Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
18 uren geleden, Koen C zei:

Ja dat klopt, maar ik zou het ineens koppelen aan een bezoek van een stad in de buurt of iets dergelijks.

Wel daar nog geraken met openbaar vervoer vanaf het industrieterrein in "the middle of nowhere"...

Als het zonnetje schijnt zoals vandaag, dan kan je ook de fiets in het koffer steken, en zo naar de stad rijden of de omgeving bekijken. Of elektrische fiets op fietsendrager als je dat hebt.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:
17 uren geleden, muscles zei:

Als het zonnetje schijnt zoals vandaag, dan kan je ook de fiets in het koffer steken, en zo naar de stad rijden of de omgeving bekijken. Of elektrische fiets op fietsendrager als je dat hebt.

Ah ja, goed idee !

Twee problemen echter :(:

1. mijn Gazelle stadsfiets van 1997 gaat echt niet in een koffer van een Ypsilon :)  zelfs niet met leuning achterbank plat.  Laat staan als we beiden "die stad in de buurt" willen bezoeken.  

Nee, het is ook geen goed idee om 1 van ons beiden achterop de fiets te laten zitten.  We zijn geen 16 meer... xD

2. geen trekhaak mogelijk op zo'n Ypsilon.  En een trekhaak enkel voor fietsen (indien bestaand) : nee, zoveel fietsen we ook niet.

Even een Brompton plooifiets gaan kopen om daarna een besparing te doen van 50 à 100 € op een keuring CNG tanks (en in het zonnetje te gaan fietsen), lijkt me niet echt "economisch efficient" :D .

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km)

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Mazda 2 Homura '24

Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb de tanks laten keuren in Tienen.

Ik heb aan 3 firma's prijs gevraagd via email waaronder Olen en d'Ieteren. Van de firma uit Olen heb ik geen antwoord gekregen. d'Ieteren reageerde dat ik bij een Volkswagen garage terecht kon. Dat riskeerde ik niet en omdat de firma uit Tienen snel reageerde en ik er de week erop een afspraak had, heb ik dat maar gedaan.

Het ontvangst was er trouwens zeer goed. Ik heb het ook gecombineerd met het afhalen van het vignet 705 bij de douane in Tienen en de autokeuring. Het zit er allemaal op een zakdoek bij elkaar. Mooi meegenomen.

Koen P

Geplaatst:
1 uur terug, KoenP zei:

Hallo,

Ik heb de tanks laten keuren in Tienen.

Ik heb aan 3 firma's prijs gevraagd via email waaronder Olen en d'Ieteren. Van de firma uit Olen heb ik geen antwoord gekregen. d'Ieteren reageerde dat ik bij een Volkswagen garage terecht kon. Dat riskeerde ik niet en omdat de firma uit Tienen snel reageerde en ik er de week erop een afspraak had, heb ik dat maar gedaan.

Het ontvangst was er trouwens zeer goed. Ik heb het ook gecombineerd met het afhalen van het vignet 705 bij de douane in Tienen en de autokeuring. Het zit er allemaal op een zakdoek bij elkaar. Mooi meegenomen.

Koen P

En wat was de totale kostprijs van dat alles?

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:

In totaal was ik €234,69 incl. BTW kwijt voor de keuring van de tanks. De keuring van de tanks koste €60 excl. / tank, de rest was voor de waxbehandeling.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...