Ga naar inhoud

VW caddy van 1.4 tgi cng

davidck
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen. Ik heb onlangs voor het eerst een auto op aardgas gekocht.
Het is een VW Caddy busje dat ik nodig heb voor mijn werk als conciërge. Nu heb ik de vraag hoeveel kilometer ik er nog mee kan rijden, want ik wil er graag lang mee rijden. Op dit moment is de kilometerstand 139.500 km. Ik weet niets over de duurzaamheid van een aardgasmotor. Dus ik zou dankbaar zijn voor uw hulp :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt niet fundamenteel te verschillen van voertuigen op benzine en diesel. Ik denk dat klassieke onderdelen (distributieriem, overbrenging, ophanging...) veel eerder een issue zullen zijn en potentiële reden om de auto weg te doen dan problemen die echt met het aardgasgedeelte van de auto te maken zullen hebben. Ergens tussen 200 en 300K zul je dan wellicht op het punt zitten dat de kosten misschien groter worden dan de restwaarde van de auto.

Afhankelijk van je afgelegde kilometers lijken tijdsbeperkingen me eerlijk gezegd een groter aandachtspunt: de CNG-tanks moeten na 20 jaar vervangen worden (wat wellicht duurder zal zijn dan de restwaarde van de auto dan) en vanaf 2030 zal het moeilijk zijn om in de meeste LEZ's nog binnen te raken.

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf natuurlijk nog geen jarenlange CNG-ervaring, maar afgaand op wat je hier en elders vindt doen verreweg de meeste CNG-gerelateerde problemen zich de eerste tienduizenden, uiterlijk 100.000 km voor (en dan nog lijken ze betrekkelijk zeldzaam). Als de jouwe 139.000 km gehaald heeft zonder grote problemen, zie ik geen enkele reden waarom de CNG-installatie niet nog eens zo lang zou kunnen meegaan. In tegenstelling tot sommige klassieke auto-onderdelen is heel die CNG-installatie heel robuust - heel wat mensen zijn dan ook van mening dat al die extra formaliteiten (zoals de vierjaarlijkse keuring, de verplichte vervanging na 20 jaar, de verplichte sticker...) nogal overkill zijn.

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog een vraag, zoals ik al zei gebruik ik mijn Van voor werk. Mijn vader en ik zijn conciërges, en we hebben een bestelwagen stellingsysteem nodig zodat we meer orde en structuur hebben in mijn VW. Momenteel proberen we gewoon alles in het busje te stoppen en het op een of andere manier op te lossen maar het is echt een puinhoop. We hebben iets nodig dat het makkelijker maakt om de dingen te vinden die we nodig hebben, zodat we geen tijd verspillen met zoeken. Ik heb al gezocht op het internet en kwam deze pagina tegen: https://www.mysortimo.be/nl_BE/producten/bedrijfswageninrichting Ze hebben goede recensies, maar ik kan niet echt zeggen of ze goed zijn of niet. Hebben jullie ervaring met hen of met een ander bedrijf dat goede bedrijfswageninrichting aanbiedt? 

Dat is ook mijn laatste vraag, dan heb je me ook genoeg geholpen haha 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldig, ja, de vorige eigenaar zei dat hij geen grote problemen met de auto had en er ook voorzichtig mee reed.
Dat stelt me gerust. Maar het is meestal zo dat ik me direct na de aankoop te veel zorgen maak en dan zijn er geen problemen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat laatste moet je toch enigszins voorzichtig mee zijn, afgaand op advertenties voor tweedehands auto's moet het land vol zitten met oude bompa's die hun auto maar een keer per week gebruiken om naar de winkel te gaan. :P Sowieso dus altijd grondig het onderhoudsboekje nakijken (waarbij een niet of onvolledig ingevuld boekje altijd een extra reden tot waakzaamheid is) en best ook eens bij een VW-dealer laten opzoeken wat zij terugvinden qua historiek, alles wordt tegenwoordig digitaal gelogd.

aangepast door Bremel
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

• Nieuwe aanmaken...