Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Waarom heeft hij zijn motorkap openstaan?
Of zie ik dat verkeerd?

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Geplaatst:
1 uur geleden, Aardgasrijder zei:

Waarom heeft hij zijn motorkap openstaan?
Of zie ik dat verkeerd?

Hij zit daar inderdaad ook achter (zijn geluk misschien?), ik zie soms nog wel mensen dat doen (bv ruitenvloeistof bijvullen of iets dergelijks)...

Geplaatst:

Ik rommel doorgaans in mijn koffer en zwier alle deuren open om de papiertjes en rommel in de vuilbak te gooien :$
Jawel 2 kinderen maken rommel (en de papa ook).

Ik lees op verschillende internationale Duitse websites dat Aral stopt met CNG in Duitsland (of toch tijdelijk - van een paniekreactie gesproken !)... En er nog stations zijn die door dit voorval dicht zouden zijn, enkele ESSO-pompen.

Het betreft hier dus wel degelijk een Touran die ouder is én op de lijst stond om terug binnen te gaan voor inspectie en dit ook in het verleden een inspectie zou moeten hebben gehad. Bij de oudere modellen ontbrak een degelijk beschermlaag en roestten de tanks door. Enige tijd geleden stond op het forum ook een foto van een ontplofte Touran, zelfde model.

Geplaatst:

Bij die al ontplofte Tourans mag men blij zijn dat er niemand meer in de wagen zat.

Stel je voor dat er nog kinderen op die achterbank zitten tijdens het tanken ! 

Ik zal toch maar een elektrische auto kopen zeker ipv een cng ? Nu ja, daarvan kunnen de batterijen dan spontaan in brand vliegen en zijn bijna niet meer te blussen. Er zijn ook al enkele zulke Tesla gevallen bekend.

En bij een auto op waterstof zijn de drukken nog hoger dan cng (700 - 800 bar). Als er ooit zo een ontploft zal heel dat tankstation verdwenen ziijn.

Wat veiligheid betreft zal diesel een van de veiligste brandstoffen zijn.

Geplaatst:

Tja ik bedacht me net hetzelde, ik heb zelf 2 kinderen die al eens in de wagen zitten als ik tank.
Echter de Touran is zowat het probleemgeval van VW als ik op duitse aardgasfora lees.
Het heeft te maken met de bescherming van de onderkant die in de beginjaren niet optimaal was en waardoor er roest optrad bij de tanks met corrosie tot gevolg (een verzwakte tank).
Het is wel de slechtste reclame die je kan hebben voor CNG :(

Geplaatst:

Daar mag je niet bij naadenken

op de foras noemen ze de tanks zogenoemde blaue flessen, die waren vroeger blau geschildert met een zwart e kap

volgens de mannen de grootste rommel die vw oit kon inbouwen er was de eene trugroepaktie na de andere

vraagje: hoe dik is zo een tank en zou dit inteorie ook met een intakte tank kunnen gebeuren

ps: niets tegen de vrouwen zeggen of wij mogen mischien niet meer mee rijden he !!

Geplaatst:

Momenteel op verlof in Noord Italie. Reeds 1300 km gereden met een gemiddeld verbruik van 3.9 kg/100 km (laagste 3.1 kg/100 km). Ik zal hem vlak voor de Oostenrijks/Duitse grens maar voltanken met CNG en Super. Heb geen zin om in Duitsland voor gesloten pompen te staan en zal dan maar een 400 km op benzine rijden. Esso en Shell stoppen blijkbaar ook tijdelijk met CNG;Hopelijk volgt Belgie niet. Wederom , na dieselgate , een grote blamage voor het VW concern.Ik hoop dat ik met mijn composiet tanks gespaard blijf van dergelijke problemen...

Geplaatst:
1 uur geleden, CNGarni zei:

Die voortgetrokken wordt door een VW Touareg xD

...op CNG?? ;-)

Doblo één jaar oud: 33.000 km waarvan 10.000 km op benzine vanwege een steeds wederkerend defect!

• 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...