oudendijk Geplaatst: 9 augustus 2019 Geplaatst: 9 augustus 2019 Beste Allen. Ik heb een 2 de hands Fiat 500l lounge op cng van 2014 met 100.000km op het oog. Nu deze staat te koop met overname van men Peugeot 207 van 2010 voor 6000 € bij een dealer. Nu de dealer meld mij dat deze auto inorde is en geschouwd word voor verkoop met carpass. Nu is deze dealer niet bereid op garantie op deze Fiat te geven omdat hij niet vertrouwd is met cng auto's. Nu stel ik mij de vraag of ik deze auto zou kopen of niet ? Dank
Celen Geplaatst: 9 augustus 2019 Geplaatst: 9 augustus 2019 Topic naam... Dit is wel een hobby aan het worden op dit forum. Je kan er even goed 'geitenkaas' zetten. Is even duidelijk. indien dit een officiële dealer is moet die 1 jaar garantie geven op een tweedehand wagen. Iemand die spontaan aangeeft geen garantie te geven, dan stinkt er toch iets aan dit zaakje? 1
oudendijk Geplaatst: 9 augustus 2019 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2019 Hij geeft aan dat de garantie verzekering voor 1 jaar geen cng auto's wil verzekeren. Ik stelde voor om enkele maanden garantie te geven maar hij ging hier niet op in dus twijfel ik ....
Lange_666 Geplaatst: 9 augustus 2019 Geplaatst: 9 augustus 2019 Geen garantie, niet doen. Punt. Als hij niet vertrouwd is met CNG moet hij er ook maar geen verkopen, 2de hands of niet. Beetje hetzelfde als die Skoda dealer die geen CNG wil verkopen. https://www.aardgasrijder.be/forum/topic/2247-skoda-dealer-wil-mij-geen-cng-wagen-verkopen/#comments
Aardgasrijder Geplaatst: 9 augustus 2019 Geplaatst: 9 augustus 2019 @oudendijk ik ben zelf ook weigerachtig om een wagen zonder garantie te kopen bij een handelaar, echter heb ik mijn Touran uit NL geïmporteerd zonder garantie en deze wagen heeft geen gebreken. Een handelaar kan extern garantie afsluiten voor een 2dehands wagen, ik heb geen weet van externe firma's die CNG weigeren of uitsluiten. Ik zou alvast het chassisnummer van de wagen opvragen en bellen naar de / een Fiat garage waar het onderhoud werd uitgevoerd. Zeg dat je belt omdat je het voertuig op het oog hebt. Dit heb ik zelf ook gedaan met mijn import uit Nederland. Ik heb gebeld naar de VW-garage in mijn gemeente en heb toen alle gebreken en herstellingen doorgekregen, tot de koplampen, zekering van de stoelverwarming toe. Dus eerst dit proberen en je dan afvragen als je de wagen wil kopen. Mocht mijn VW Touran je interesseren, die is ook te koop 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
oudendijk Geplaatst: 9 augustus 2019 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2019 Ik heb besloten om deze Fiat niet aan de kopen en dank ik jullie voor de reactie
Ivivke Geplaatst: 9 augustus 2019 Geplaatst: 9 augustus 2019 Hey, wij hebben een 500L living cng ( met tal van opties ) en mogen zeggen dat die prijs goed gerekend leek ... wij kregen een aanbod van 3500 euro voor onze auto( zelfs meer dan jaar geleden dus nu nog minder !! ) bij inlevering en aankoop nieuwe auto .. dus qua winst mag dit tellen. En idd zij dienen garantie te geven. Enkel als dit echt op de aankoopbon staat en je de auto 'supergoedkoop' neemt is dit wettelijk. Zij mogen er zich niet aan onttrekken en zijn als professioneel verplicht 1 jaar te geven . Verder zijn die 100.000km niet zoveel, wij hebben dit ook ondertussen gepasseerd ... . Hopelijk vind je nog een degelijke want meestal worden deze auto's met 'gas' ( jawel zowel lpg als cng ) 'op'gereden gezien de niche markt .... gr,
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen