Jan Robert Geplaatst: 22 maart 2019 Geplaatst: 22 maart 2019 Op het werk ben ik nog steeds de enige die sterk achter het CNG-verhaal sta, ik verwijs ze steeds door naar deze site, want beter uitgelegd krijg je het niet. De drempelvrees voor het bereik op cng, het vinden van een CNG-station en een relatief klein bereik op de "reservebenzinetank" blijven maar parten spelen. De koppelingen vinden ze ook maar niks, zeker niet als er nogal exotische modellen bestaan; maar ook hier vinden ze de informatie. Het is geen raketwetenschap, toch? Potentiële kopers vinden zich ook niet voldoende gesteund door de verkopers/dealers; ik kan ze ook moeilijk allemaal naar Tavernier Zedelgem sturen, straks denken ze nog dat ik daar aandelen heb. Maar het zeer zuinige verbruik, dat brengt hun toch aan het denken. Ook dat je in de LEZ wordt toegelaten (tot nader order). 1
muscles Geplaatst: 22 maart 2019 Geplaatst: 22 maart 2019 1 uur terug, Jan Robert zei: De koppelingen vinden ze ook maar niks, zeker niet als er nogal exotische modellen bestaan; maar ook hier vinden ze de informatie. Het is geen raketwetenschap, toch? Exotische modellen? We moeten nu ook weer niet overdrijven want de meerderheid van de CNG-stations is eigendom van Dats 24 waar je het gewone tankpistool terugvindt. Bij de Esso-, Maes Oil en Lukoil-tankstations zijn het volgens mij ook allemaal gewone tankpistolen. Ik heb enkel weet van een verdraaibaar tankpistool bij Esso/G&V in Zellik (Asse) en bij Romac in Veurne. Je hebt dan nog de CNG-stations van GreenPoint Supplies. Daar heb ik nog niet getankt. In Wallonië heb ik nog geen CNG moeten tanken. Dus ik weet niet hoe het daar zit. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Lange_666 Geplaatst: 23 maart 2019 Geplaatst: 23 maart 2019 11 uren geleden, muscles zei: Ik heb enkel weet van een verdraaibaar tankpistool bij Esso/G&V in Zellik (Asse) en bij Romac in Veurne. Total Kallo heeft ook verdraaibare tankpistolen dacht ik gelezen te hebben.
pluxy Geplaatst: 23 maart 2019 Geplaatst: 23 maart 2019 Total Kallo heeft voor zover mijn geheugen reikt een pistool.(voor de voertuigen toch) Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano :
Jan Robert Geplaatst: 23 maart 2019 Auteur Geplaatst: 23 maart 2019 16 uren geleden, muscles zei: Exotische modellen? We moeten nu ook weer niet overdrijven want de meerderheid van de CNG-stations is eigendom van Dats 24 waar je het gewone tankpistool terugvindt. Bij de Esso-, Maes Oil en Lukoil-tankstations zijn het volgens mij ook allemaal gewone tankpistolen. Ik heb enkel weet van een verdraaibaar tankpistool bij Esso/G&V in Zellik (Asse) en bij Romac in Veurne. Je hebt dan nog de CNG-stations van GreenPoint Supplies. Daar heb ik nog niet getankt. In Wallonië heb ik nog geen CNG moeten tanken. Dus ik weet niet hoe het daar zit. Jij en andere ervaren cng-rijders weten dit. Potentiële kopers niet. Bij Q8 naast Garage Tavernier Zedeldem heb ik al mensen geholpen die het niet voor mekaar kregen, en dit is een gewoon pistool (zoals inderdaad op de meeste plaatsen). Daarbij ook een Duitser die 's morgens vroeg in de winter het pistool niet loskreeg, het was vriesweer en dan moet je het pistool soms een beetje opwarmen met de handen en dan is het ok. Maar die man had er genoeg van, "scheisse kupplung". Nu dacht ik, als je al van Duitsland tot in Zedelgem geraakt, dan moet je het toch al weten? "Danke" en hij was weg, en het pistool zat nog op de leiding vast. Dus kon ik gerust na hem CNG tanken. Wat evident is voor jou, is dat niet altijd voor iemand anders. 1
muscles Geplaatst: 23 maart 2019 Geplaatst: 23 maart 2019 8 minuten geleden, Jan Robert zei: het was vriesweer en dan moet je het pistool soms een beetje opwarmen met de handen en dan is het ok. Maar die man had er genoeg van, "scheisse kupplung". Nu dacht ik, als je al van Duitsland tot in Zedelgem geraakt, dan moet je het toch al weten? "Danke" en hij was weg, en het pistool zat nog op de leiding vast. Dus kon ik gerust na hem CNG tanken. Wat evident is voor jou, is dat niet altijd voor iemand anders. Ervaren cng-rijder? Ik herinner mij nog heel goed hoe ik de allereerste keer bij het ARAL-tankstation in Rodgau, Duitsland heb zitten sukkelen om dat pistool te verdraaien. Het was toen ook winter en iets na middernacht waardoor de dame van de shop niet naar buiten kwam (nachtkassa, nachtshop) en uiteindelijk is het mij dan toch gelukt. En dan heb ik het nog niet gehad over de koppeling bij het OMV-tankstation in Gleisdorf, Oostenrijk ! Dat verdraaibaar pistool is onder druk vastgekoppeld. Om het los te koppelen moet je er niet aan trekken, je moet het tijd geven voordat je het kan nemen en aan de vulnippel van je wagen bevestigen. In de winter kan je trouwens je handschoenen aan doen om het pistool op te warmen. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Jan Robert Geplaatst: 23 maart 2019 Auteur Geplaatst: 23 maart 2019 14 minuten geleden, muscles zei: Ervaren cng-rijder? Ik herinner mij nog heel goed hoe ik de allereerste keer bij het ARAL-tankstation in Rodgau, Duitsland heb zitten sukkelen om dat pistool te verdraaien. Het was toen ook winter en iets na middernacht waardoor de dame van de shop niet naar buiten kwam (nachtkassa, nachtshop) en uiteindelijk is het mij dan toch gelukt. En dan heb ik het nog niet gehad over de koppeling bij het OMV-tankstation in Gleisdorf, Oostenrijk ! Dat verdraaibaar pistool is onder druk vastgekoppeld. Om het los te koppelen moet je er niet aan trekken, je moet het tijd geven voordat je het kan nemen en aan de vulnippel van je wagen bevestigen. In de winter kan je trouwens je handschoenen aan doen om het pistool op te warmen. jij bent iemand die het uitzoekt, handig is met nieuwe zaken en dat niet uit de weg gaat. dat is niet iedereen.
muscles Geplaatst: 23 maart 2019 Geplaatst: 23 maart 2019 22 minuten geleden, Jan Robert zei: jij bent iemand die het uitzoekt, handig is met nieuwe zaken en dat niet uit de weg gaat. dat is niet iedereen. Tja, je moet er iets voor over hebben want de beloning is groot ! Afrekening aan de pomp, zeg ik altijd. 2 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Jan Robert Geplaatst: 23 maart 2019 Auteur Geplaatst: 23 maart 2019 juist en trouwens daarom is die drempelvrees onterecht. the proof of the pudding is in the eating. 1 1
Lupuc Geplaatst: 23 maart 2019 Geplaatst: 23 maart 2019 De eerste keer dat je cng gaat tanken is spannend. Bij Dats24 gaat dat heel vlotjes. Zelfs even snel als benzine tanken. In Kallo bij Total is het met een draaiknop. Altijd zorgen dat de knop haaks op de vulrichting staat bij het aankoppelen en dan 180° verdraaien. Bij einde tankbeurt de knop terug 180°verdraaien. Indien de vulpijp niet loskomt, trek je de metalen ring een beetje naar achter. Er is hier op de website ook een filmpje met een perfecte uitleg. Ik heb zo al eens een dame geholpen die daar voor de eerste keer kwam tanken. Een leuke babbel en glimlach,daar doe je het toch voor. 2
Populair bericht Jan Robert Geplaatst: 30 maart 2019 Auteur Populair bericht Geplaatst: 30 maart 2019 CNG rijders zijn blijkbaar heel sociaal aan de pomp (en hopelijks ook overal). Als je met 2 of meer aan de pomp staat, dan ontstaat er bijna altijd een leuke babbel van hoe je dit en dat moet doen, hoe LAAG het verbruik wel is, waar je kunt tanken etc. Dan vind je het ook niet erg als je een paar minuutjes moet wachten om aan beurt te komen. Cool. 3
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen