen dus H-gas zou me heel goed uitkomen ;-)
Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

H-gas volgens zowel Gibgas als Carburogaz, dus dat zal wel goed zitten. Sowieso vind je L-gas bijna alleen maar in Nederland (waar het geproduceerd wordt) en stukjes van België en Duitsland, al de rest is bijna steeds H. Best sowieso ook die apps installeren, vertellen je ook vrij betrouwbaar wanneer een station buiten dienst is en welke betaalmiddelen aanvaard worden - allebei geen luxe in een land als Frankrijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey allen, bedankt voor de reacties.

@Bremel, die app's kende ik nog niet, net even gekeken en gedownload.

@Kris81, merci, zal ik zeker doen !

@Tristan, ik passeer er 5 Januari 's avonds, ik laat iets weten dan, moest je er zelf nog niet gepasseerd zijn dan ;-)

Wat ik wel merk met die app's even te bekijken de prijzen zeeeeer uiteenlopend zijn, sommige stations geven prijzen aan van €1,6, andere dan weer €2.2, toch wel een heel groot verschil :-O

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weken later...
Op 16/12/2021 om 12:50, Tristan zei:

Maarten,

Laat je je ervaring met dit tankstation nog eens weten. Ik moet er begin januari ook passeren.

merci en goeie reis.

Hey @Tristan, ik ben er uiteindelijk nooit geraakt... Een weekje geleden positief getest dus men vakantie is in het water gevallen :-( 
Je mag jouw bevindingen nog altijd laten weten anders voor als ik er volgende keer passeer :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb daar 2/1 getankt. Dat is H-gas uit LNG (vermoed ik, er staat een hele grote tank naast)
Er was ook een bus aan het tanken. Dus eens die haar 150 kg erin had gepompt had ik terug wat druk en ging het wat sneller.

Redelijk dicht bij de snelweg, wat niet altijd evident is (kuch Fauverney als ge van zuid naar noord rijdt).

(Ik heb betaald met Romac)

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

• Nieuwe aanmaken...