pluxy Geplaatst: 18 augustus 2019 Geplaatst: 18 augustus 2019 Al een tijdje aan het zoeken naar de oorzaak van een dab-probleem. Signaal valt weg als ik in garage rijd ( een gewone garage met een sectionaal deur.) Onderweg ook soms. In Duitsland ontvangt deze GEEN enkele radiozender. Heeft er hier iemand ook last van? Verder in België ook maar van een paar zenders het logo aanwezig. Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano :
wannes Geplaatst: 19 augustus 2019 Geplaatst: 19 augustus 2019 Geen ontvangstproblemen.Die logos waren ook een probleem op mijn skoda superb toen de vrt overging van dab naar dab+, dat is nooit in orde gekomen, ook niet na contact met vrt.
Aardgasrijder Geplaatst: 19 augustus 2019 Geplaatst: 19 augustus 2019 @pluxy tijdens het rijden heb ik op sommige plaatsen waar ik frequent kom ook hetzelfde probleem. Daar valt keer op keer voor enkele seconden het bereik weg, dit heeft te maken met een stoorzender in de buurt. Wat betreft het binnenrijden van een garage, hier heb ik dit nog niet meegemaakt, tenzij er daar natuurlijk ook een stoorzender aanwezig is. Woon je in een goedgeïsoleerde woning? Dan kan dit je stoorzender zijn, want met alle PIR- en PUR-platen kan er soms geen signaal meer het huis binnen. In het buitenland en in België heb ik zelf geen last van ontbrekende zenders, dit werkt bij mijn Octavia echter wel goed. Heel af en toe duurt het lang voordat een zenderlogo geladen wordt, maar dit is eerder de uitzondering. De dealer al eens gecontacteerd? Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Koen63 Geplaatst: 19 augustus 2019 Geplaatst: 19 augustus 2019 Ik kan het bovenstaande van Aardgasrijder beamen. Ook steeds op dezelfde plaatsen kan het signaal eventjes wegvallen.
MaXX99 Geplaatst: 19 augustus 2019 Geplaatst: 19 augustus 2019 Ik heb sinds enkele maanden een zeer slechte DAB ontvangst in de Caddy waar het signaal constant wegvalt ... soms een kwartier zelfs niets ... totaal onbruikbaar. In Nederland werkt de DAB echter wel perfect ... Ook in onze Golf heb ik er totaal geen last van. Ik heb het eens aan de garage voorgelegd en ze vonden geen technisch probleem. Wel zijn er richtlijnen van VW uit waarbij alle USB toestellen, SD-kaarten en andere als mogelijke stoorzenders worden aangehaald. Nu zit er wel wat extra electronica in onze caddy en merk ik een klein verschil als ik de Qi-lader (draadloos opladen) uitschakel, maar dat verklaart uiteraard niet waarom het in Nederland en in onze Golf wel werkt ....
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen