Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De Variant heeft inderdaad 2 tanks met in totaal 15 kg. Met H+ gas is 420 km zeker haalbaar. Grote voordeel van de Golf (Variant) TGI en de Audi G-tron tegenover de Seat Leon TGI en de Octavia G-tec zijn de composiettanks die bij eerstgenoemden gebruikt worden. De Skoda en de Leon hebben zwaardere stalen tanks die in het verleden wel eens voor roestproblemen durfden zorgen.

Geplaatst:

Klopt, echter zijn er maatregelen getroffen om dit te voorkomen.
Extra speciale coating op de tanks en een andere kap onderaan de wagen.
Voordeel van composiet is dat het lichter is tov staal en het verbruik dus iets gunstiger zal beïnvloeden B|
Toen ik mijn offerte vorig jaar vroeg voor de Golf variant TGI kostte die +/- 2500 euro meer en zat de trekhaak er nog niet op.
Nu op het autosalon was de prijs ongeveer hetzelfde als de skoda octavia combi met DSG7-bak... 

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Geplaatst:

Ik denk dat je voor composiet zeker het dubbele gaat betalen , maar ze zijn practisch onverslijtbaar , ik heb voor een andere hobby flessen van 300bar composiet met keuring om de 5jr en onbeperkt gebruik ,dus zonder vervaldatum,Een fles van 12liter kost me dan 500e

Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.

Geplaatst:

@Bob er zou volgens sommigen verschil zijn in de gebruikte composiet tanks tussen de Vw Golf en de Audi A3.
Wat het verschil is weet ik niet, maar ik dacht dat het gewicht ook een rol speelde

Geplaatst:
Op 31 januari 2016om07:33, Aardgasrijder zei:

Klopt, echter zijn er maatregelen getroffen om dit te voorkomen.
Extra speciale coating op de tanks en een andere kap onderaan de wagen.
Voordeel van composiet is dat het lichter is tov staal en het verbruik dus iets gunstiger zal beïnvloeden B|
Toen ik mijn offerte vorig jaar vroeg voor de Golf variant TGI kostte die +/- 2500 euro meer en zat de trekhaak er nog niet op.
Nu op het autosalon was de prijs ongeveer hetzelfde als de skoda octavia combi met DSG7-bak... 

Buiten leder, xenon en de GPS heb ik de meeste opties genomen, ik heb 25.000€ betaald....

Geplaatst:

Inruilwaarde oude wagen was hoeveel?
Lijkt me een zeer goede prijs

Geplaatst:

Hoi Franciskine

De foto die je toont is inderdaad de kofferruimte, dit is de extra bescherming naar de aardgastanks toe. Dit is zo bij ieder model van de VW-groep.

De VW TGI heeft 2 aardgastanks die zowel boven als onder bescherming hebben.
Zie hieronder, de 2 blauwe tanks, dit is voor de Vw Golf berline hetzelfde als de Vw Golf variant.

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it

Vanaf novemer 2014 werd de VW Golf uitgerust met composiet tanks ipv stalen tanks.

• 4 weken later...
Geplaatst:

Het verschil tussen ijzer en carbon is dat de laatste veel beter tegen de uitzetting kunnen bij het drukken . Metalen flessen verouderen "veel" vlugger waardoor ze na een aantal drukingen niet meer terugkeren naar hun oorspronkelijke staat , een carbon kan veel beter tegen de rek omdat er minder metaal in zit en ze beter naar hun oorspronkelijke maat terugkeren bij lege tank . Een carbon bestaat uit een dunne metalen fles als drager van het carbon dat er rond word gewikkeld samen met een twee componenten lijm.Een wikkeling beschadigen = afkeuring , op dat punt zijn ze dan weer fragieler.

• Vind ik leuk 1

Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.

Geplaatst:

Beste Bob,

Het type fles wat jij beschrijft is Type 3.

Er zijn 4 type flessen/cilinders.
Type 1: stalen fles
Type 2: dunnere stalen fles die in het midden omwikkeld is met composiet
Type 3: Dunnere stalen fles die volledig omwikkeld is met composiet

Type 4: een metaalvrije fles. Een plastic fles die volledig met composiet is omwikkeld

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Weeral iets bijgeleerd si , welke eigenschappen hebben die, wat betreft de druk?

Ik ga er nog een paar bijzetten : de alu-fles en binnenkort de titanium mss ???

• 3 weken later...
Geplaatst:

De uitleg van VW vind ik wel wat dubbelzinnig :  twee volle tanks aardgas, die beide(alle twee) 15 kilogram capaciteit hebben, 420 kilometer overbruggen. Twee tanks van 15kgr=30kgr > 30/420x100=7,1kgr/100km.Tamelijk gulzig , toch?

Geplaatst: (aangepast)
4 minuten geleden, Bob zei:

De uitleg van VW vind ik wel wat dubbelzinnig :  twee volle tanks aardgas, die beide(alle twee) 15 kilogram capaciteit hebben, 420 kilometer overbruggen. Twee tanks van 15kgr=30kgr > 30/420x100=7,1kgr/100km.Tamelijk gulzig , toch?

Hun Nederlands taalgebruik is niet helemaal correct en er is inderdaad verwarring mogelijk, men bedoelt wel degelijk dat de tanks samen 15 kg hebben. En over de 420 km is enkel mogelijk met hoog calorisch gas...

ik ben vanmiddag mijn Golf Variant TGI gaan oppikken.....?

aangepast door Franciskine
Geplaatst:

Onlangs heb ik een nieuwe golf variant tgi highline in Duitsland besteld, een EU wagen en die ga ik zelf invoeren.

Toch de moeite qua prijs, zelfs nog na de 2% btw verschil die moet nog betaald worden aan de belgische douane.

Maar weet iemand of de taal van de bordcomputer kan gewijzigd worden, is NL mogelijk? Brembos zal iets meer weten.

VW GOLF VARIANT 1.4 TGI  HIGHLINE LIMESTONE-GREY 7/2016

Geplaatst:

Taal in boordcomputer kan je gewoon vrij aanpassen hoor B|

@Brembos klopt dit?

Ik weet dat bij de  VWgolf van mijn ouders er geen NL te kiezen valt (wagen is 4 jaar oud en gekocht in BE)

Geplaatst: (aangepast)

Profiiciat met je buitenlandse aankoop ! Waar heb je hem gekocht ? Bij mij was het prijsverschil +/- 5.000 euro. Boordcomputer kan je probleemloos zelf naar Nederlands omzetten. Enige nadeeltje was dat de wagen met een Tjechisch onderhoudsboekje en gebruiksaanwijzing geleverd werd. Ik kon echter een gratis Nederlandstalige handleiding gaan afhalen bij de lokale dealer. Een Nederlandstalig onderhoudsboekje moet ik nog zien te vinden....Bij de Golf 6 was Nederlands niet voorzien in de boordcomputer dacht ik

aangepast door Brembos
Geplaatst:

thnks Brembos,

Bij mij is het prijsverschil +/- 3000eur. Toch nog een goede bedrag bespaard. Ik heb de wagen besteld via jutten en koolen in waldfeucht. Eigenlijk was ik van plan te bestellen via "von den forst" maar de communicatie was heel traag en ik kon echt niet langer wachten, ik wil de wagen hebben voor onze grote vakantie in augustus. J&K zijn ook +/- 200eur goedkoper. Oef, blij dat er zal geen probleem worden met NL in het bordcomputer.

Bij elke onderhoudsbeurt gaat de wagen bij een VW dealer in de buurt,   onderhoudsboekje en handleiding in het NL hoop ik te kunnen bestellen via deze garage.Als jij alternative bronnen hebt gevonden, tips steeds welkom.

VW GOLF VARIANT 1.4 TGI  HIGHLINE LIMESTONE-GREY 7/2016

Geplaatst:

Bij mij was VDF iets goedkoper. Zal ook wel aan de opties liggen die je erbij hebt genomen. VDF heeft trouwens vroeger nog bij Juetten-Koolen gewerkt en is een paar jaar geleden op zichzelf begonnen. Bij mij liep de communicatie trouwens zeer vlot. Enig minpuntje was de lange levertermijn (11 maand) maar dat zou nu beter zijn.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...