jelledp Geplaatst: 29 januari 2016 Geplaatst: 29 januari 2016 Normaal dit weekend ook caddy bestellen en hopen dat de levertermijn niet te lang is.
Roberto Geplaatst: 6 februari 2016 Geplaatst: 6 februari 2016 hallo, ook wij overwegen sterk om van een ford galaxy TDI over te stappen naar deze caddy, jammer natuurlijk dat er geen premie meer is. ik vroeg een proefrit bij de lokale dealer maar de testwagen zou pas over enkele maanden beschikbaar zijn. Heeft iemand ervaring met Caddy automaat? mogen er op dit forum aankoopprijzen vermeld worden?
Aardgasrijder Geplaatst: 6 februari 2016 Geplaatst: 6 februari 2016 Roberto, uiteraard mogen hier aankoopprijzen worden vermeld, aardgasrijder.be is een onafhankelijk website en dus is dit toegestaan. De Caddy automaat heb ik geen ervaring mee, maar misschien dat je qua autogevoel kan rijden met de gewone caddy en vragen als je met een andere automaat van de VW-groep kan testen? Dan heb je zowel autogevoel van de Caddy als de automaat getest van een gelijkaardige motor Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
dave_k Geplaatst: 6 februari 2016 Geplaatst: 6 februari 2016 3 uren geleden, Roberto zei: hallo, ook wij overwegen sterk om van een ford galaxy TDI over te stappen naar deze caddy, jammer natuurlijk dat er geen premie meer is. ik vroeg een proefrit bij de lokale dealer maar de testwagen zou pas over enkele maanden beschikbaar zijn. Heeft iemand ervaring met Caddy automaat? mogen er op dit forum aankoopprijzen vermeld worden? Beste Roberto, de Caddy Maxi CNG is slechts beschikbaar in één versie nl. met handgeschakelde 6v. Ik had zelf ook graag de DSG7 of 6 gekocht, maar deze zit er dus niet bij. Nu ik moet wel zeggen dat hij zeer zacht en soepel schakelt. Vermits mijn vorige wagen, Seat Alhambra 1.9TDI, reeds 10 jaar oud was, is het verschil natuurlijk enorm. Ook als dieselrijder ben ik de eerste dagen moeten gewoon worden aan het rijden met CNG. Het koppel ligt helemaal anders alsook de schakelpunten. Nu na bijna 2000km ben ik alsof niets anders meer gewoon en het is een hele leuke wagen om lange afstanden mee te rijden.
Roberto Geplaatst: 6 februari 2016 Geplaatst: 6 februari 2016 hallo Dave, bedankt voor je reactie, inderdaad wel jammer dat deze niet in automaat verkrijgbaar is. Ik kijk nog even in Duitsland, het verhaal van een andere forumgebruiker bracht mij wel op ideetjes. Onze Galaxy heeft er 180.000km op zitten, als ik hem verkocht krijg zal het vermoedelijk een Caddy TGI worden.
Roberto Geplaatst: 6 februari 2016 Geplaatst: 6 februari 2016 6 uren geleden, Aardgasrijder zei: Roberto, uiteraard mogen hier aankoopprijzen worden vermeld, aardgasrijder.be is een onafhankelijk website en dus is dit toegestaan. De Caddy automaat heb ik geen ervaring mee, maar misschien dat je qua autogevoel kan rijden met de gewone caddy en vragen als je met een andere automaat van de VW-groep kan testen? Dan heb je zowel autogevoel van de Caddy als de automaat getest van een gelijkaardige motor hallo beheerder, bedankt voor de snelle reactie. Ik ben er ondertussen ook achter dat deze (nog) niet in automaat bestaat, jammer natuurlijk. Toch ga ik nog even verderkijken op Duitse sites, wie weet. alleszins een fijn forum om te lezen en ervaringen uit te delen.
Jesse A Geplaatst: 6 februari 2016 Geplaatst: 6 februari 2016 (aangepast) 11 uren geleden, Roberto zei: hallo, ook wij overwegen sterk om van een ford galaxy TDI over te stappen naar deze caddy, jammer natuurlijk dat er geen premie meer is. ik vroeg een proefrit bij de lokale dealer maar de testwagen zou pas over enkele maanden beschikbaar zijn. Heeft iemand ervaring met Caddy automaat? mogen er op dit forum aankoopprijzen vermeld worden? Ik heb vandaag een testrit gemaakt met de Caddy Maxi CNG manueel. Deze testrit kan je aanvragen bij het VW Contact Center in Kortenberg. Zo kan je een idee krijgen van hoe de wagen aanvoelt en reageert en moet je geen maanden meer wachten. 6 februari 2016 aangepast door Jesse A
Jesse A Geplaatst: 6 februari 2016 Geplaatst: 6 februari 2016 Ik heb vandaag een CNG Caddy dark & cool gekocht. We kijken er zo naar uit om eindelijk van onze vuile dieselmotor af te stappen en minder vervuilend te rijden. Ik heb wel 1 vraagje dat ik vergeten ben te vragen aan de verkoper. Heeft de CNG Caddy 5 of 6 versnellingen? Ik weet dat de CNG Caddy Maxi 6 versnellingen heeft maar twijfel nu over de korte versie en het aantal versnellingen.
Aardgasrijder Geplaatst: 6 februari 2016 Geplaatst: 6 februari 2016 Dat is 6 versnellingen ook voor de gewone caddy op CNG Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
jelledp Geplaatst: 7 februari 2016 Geplaatst: 7 februari 2016 Hallo, Wij hebben ook caddy maxi getest in Kortenberg en ons verbruik lag op 6kg na een uur rijden. Dit op snelweg en gewone wegen. Er zaten vijf volwassenen in de auto en het gas gaf 90% aan, dus ik vermoed dat het H gas was. Hebben niet zuinig gereden dus het verbruik kan nog wel lager denk ik. Na de testrit hebben we eentje gaan bestellen en onze levertermijn is eind mei. Verleden weekend besteld. Het is inderdaad jammer dat er geen DSG versie is, anders had ik die ook gekozen.
Brembos Geplaatst: 7 februari 2016 Geplaatst: 7 februari 2016 Wanneer de boordcomputer 90% vermeldt dan is het zeker L gas. Ik heb ook reeds opgemerkt dat de procentuele afwijking van het verbruik volgens de boordcomputer veel groter is met L gas (4.8 kg/100 km met L gas is in werkelijkheid 5.5 kg/100 km/ 3.8 km 100 km met H gas is in werkelijkheid 4.0 kg/100 km).
Aardgasrijder Geplaatst: 7 februari 2016 Geplaatst: 7 februari 2016 @Brembos je hebt helemaal gelijk Deze ervaring heb ik ook Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Wim Geplaatst: 7 februari 2016 Geplaatst: 7 februari 2016 Hallo, Ik heb interesse in een VW Caddy Maxi maar heb vragen bij de trekkracht van de motor. Wij rijden regelmatig met aanhangwagen of vouwwagen. Iemand ervaring met trekken bij deze auto? Kan er een trekhaak op gemonteerd worden? Niet bij vanuit fabriek volgens de configurator op vw.be
Aardgasrijder Geplaatst: 7 februari 2016 Geplaatst: 7 februari 2016 @Wim qua trekkracht kan ik je niet helpen, maar er kan zeker op een Caddy of Caddy Maxi een trekhaak. Gebruik de car configurator en dan bij opties: http://www2.volkswagen-commercial-vehicles.be/nl/models/index/car-configurator-bedrijfsvoertuigen.html Trekhaken Trekhaak, afneem-/afsluitbaar (inclusief aanhangwagenstabilisator) 926,86 € Trekhaak, vast (inclusief aanhangwagenstabilisator) 648,56 € Voorbereiding voor trekhaak (incl. aanhangwagenstabilisator) 249,26 € Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Wim Geplaatst: 7 februari 2016 Geplaatst: 7 februari 2016 10 minuten geleden, Aardgasrijder zei: @Wim qua trekkracht kan ik je niet helpen, maar er kan zeker op een Caddy of Caddy Maxi een trekhaak. Gebruik de car configurator en dan bij opties: http://www2.volkswagen-commercial-vehicles.be/nl/models/index/car-configurator-bedrijfsvoertuigen.html Trekhaken Trekhaak, afneem-/afsluitbaar (inclusief aanhangwagenstabilisator) 926,86 € Trekhaak, vast (inclusief aanhangwagenstabilisator) 648,56 € Voorbereiding voor trekhaak (incl. aanhangwagenstabilisator) 249,26 € wanneer je trekhaak selecteert vraagt de configurator om de 3de zetterij te verwijderen. Daarom lijkt het me niet mogelijk om vanaf fabriek een trekhaak op de eng wagen te plaatsen. Misschien kan de dealer die optie wel selecteren. toch bedankt voor de reactie
Bob Geplaatst: 7 februari 2016 Geplaatst: 7 februari 2016 H+cng-Hcng-Lcng of liquid cng , staat normaal op de pomp zelf,het laatste is vloeibaar gas op 600bar en niet belangrijk voor ons gewone sterveling,want voor scheepvaart en vrachtvervoer,vanaf hier zitten we op 200bar:Low cng is laag caloris en komt oha van NL,slochteren en geeft inderdaad wat minder kracht,zo ook met groen gas dat gewonnen word uit groente- en mestafval maar met dit gas rij je co²neutraal,Hcng of hoog caloris geeft meer kracht en komt oa van noord Afrika en Rusland,H+cng is nog een maat hoger omdat het een derivaat is van liquid cng.Hier en daar twijfel ik wat maar grotendeels zal het wel kloppen,Starten gebeurd meer om meer direct op gas omdat de motoren speciaal aangepast zijn voor aardgas,benzine komt dan op de tweede plaats,Bij lpg is dit probleem groter omdat dit steeds vloeibbaar is en moet verdampt worden voor gebruik,verdampen geeft afkoeling en laat de verdamper vervriezen,daarom moet de motor eerst warmdraaien om met het radiator-water de boel ijsvrij te houden,cng daarentegen is altijd gasvormig,ook bij vriestemperaturen,Ik denk dat in de toekomst als de metalen gashouders gaan vervangen worden door composiet,we op 300bar gaan kunnen vullen,wat de actieradius met een derde zal vergroten zonder dat het ons een cent kost.Ik heb reeds composiet-tanks, 1 Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.
dave_k Geplaatst: 7 februari 2016 Geplaatst: 7 februari 2016 1 uur terug, Aardgasrijder zei: @Wim qua trekkracht kan ik je niet helpen, maar er kan zeker op een Caddy of Caddy Maxi een trekhaak. Gebruik de car configurator en dan bij opties: http://www2.volkswagen-commercial-vehicles.be/nl/models/index/car-configurator-bedrijfsvoertuigen.html Trekhaken Trekhaak, afneem-/afsluitbaar (inclusief aanhangwagenstabilisator) 926,86 € Trekhaak, vast (inclusief aanhangwagenstabilisator) 648,56 € Voorbereiding voor trekhaak (incl. aanhangwagenstabilisator) 249,26 € Op de Caddy Maxi CNG kan je geen trekhaak laten plaatsen, niet af fabriek en ook niet achteraf. Dit heeft te maken met de plaatsing van de CNG tanks. Bij de korte versie kan het wel, maar dan inderdaad zonder de 3de zetelrij. Je kan dit terugvinden in de brochure van de Caddy, onder motorisaties. Naast DSG7 schakeling was dit ook een van de opties die ik wou maar niet beschikbaar is.
Aardgasrijder Geplaatst: 8 februari 2016 Geplaatst: 8 februari 2016 Het gaat wel bij de maxi, maar dan zonder de laatste rij, want daar zitten de tanks. Een voorbeeldje vanaf de configurator: Caddy 4 Caddy Maxi Trendline 7-zetels "Dark & Cool" Wielbasis 3006 mm Totaal gewicht Motor 1.4 TGI EU6 BM 110pk (81KW) Versnellingsbak 24.140,00 € Koetswerkkleur Addergroen 0,00 € Interieuruitrusting Titaanzwart/Titaanzwart - Titaanzwart/ Zwart Opties Weglaten van derde zetelrij en weglaten van verankeringspunten € -343,64 Bekleding in Simili "Mesh" 75,02 € Trekhaak, vast (inclusief aanhangwagenstabilisator) 648,56 € Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
jelledp Geplaatst: 8 februari 2016 Geplaatst: 8 februari 2016 Het zou normaal gaan want ik heb maxi besteld MET trekhaak, de derde zetelrij moet hier idd worden verwijderd. 1
dave_k Geplaatst: 9 februari 2016 Geplaatst: 9 februari 2016 Op 8 februari 2016om09:21, Aardgasrijder zei: Het gaat wel bij de maxi, maar dan zonder de laatste rij, want daar zitten de tanks. Een voorbeeldje vanaf de configurator: Caddy 4 Caddy Maxi Trendline 7-zetels "Dark & Cool" Wielbasis 3006 mm Totaal gewicht Motor 1.4 TGI EU6 BM 110pk (81KW) Versnellingsbak 24.140,00 € Koetswerkkleur Addergroen 0,00 € Interieuruitrusting Titaanzwart/Titaanzwart - Titaanzwart/ Zwart Opties Weglaten van derde zetelrij en weglaten van verankeringspunten € -343,64 Bekleding in Simili "Mesh" 75,02 € Trekhaak, vast (inclusief aanhangwagenstabilisator) 648,56 € 21 uren geleden, jelledp zei: Het zou normaal gaan want ik heb maxi besteld MET trekhaak, de derde zetelrij moet hier idd worden verwijderd. Hmm, ik heb totaal andere info gekregen van mijn verkoper...nu ja ik heb sowieso de derde zitrij nodig dus in mijn geval ging het niet. Maar het is wel goed dat het dan wel mogelijk is mits het weglaten van de derde zitrij. Weer iets bijgeleerd ?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen