Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Black Friday 2018
JoBé

Dag van de Aarde ... M & G "live" @ 22-04-2017 ?

Recommended Posts

dag-van-de-aarde.jpg

Een jaarlijkse dag met activiteiten die tot doel hebben mensen bewust te maken van het bijzondere van de aarde en het leven daarop.
Op deze dag wordt op positieve wijze aandacht gevraagd voor de wereldproblematiek rondom natuur, milieu en klimaatverandering. Bezinning en plezier staan hierbij voorop.
In de Verenigde Staten van Amerika is de Dag van de Aarde (International Earth Day) sinds 1970 een populair fenomeen. Ook in Frankrijk is de Dag van de Aarde al langer ingeburgerd.
Sinds 2004 krijgt deze dag ook in Nederland steeds meer bekendheid. 

En wat doet België ???

Misschien een idee om die dag een "Meet & Greet LIVE" te doen met de forumleden?
Inpikken op een reeds gepland evenement in 't teken van de DagvandeAarde, of in "eigen beheer" hier iets uitwerken? 
Ergens een bos gaan opruimen? Cfr. CITO @ geocaching, voorbeeldje) ?

Zijn er forumleden geïnteresseerd in een "M & G Live" ? En zo ja: iemand nog een leuk ideetje voor een event ?

't Is maar een vraag ... ;)

795350_5.png    2016 Audi A3 S-line g-tron S-tronic

2011 VW Touran TSI EcoFuel R-line (7seats):  937341_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zou jullie wel eens live willen ontmoeten. (Sorry, dit lijkt misschien te fel op pubers die na lang facebooken ook eens in het echt willen afspreken. Ik bedoel het niet romantisch:D)

Een bos opruimen zou kunnen. Er is wat plaats in zo'n Caddy Maxi, maar een trekhaak voor een aanhangwagen zat er met 7 plaatsen niet in. Dus erg veel rommel mag er in dat bos niet liggen of het bos mag niet te groot zijn. :P

De foto's die aardgasrijder gisteren gepost heeft hebben me wel nieuwsgierig gemaakt naar een bezoekje achter de schermen bij DATS24 of Pitpoint. Zo iets zou er voor mij al in mogen zitten (als verwijzing naar het thema van de dag).

Voor de rest een ontspannen dagje waarbij de kinderen over CNG kunnen 'zagen tegen elkaar', de mannen wat kunnen 'kletsen bij de koffie' en de vrouwen wat kunnen spelen in een mooi park (thema) van één of ander provinciaal domein. Hoewel we ieders voorkeur hierin ook kunnen respecteren.

Misschien kan er ook via NGVA naar een interessante invulling gekeken worden.

Misschien ook leuk om per provincie een vertrektijd en -plaats vast te leggen zodat er een 'konvooi' CNG wagens op weg is (zoals een treffen van moto's, oldtimers, ...)

Ik spui maar wat. Dit is zo wat er als eerste in me opkomt. Misschien komt er nog wel wat. Misschien help ik anderen met ideeën...

Alleszins... goed initiatief wat mij betreft.

• Vind ik leuk 1

VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Leuk idee ! :D
Ik ga er dit weekend eens over nadenken.
We zijn een kleine community (wel steeds groeiend), ik weet niet hoeveel volk we op de been zullen/kunnen krijgen en waar we dit zouden kunnen organiseren.

Iemand met een leuk idee mag zich uiteraard altijd melden in dit topic.
Gezien de activiteit op de website (bezoekers) komen de meesten uit de regio Antwerpen, Limburg en Vlaams-Brabant.

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb Webhosting & Webdesign
Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 50.000 km and counting

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 160.000 km  and counting

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 20/1/2017 om 21:59, JoBé zei:

Misschien een idee om die dag een "Meet & Greet LIVE" te doen met de forumleden?
Inpikken op een reeds gepland evenement in 't teken van de DagvandeAarde, of in "eigen beheer" hier iets uitwerken? 
Ergens een bos gaan opruimen? Cfr. CITO @ geocaching, voorbeeldje) ?

Zijn er forumleden geïnteresseerd in een "M & G Live" ? En zo ja: iemand nog een leuk ideetje voor een event ?

't Is maar een vraag ... ;)

Ja, ik ben geïnteresseerd in een "M & G Live" op die dag, zaterdag 22 april, de zaterdag na Pasen.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,14 kg/100 km | 242.000 km and counting...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik moet op deze bewuste zaterdag werken, maar kan een poging  doen om vrij te wisselen. Zijn er concrete plannen voor die (of een andere) dag? Ik had begrepen dat er toch redelijk wat interesse voor was. 

VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben vergeten te reageren in dit onderwerp, waarvoor mijn excuses.

Het is een leuk idee om een Meet en Greet te organiseren of een activiteit in het kader van Dag van de aarde.

Momenteel ontbreekt het me aan tijd wegens een nieuwe job.

Het is wel iets dat ik in de toekomst wel eens wil organiseren :D

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb Webhosting & Webdesign
Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 50.000 km and counting

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 160.000 km  and counting

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Discussieer mee

Je kan nu reageren en later registreren Als je een account hebt, login met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Verwijder opmaak

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Nieuwe aanmaken...