Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Er zou geen reserveband bij de Caddy zitten?!

Hoe moet dat dan bij een lekke band?

Verbruik Caddy Maxi Trendline 7-zitter 1.4 TGI :    1014074_5.png                     Verbruik Peugeot 5008 diesel (tem 15-5-19): 1014067_5.png

Geplaatst:

Je hebt een reserve kit.

Of je moet zoals ik per ongeluk in het contract hebben zitten dat je wel een reserveband krijgt en die in je koffer plaatsen. Heb ik ook gedaan. Aangezien ik 2x per jaar lekke band heb. Ik kreeg hem eerst niet maar men moest wel.

Geplaatst:

pechdienst bellen, zijn er zoveel tegenwoordig, en anders idd die reservekit gebruiken, maar dan is je band eigenlijk zo goed als klaar voor de container.

Ik heb langs mijn reservekit ook nog een kitje steken om een stop in mijn band te steken. Dat in combinatie met het luchtpompje is iets beter als die schuimkit, en kost geen stukken van mensen.

Maar dan moet je natuurlijk wel het gaatje weten te vinden (that's what she said!)

• Hahaha 1

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Geplaatst:

ik zou graag voor mijn passat b7 een smal thuiskomertje willen kopen, maar hoe kan ik bepalen welke maat/velg ik moet bestellen? officieel heb ik een thuiskomer, nl de reservekit, maar dat lijkt me prutswerk, en de band is dan zeker kapot. en aangezien je op dezelfde as twee identieke banden moet hebben met zelfde slijtage, komt dit dan neer op 2 nieuwe banden. dus graag advise mbt smal thuiskomertje (smalle velg + band).

Geplaatst: (aangepast)
5 uren geleden, paulDS zei:

af zelfs minder indien op de aandrijvende as. (snelheidsverschil in differentieel).

Eerder af te raden om een thuiskomertje op je voorwielen te zetten.

Inderdaad : bij een platte band vooraan, zal je dus 2x een band moeten verwisselen.

Eerst het thuiskomertje op de niet aangedreven / sturende as zetten, dan de platte band vooraan wisselen tegen de goede die je achteraan hebt weggenomen.

aangepast door Koen C
  • Bedankt 1

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km)

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Mazda 2 Homura '24

Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...