Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Premie aardgasfederatie

maartenleemans

Aanbevolen berichten

Ik kreeg net telefoon van mijn garagist die wist me te melden dat de 'pot' voor de premies (bijna) leeg zou zijn. Ik dacht dat er enkel een limiet in de periode was... Aangezien ik pas zaterdag mijn contract voor de auto kan tekenen, heeft hij nog snel in mijn naam de aanvraag gedaan. Hopelijk krijg ik toch mijn premie... (voor mijn huidige wagen heb ik helaas nooit een premie gekregen) 

aangepast door maartenleemans
  • Vind ik leuk 1

Fiat Fiorino 'Bakske' CNG 2012-2016

Volkswagen Caddy Maxi 'Torpedo' 1.4 TGI sinds 2016

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maarten, op het autosalon hadden ze gemiddeld 20 aanvragen per dag voor de premie (uit goede bron vernomen), er was 500.000 euro voorzien als ik me niet vergis, oftewel 500 premies van 1000 € voor particulieren. De 500.000 euro wordt in totaal voor particulieren als professionelen voorzien.
Op het autosalon had ik dus contact met de aardgasfederatie en ze zouden tijdig communiceren als de premies bijna op zouden zijn OF als ze extra budget zouden gaan voorzien.
Pak de premie inderdaad maar als je kan.

Op het autosalon was het ZEER ZEER DRUK op de aardgasstand, zelf ben ik een kleine halve dag aanwezig geweest, de interesse was zeer groot, dus dat de premiepot bijna leeg zou zijn lijkt me hiervan een logisch gevolg.

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb op 4 januari al de aanvraag gedaan voor de premie (via e-mail) en dezelfde dag al antwoord gekregen dat het in orde was.

Had in de kleine lettertjes gelezen dat er inderdaad 'slechts' 500.000 euro voorzien werd en had een voorgevoel dat dit wel eens snel zou kunnen op zijn.

We wilden oorspronkelijk naar het autosalon gaan voor we een nieuwe auto kochten maar hebben dit dan toch maar vroeger gedaan om de premie zeker niet mis te lopen.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren nog een mail naar hen gestuurd met de vraag hoeveel premieaanvragen  ze ondertussen al hebben gekregen.
Tot op heden nog geen nieuws. Na het autosalon kopen de meesten pas hun auto, niet op het autosalon zelf.

De rush zal nu dus wel op gang komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, maartenleemans zei:

Ik kreeg net telefoon van mijn garagist die wist me te melden dat de 'pot' voor de premies (bijna) leeg zou zijn. Ik dacht dat er enkel een limiet in de periode was... Aangezien ik pas zaterdag mijn contract voor de auto kan tekenen, heeft hij nog snel in mijn naam de aanvraag gedaan. Hopelijk krijg ik toch mijn premie... (voor mijn huidige wagen heb ik helaas nooit een premie gekregen) 

Ik heb ook zo een telefoon gehad dat ik vandaag moet beslissen om mijn wagen te kopen !!

Is dit een truc of is het gewoon zo, ik kan vandaag niet gaan tekenen en moet tot het wknd wachten.

Ik vind het in ieder geval bizar , zeker dat men vorig jaar het gehele jaar de premie gaf...

Afwachten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bel eens naar:

The Belgian Natural Gas Vehicle Association
Tel: +32 (0) 2 383 02 00

Ik vrees dat het geen truc is maar relateit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op 10 januari een premie aangevraagd voor mijn skoda en tot op heden niks gezien.

Men beloofde nochtans dat de premie binnen de 15 dagen op de rekening zou staan wat nog niet gebeurd is en nu plots zijn ze op , vreemd.

Was van plan van mijn seat MII inte ruilen voor een seat leon en opeens zijn mijn dromen op 1 dag weg !!

Ik begrijp het niet , heb de offerte van vorig weekend , wou er nog rustig even over nadenken om komend weekend te beslissen , en nu ?

Gedaan met de leon te kopen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Bruno zei:

Ik heb op 10 januari een premie aangevraagd voor mijn skoda en tot op heden niks gezien.

Men beloofde nochtans dat de premie binnen de 15 dagen op de rekening zou staan wat nog niet gebeurd is en nu plots zijn ze op , vreemd.

Was van plan van mijn seat MII inte ruilen voor een seat leon en opeens zijn mijn dromen op 1 dag weg !!

Ik begrijp het niet , heb de offerte van vorig weekend , wou er nog rustig even over nadenken om komend weekend te beslissen , en nu ?

Gedaan met de leon te kopen ?

Bruno de premie wordt pas uitbetaald na levering van het voertuig en inschrijving bij DIV.
De premie wordt dus niet uitbetaald bij aanvraag van de premie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Bruno zei:

Wel , dan heb ik mij verkeerd uitgedrukt. o.O

Al hetgene je hierboven getypt hebt is gebeurd en ik rij er al mee sinds 6 januari.

Ik dacht dat de premie slechts geldig was voor auto's besteld tussen 1 januari en 29 februari 2016.

Aangezien je de wagen al op 6 januari hebt, vermoed ik dat die vorig jaar al besteld is. Ik vrees dat je dan geen beroep zal kunnen doen op de premie.

aangepast door maarten
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maarten,

Jawel , heb me heeeel goed geinformeerd en ik kreeg de premie van het jaar 2015 

Heb alles doorgemaild en werd goedgekeurd door dhr Hendricxk of zo, maar blijft duren en nu met dit bericht van vandaag zou men al schrik krijgen

Hopelijk komt het goed o.O

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bruno heb je de premie van 2015 dan aangevraagd hoop ik?
http://www.ngva.be/downloads/Formulier_Premie_aanvraag_CNG_voertuigen_NL2015-2.pdf

Deze kon je vorig jaar het hele jaar aanvragen wegens te weinig interesse. Ik heb mijn premie toen in juli aangevraagd, ik was toen de 300ste dacht ik.
http://www.aardgasrijder.be/blog/premie-aardgas-in-2016/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziehier de reactie van de ngva

Beste,

Ik zie nu dat het voertuig in 2015 werd besteld en al geleverd is. Dus dit antwoordt niet aan de voorwaarden voor de premie 2016.

Ik zal dit als een premie 2015 beschouwen (ook 1.000 euro). Dus dat verandert niks voor u. Ik moet toch nog een kopie ontvangen van het tweede luik van het kentekenbewijs.

Betaling normaal binnen de 15 dagen

Met vriendelijke groeten

Description: cid:image001.jpg@01CCFB8F.240B7ED0

Didier Hendrickx

KVBG | ARGB

T 02 383 02 62

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...