Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Maarten_H

Leden
  • Aantal items

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

Maarten_H won de laatste dag op 10 augustus 2021

Maarten_H had de meest gelikete inhoud!

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Maarten_H's prestaties

Beginnend lid

Beginnend lid (2/9)

  • Eerste bericht geplaatst
  • 1 week lid
  • 1 maand lid
  • 1 jaar lid
  • Eerste bericht geplaatst

Recente badges

7

Reputatie

  1. Hey @Tristan, ik ben er uiteindelijk nooit geraakt... Een weekje geleden positief getest dus men vakantie is in het water gevallen :-( Je mag jouw bevindingen nog altijd laten weten anders voor als ik er volgende keer passeer :-)
  2. Hey allen, bedankt voor de reacties. @Bremel, die app's kende ik nog niet, net even gekeken en gedownload. @Kris81, merci, zal ik zeker doen ! @Tristan, ik passeer er 5 Januari 's avonds, ik laat iets weten dan, moest je er zelf nog niet gepasseerd zijn dan ;-) Wat ik wel merk met die app's even te bekijken de prijzen zeeeeer uiteenlopend zijn, sommige stations geven prijzen aan van €1,6, andere dan weer €2.2, toch wel een heel groot verschil :-O
  3. Hey allen, Ik heb via de zoekfunctie heel wat info gevonden over het nieuwere V-Gas station in Chambéry maar nergens staat vermeld of je hier L- of H-gas tankt ? Ook op de website van het station, als google maps, als de Romac Fuels, als Pitpoint app staat er geen info wat voor gas dit is. Kan iemand me dit vertellen :-) ? Ik moet binnen enkele weken een toer doen in de Alpen en Chambéry is men laatste CNG station voor de Alpen dus H-gas zou me heel goed uitkomen ;-) Alvast bedankt.
  4. Hey, Ik vraag me sinds laatste vakantie af wat het effect is van het mengen van L-gas en H-gas. En hoe de gassen zich gedragen, dit puur informatief. Ik weet dat je deze gewoon kan en mag mengen maar ik vraag me dan af of het gas ook mengt in de tank. Of vormt er zich een laag van het ene gas boven op het andere. Ik vraag dit maar omdat ik op vakantie een half volle tank H-gas bijtankte met L-gas. In verbruik daarna ging men gas meter sneller naar beneden zoals altijd met L-gas (60km met 1/4 tank). Dit ging zo tot de tank half was (dus 120km met 1/2 tank. Daarna reed ik nog 200km met 1/2 tank, wat normaal bij H-gas zo is (ongeveer 100km met 1/4 tank) Daarom vroeg ik me dus af of het L-gas bovenop het H-gas blijft liggen of zo en dat eerst gebruikt wordt ? Een vraagje voor de experten lijkt me ;-) Alvast bedankt
  5. Hey, Ik rij nu 2 jaar met een Fiat Ducato op CNG (bereik ongeveer 400km) en deze is een beetje omgebouwd tot mobilhome. Al heel wat tripjes gedaan over verschillende Europese landen en nooit problemen gehad met CNG te vinden ( enkel in Italië me er aan mispakt dat je niet zelf mag tanken en dus de eerste avond daar, stond ik plots voor een gesloten pomp) Vorige week was Frankrijk aan de beurt, al heel wat over gehoord dus was benieuwd. Volgetankt in Luxemburg en kon door tot Dijon of Chalon-Sur-Soane, vlotjes tot aan Dijon dus dacht "ik tank wel aan het volgende station..." Niet dus, Chalon-Sur-Soane (GNVERT - CHALON-SUR-SAÔNE) is blijkbaar al een tijdje buiten dienst (permanent ??) Dan maar voort, beetje later terug gevallen op Benzine. Fiat heeft het leuke gedaan met de Ducato om hem te beperken in snelheid (max 90km/u) en PK's (teruggebracht naar 100PK) dus tegen 90km/u achter de camions gehangen tot aan het volgende station. Rap even gekeken op Pitpoint, Villefranche was het volgende station, viel nog we mee. Toch wel niet goed gelezen zekers op de Pitpoint app, Villefranche heeft een tankkaart nodig, heb ik dus niet... (ondertussen Romac kaart aangevraagd na het lezen van deze thread ;-) Dan maar naar Lyon, ondertussen begint men Benzine tank wel erg leeg te geraken (gaat maar dikke 100km mee). Eerste tankstation voor Lyon (ENGIE - COUZON-AU-MONT-D'OR) hetzelfde probleem als Chalon-Sur-Saone, verloederd, vuil tankstation en alle pompen afgesloten met rood-wit lint, (ook permanent gesloten ?) Dan maar naar het volgende... Volgens Pitpoint opnieuw een Engie station (ENGIE - VILLEURBANNE), ik maak me al een beetje zorgen... Laatste kilometers gaan door een wat rare woonwijken, net zoals bij het vorige station, ik had geen hoop meer... Maar dan plots, jawel een CNG station dat werkt ! Zo blij dat ik kon tanken er direct aan begonnen, pas vlak voor het tanken gezien dat ik een knop moet ingedrukt houden tijdens het tanken. "Had ik dat maar even op voorhand gezien" bedenk ik me terwijl ik eigenlijk heel dringend moest gaan pissen... en +30kg voltanken duurt wel een menuutje of 5. Mijn eind bestemming was de Alpen dus ik zag nog 4 stations in Grenoble. "Eentje daarvan zou wel moeten werken" dacht ik. Bij aankomst gezien dat er toch steden zijn in Frankrijk die het snappen. Zeer recente, mooie, grote tankstations (GEG) waar het tanken zeer vlot en makkelijk ging. Moraal van het verhaal, ik had beter opzoek werk moeten doen voor ik naar Frankrijk trok. Frankrijk doorrijden op CNG valt wel mee, zolang je de juiste pompen weet zijn ;-)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...